Οι μελετητές επικεντρώνονται σε διάφορες διαστάσεις των αλγορίθμων, ανάμεσά τους η συμμετοχή των χρηστών και οι πληροφορίες που δίνουν στις μηχανές αναζήτησης, η αντικειμενικότητα των αλγορίθμων κ.ο.κ. Αυτό που χρειαζόμαστε, όπως λένε, είναι μια διερεύνηση των αλγορίθμων ως βασικό χαρακτηριστικό των πληροφοριών του οικοσυστήματός μας καθώς και των πολιτιστικών μορφών που προκύπτουν στις παρυφές τους. Για τις εταιρείες στις οποίες οι αλγόριθμοι τους προσφέρουν μια θέση στις πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις στον κόσμο είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για τον άνθρωπο που πάντοτε αναζητούσε πρόσβαση στη γνώση του κόσμου.

Ο αλγόριθμος αναφέρεται στην αλληλουχία των πραγμάτων ή καταστάσεων, αλλά όπως μας πληροφορεί το Google, στα μυστικά αναζήτησης: «Υπάρχουν χιλιάδες, εάν όχι εκατομμύρια ιστοσελίδες με χρήσιμες πληροφορίες για κάθε τυπικό ερώτημα. Οι αλγόριθμοι είναι οι υπολογιστικές διαδικασίες και φόρμουλες οι οποίες μετατρέπουν τα ερωτήματά σας σε απαντήσεις». Οπως επίσης μας πληροφορεί, οι αλγόριθμοι του Google βασίζονται σε περισσότερα από 200 μοναδικά σήματα ή «ενδείξεις» τα οποία του επιτρέπουν να μαντέψει τι αναζητάτε. Αυτά τα σήματα περιλαμβάνουν στοιχεία, όπως όρους σε ιστότοπους, τη συχνότητα ανανέωσης του περιεχομένου, την περιοχή σας και την κατάταξη σελίδας.