Η δραστική μείωση της ανεργίας των ναυτικών και η επανακαταξίωση του ναυτικού επαγγέλματος, ο τερματισμός της απλήρωτης εργασίας των ναυτικών, καθώς και η ομαλή και τακτική διεξαγωγή όλων των προγραμματισμένων δρομολογίων της ακτοπλοΐας, αποτελούν τις άμεσες προτεραιότητες της κυβέρνησης στο χώρο της ναυτιλίας – ανέφερε ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας.

Ιδιαίτερα, ο Θ. Δρίτσας συνέδεσε την πάταξη της ανεργίας των ναυτικών, με την «επιτακτικά αναγκαία αύξηση της ανταπόδοσης του εφοπλιστικού κεφαλαίου προς την ελληνική κοινωνία» – μια ανταπόδοση που «πρέπει να περιλάβει πρώτα απ’ όλα την ενίσχυση της απασχόλησης, αλλά και να επεκταθεί και σε άλλα ζητήματα».

Σε ό,τι αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών, ο Δρίτσας επαναβεβαίωσε τη βούληση της κυβέρνησης για παύση της ιδιωτικοποίησης των Οργανισμών των Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης – ενώ για όπου υπάρχει ήδη εγκαθιδρυμένη εκμετάλλευση λιμανιών ή μαρινών από ιδιώτες, ο κος Δρίτσας έθεσε τέσσερα αναγκαία προαπαιτούμενα:

Την κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων, την προστασία του περιβάλλοντος, τη διασφάλιση εμπλοκής μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στη συγκεκριμένη παραγωγική δραστηριότητα, (με στόχο την αύξηση της προστιθέμενης αξίας και της κοινωνικής ωφέλειας) και τη διαφάνεια.

Επείγον ζήτημα για τη λειτουργία των λιμανιών, είναι και η διαχείριση των αποβλήτων των πλοίων, με την εξάλειψη των φαινομένων αδιαφανών μονοπωλιακών πρακτικών.

«Ήδη, μετά το περιστατικό απόπειρας δωροδοκίας στον Οργανισμό Λιμένα Κέρκυρας, προχωράμε στην επανεξέταση όλων των συμβάσεων διαχείρισης αποβλήτων σε όλα τα λιμάνια της χώρας, και στην επανεξέταση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου» ανέφερε ο Θοδωρής Δρίτσας.

Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας δεσμεύτηκε πως θα στηριχθούν οι δημόσιες δομές για την εύρεση ναυτικής εργασίας, προκειμένου να χτυπηθούν αποτελεσματικά τα κυκλώματα μεσιτείας, και δήλωσε πως «η επιστράτευση των ναυτεργατών είναι οριστικά παρελθόν».

Στους στόχους της κυβέρνησης, είναι μεταξύ άλλων ο επανασχεδιασμός και η ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν ναυτικής εκπαίδευσης, η εξασφάλιση των συντάξεων και της υγειονομικής περίθαλψης των ναυτικών και των οικογενειών τους» κι η συμπερίληψη του Οίκου Ναύτου στο σύστημα πρωτοβάθμιας περίθαλψης.

Ειδική αναφορά επεφύλαξε ο κος Δρίτσας και στο Λιμενικό Σώμα, υποσχόμενος ένα «δίκαιο σύστημα κατάταξης, εκπαίδευσης, μετεκπαίδευσης, ιεραρχίας, εξελίξεων και κρίσεων», απαλλαγμένο από τις καταγγελίες του παρελθόντος για τον τρόπο εισαγωγής των στελεχών του στις παραγωγικές σχολές.

Τέλος, ο υπουργός έθεσε ανάμεσα στους προγραμματικούς στόχους της κυβέρνησης, τις «θεσμικές και λειτουργικές παρεμβάσεις για τον έλεγχο των πλοίων, για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και την πρόληψη ατυχημάτων, για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, την αξιοποίηση των δυνατοτήτων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε κρίσιμες για τον κλάδο της εμπορικής ναυτιλίας λειτουργικές περιοχές, την αναβάθμιση της νησιωτικής πολιτικής, την αναβάθμιση του ρόλου του πολιτικού προσωπικού του υπουργείου» κ.ά.