Το CERN περνάει στα χέρια μιας γυναίκας. Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πυρηνικής Eρευνας στη Γενεύη εξέλεξε την Φαμπιόλα Τζιανότι ως τη νέα γενική διευθύντρια του.

Η ιταλίδα φυσικός - η πρώτη γυναίκα επιστήμονας που κατακτά αυτό το ξεχωριστό επιστημονικό πόστο - θα διαδεχθεί τον απερχόμενο διευθυντή Ρολφ Ντίτερ Χόιερ.

Η 52χρονη ερευνήτρια υπήρξε επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας που επιβεβαίωσε την ύπαρξη του μποζονίου του Χιγκς στο CERN και διαθέτει ένα εντυπωσιακό βιογραφικό και πλήθος επιστημονικών δημοσιεύσεων.

Η Τζιανότι κατάφερε να υπερισχύσει της υποψηφιότητας άλλων δυο διακεκριμένων συναδέλφων της: του Ολλανδού Φρανκ Λίντε, διευθυντή του Εθνικού Ινστιτούτου Πυρηνικής Φυσικής Nikhef του Αμστερνταμ, και του Βρετανού Τέρι Γουάιατ, καθηγητή στο πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ.

Τόσο ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Ματέο Ρέντσι, όσο και η υπουργός Παιδείας της χώρας Στεφανία Τζιανίνι, έδωσαν τα συγχαρητήρια τους στην ιταλίδα φυσικό.

«Η εκλογή της Τζιανότι στη θέση της διευθύντριας του CERN αποτελεί μια τεράστια τιμητική διάκριση για τις ιταλικές επιστήμες. Είμαι σίγουρη πως η Τζιανότι θα κάνει την καλύτερη δυνατή δουλειά στη νέα της θέση, προσθέτοντας κι άλλες προσωπικές επιτυχίες στην ούτως ή άλλως σπουδαία της επιστημονική καριέρα μέχρι σήμερα» ήταν η δήλωση της Τζιανίνι.

Πριν από δύο χρόνια η ιταλίδα φυσικός «κονταροχτυπήθηκε» με τον πρόεδρο των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα για το ποιο θα είναι το Πρόσωπο της Χρονιάς για το 2012 κατά το αμερικανικό περιοδικό TIME.

Το εξώφυλλο του περιοδικού τελικά φιλοξένησε τον αμερικανό πρόεδρο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις