Τα τέσσερα προγράμματα που παρέχει το Διεθνές Απολυτήριο καλύπτουν τα έτη από τα πρώτα προσχολικά χρόνια ώς τα προπανεπιστημιακά. Τα προγράμματα αυτά μπορούν να προσφερθούν μεμονωμένα ή ως ένα συνεχές πρόγραμμα, για οικογένειες που είναι από νωρίς σίγουρες πως τα παιδιά τους θα φοιτήσουν σε ξένα πανεπιστήμια.

1 – Το Πρόγραμμα για το Δημοτικό ξεκίνησε το 1997, υπάρχει σε περίπου 1.000 σχολεία ανά τον κόσμο, απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 3 έως 12 ετών και εστιάζει στην ανάπτυξη των παιδιών ως συνόλων, τόσο στην τάξη όσο και στον έξω κόσμο.

2 – Το Πρόγραμμα για τα Μεσαία Χρόνια (Middle Years) που ξεκίνησε το 1994, απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 11 έως 16 ετών και έχει στόχο να τους παρέχει ένα πλαίσιο ακαδημαϊκής πρόκλησης και δεξιοτήτων ζωής, που επιτυγχάνεται με υπέρβαση των παραδοσιακών μαθημάτων του σχολείου.

3 – Το Πρόγραμμα Διπλώματος είναι το βασικό και απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 16 έως 19 ετών. Οπως προαναφέραμε, είναι ένα ιδιαίτερα απαιτητικό διετές πρόγραμμα σπουδών. Η επιτυχία στις τελικές εξετάσεις και τα προσόντα με τα οποία εφοδιάζει τους αποφοίτους του, τους κάνουν ευπρόσδεκτους από κορυφαία πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο.

4 – Τέλος, το νεότερο Πρόγραμμα του Διεθνούς Απολυτηρίου συνδέεται με τη σταδιοδρομία και λέγεται IBCC – Career – Related Certificate. Απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 16 έως 19 ετών και, σύμφωνα με τους εμπνευστές του, ενσωματώνει το όραμα και τις εκπαιδευτικές αρχές των προγραμμάτων IB και έχει σχεδιαστεί ειδικά για σπουδαστές που επιθυμούν εκπαίδευση άμεσα συνδεδεμένη με τη μετέπειτα σταδιοδρομία τους.

Καλλιεργούν την προσωπικότητά τους

Οπως αναφέραμε, εκτός από τα κατεξοχήν ακαδημαϊκά τους καθήκοντα, οι μαθητές του ΙΒ συμμετέχουν σε δραστηριότητες που συντελούν στην περαιτέρω καλλιέργεια της προσωπικότητας και των ενδιαφερόντων τους.

Αυτές ταξινομούνται σε τρεις κατηγορίες: Δημιουργικότητα, Δράση – Αθληση και Κοινωνική Προσφορά (CAS: Creativity, Action, Service).

Ο μαθητής ή η μαθήτρια του ΙΒ με την ολοκλήρωση της συμμετοχής του/της στο CAS πρέπει να έχει επιδείξει συνεχή και γόνιμη ενασχόληση και με τις τρεις κατηγορίες και να έχει επιτύχει συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους.

Υπάρχει ένας σύμβουλος CAS ο οποίος βοηθάει τον κάθε μαθητή να καταρτίσει ένα προσωπικό πρόγραμμα δραστηριοτήτων, που να αντιστοιχεί στα ενδιαφέροντά του, ενώ στη συνέχεια επιβλέπει την πραγματοποίηση των στόχων που έχουν τεθεί.