Συνθήκες ανάκαμψης του επιχειρηματικού τομέα στην Ελλάδα διαπιστώνει η Εθνική Τράπεζα στο νέο τεύχος της εξαμηνιαίας έρευνας συγκυρίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που βασίζεται σε δείγμα περίπου 1.000 εταιρειών. Σύμφωνα με τους οικονομολόγους τις τράπεζας, η μελέτη αποκαλύπτει ότι ειδικά για τις ΜΜΕ το επιχειρηματικό κλίμα βελτιώνεται συνεχώς, ενώ σε ένα πλαίσιο δύσκολων – συγκυριακών και διαρθρωτικών – συνθηκών οι εταιρείες αυτής της κατηγορίας καταφέρνουν να στρέφονται στην καινοτομία ως μια υγιή διέξοδο από την κρίση.

Ο δείκτης εμπιστοσύνης της ΕΤΕ για τις ΜΜΕ συνέχισε και αυτό το εξάμηνο την ανοδική του πορεία, εμφανίζοντας αύξηση της τάξης των 20 μονάδων τους τελευταίους 12 μήνες. Σύμφωνα με την Εθνική Τράπεζα, το ποσοστό των καινοτόμων ΜΜΕ έχει φθάσει πλέον στο 30% του τομέα, από 20% πριν από το 2008 και ως συνέπεια τα καινοτόμα προϊόντα ή υπηρεσίες καλύπτουν το 11% του κύκλου εργασιών, από 7% πριν από το 2008.

Οι οικονομολόγοι της τράπεζας τονίζουν ότι η σταδιακή βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος που παρατηρείται τους τελευταίους 12 μήνες αρχίζει να λειτουργεί ενισχυτικά στη χρηματοοικονομική υγεία των ΜΜΕ.

Συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι η σφοδρότητα του προβλήματος ρευστότητας φαίνεται να ακολουθεί (με χρονική υστέρηση ενός εξαμήνου) τη βελτίωση του δείκτη εμπιστοσύνης – με το ποσοστό των ΜΜΕ που δήλωσαν ότι αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας να περιορίζεται στο 33% κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2013 από 40% έναν χρόνο πριν.

Παράλληλα, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος δείχνει να λαμβάνει γενικευμένες διαστάσεις, καθώς όλοι οι κλάδοι των ΜΜΕ (βιομηχανία, εμπόριο, υπηρεσίες και κατασκευές) εμφανίζουν υψηλότερο δείκτη εμπιστοσύνης το 2013 σε σχέση με το 2012 – με τη βιομηχανία να ξεχωρίζει θετικά και τις κατασκευές να παραμένουν πιο ευάλωτες.

Οσον αφορά τη χρηματοδότηση, η μελέτη δείχνει ότι η κατάσταση εμφανίζεται βελτιωμένη – με το 31% του τομέα των ΜΜΕ να αναζητεί χρηματοδότηση και το 70% να επιτυγχάνει έγκριση της αίτησής του.