Για την πορεία της ελληνικής Οικονομίας, για τη Ναυτιλία και για τη συνεργασία μεταξύ κινεζικής και ελληνικής πλευράς στον τομέα των επενδύσεων μίλησε σε συνέντευξη στο τηλεοπτικό δίκτυο CNBC ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο Λονδίνο, προκειμένου να συμμετάσχει, ως επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας, στην 28η Γενική Συνέλευση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

Πηγές του υπουργείου σημείωναν ότι κατά τη διάρκεια της συνέντευξης με τον κ. Βαρβιτσιώτη, οι παρουσιαστές του οικονομικού τηλεοπτικού δικτύου, παραδέχθηκαν για πρώτη φορά την αλματώδη πρόοδο που έχει επιδείξει η ελληνική οικονομία, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι το σενάριο του “Grexit”, μετατράπηκε γρήγορα από την Κυβέρνηση σε “Greecovery” και έλεγαν ότι το CNBC, μόλις πριν από λίγους μήνες, παρουσίαζε δημοσιεύματα που αναφέρονταν σε «μια Ελλάδα αποκομμένη από την Ευρώπη».

Σχετικά με την ελληνική οικονομία ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι «είναι η πρώτη φορά, μετά από μακρύ χρονικό διάστημα, που έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα και είναι επίσης η πρώτη φορά που το ποσοστό της ανεργίας παρουσιάζεται σταθεροποιημένο, ενώ τους τελευταίους μήνες παρατηρείται και αύξηση του ποσοστού απασχόλησης. Δεν μπορώ να πω ότι έχουν αλλάξει τα πάντα, αλλά σίγουρα η τάση έχει σταθεροποιηθεί και προσπαθούμε να τη βελτιώσουμε».

Για την αντιμετώπιση της λιτότητας ανέφερε ότι «αυτό που λέμε εμείς είναι ότι δεν μπορούμε να επιβάλλουμε επιπλέον νέους φόρους στην ελληνική οικονομία. Η ελληνική οικονομία είναι υπερφορολογημένη. Αυτή τη στιγμή επιθυμούμε να διευκολύνουμε και να προσελκύσουμε το επενδυτικό ενδιαφέρον στη χώρα μας και βλέπουμε ότι η τάση αλλάζει, καθώς το χρηματιστήριο ανεβαίνει, η ζήτηση για τα ελληνικά ομόλογα αυξάνεται και παρατηρείται αύξηση ενδιαφέροντος».

Για το εάν είναι ευχαριστημένος με την μέχρι σήμερα συνεισφορά της ελληνικής Ναυτιλίας δεδομένου ότι υπάρχει μια συμφωνία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών επεσήμανε πως «έχουμε συμφωνήσει να καταβάλλουν διπλό φόρο χωρητικότητας για τα επόμενα τρία χρόνια. Είναι πολύ θετικό ότι αποτελεί εθελοντική συνεισφορά και ότι δεν χρειάζεται να επιβάλλουμε κάτι τέτοιο διά νόμου. Πληρώνουν εξ’ ιδίων. Δε λέω ότι αυτό θα λύσει τα δημοσιονομικά μας προβλήματα, αλλά, σίγουρα, δεν θα στείλει μήνυμα εξόδου προς την ναυτιλιακή κοινότητα. Όπως έγινε, δηλαδή, με άλλες χώρες που η υπερφορολόγηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας οδήγησε πολλούς στο να αποχωρήσουν και να βρουν διέξοδο προς την ανατολική Ασία».

Για τη γενικότερη συνεισφορά της ελληνικής Ναυτιλίας σημείωσε πως αξίζει πάνω από το 7% του ΑΕΠ και στην πραγματικότητα δημιουργεί περισσότερο από μισό εκατομμύριο θέσεις εργασίας, το οποίο αποτελεί πολύ σημαντικό νούμερο. «Το πιο σημαντικό είναι ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της κρίσης, η ελληνική ναυτιλία δεν έχασε τη θέση της. Δεν επλήγη. Έτσι, λοιπόν, μπορούμε να πούμε ότι είμαστε οι Ευρωπαίοι πρωταθλητές σε έναν από τους τομείς της οικονομίας» είπε ο κ. Βαρβιτσιώτης

Αναφορικά με τη συμφωνία με την COSCΟ τη χαρακτήρισε ως τη πρώτη και μεγαλύτερη άμεση ξένη επένδυση στην Ελλάδα από τότε που ξέσπασε η κρίση, γι’ αυτό είναι πολύ σημαντική. Και πρόσθεσε «είναι πολύ σημαντικό ότι η Ελλάδα δέχεται νέες επενδύσεις, και το ένα τέταρτο ενός δισεκατομμυρίου επενδύσεων για εμάς είναι πολύ σημαντικό. Το λιμάνι του Πειραιά έχει γίνει ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου, με τις δυνατότητες του να διπλασιάζονται από 3,7 εκ. TWT χωρητικότητας σε 6,2, διπλάσιο νούμερο, δηλαδή, πλοίων που εισέρχονται στο λιμάνι μας. Παράλληλα, αυξάνουν τις θέσεις εργασίας στην περιοχή του Πειραιά. Η επένδυση, βέβαια, βρίσκεται ακόμα υπό ευρωπαϊκή έγκριση. Πρέπει να βρούμε λύση με την DGComp, την Αρχή ανταγωνισμού της Ε.Ε. και πιστεύω ότι θα έχουμε θετική εξέλιξη μέσα στις επόμενες εβδομάδες».

Τέλος για το εάν η επένδυση αυτή από την Κίνα μπορεί να οδηγήσει και σε άλλες επενδύσεις ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι «η ιδέα είναι ότι για πρώτη φορά χρησιμοποιούμε την γεωγραφική μας θέση με σκοπό να προσελκύσουμε επενδύσεις στα λιμάνια μας, στο σιδηροδρομικό μας δίκτυο, στο δίκτυο μεταφορών μας, στο σύνολό του. Και τώρα, μετά την έγκριση της Ε.Ε., θα ζητήσουμε την ιδιωτικοποίηση όλου του λιμανιού του Πειραιά, ενώ θα προχωρήσουμε με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και άλλα λιμάνια».