Το 2009 η Ολυμπιακή πέρασε στον Ομιλο MIG έναντι τιμήματος 177,2 εκατ. ευρώ. Εάν συνέχιζε την αυτόνομη πορεία της, σήμερα θα ήταν 56 χρόνων. Οι μέρες χλιδής όπου οι επιβάτες της πρώτης θέσης έτρωγαν με επίχρυσα μαχαιροπίρουνα έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Σήμερα η εταιρεία προσπαθεί κόβοντας δρομολόγια ευχόμενη να εξαγοραστεί για να επιβιώσει έστω και με ψαλιδισμένα φτερά.

Η ιστορία της Ολυμπιακής Αεροπορίας ξεκίνησε στις 6 Απριλίου 1957 με τη σύμβαση παραχώρησης της κρατικής αεροπορικής εταιρείας Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλλεύσεις (ΤΑΕ) στον όμιλο του Αριστοτέλη Ωνάση.

Με έμβλημα τους πέντε κύκλους, μέσα στα επόμενα χρόνια μεταμορφώθηκε σε μια δυναμική παγκόσμια εταιρεία. Το σωστό μάρκετινγκ σε μια εποχή που ο όρος ήταν ακόμη άγνωστος  συνέβαλε στην εκτόξευση στα ύψη των μετοχών της εταιρείας και στο success story. Ομως δεν ήταν μόνο το μάρκετινγκ αλλά και η κουλτούρα της ασφάλειας και των κανονισμών που καλλιεργήθηκε, γεγονός που ανέβασε την εταιρεία στις πρώτες θέσεις μεταξύ των πιο αξιόπιστων εταιρειών στον κόσμο.

Στην αρχή τίποτα δεν αφέθηκε στην τύχη. Οπως έχει κατά καιρούς γραφεί, αντιγράφηκε ο κανονισμός εργασίας της κορυφαίας εκείνη την εποχή Swissair ενώ οι αεροσυνοδοί ντύθηκαν με στολές του Jean Deses και αργότερα της Κοκό Σανέλ. Οι επιβάτες της πρώτης θέσης απολάμβαναν μια πρωτόγνωρη για τις άλλες αεροπορικές εταιρείες χλιδή. Πέρα από τα επίχρυσα μαχαιροπίρουνα, τα μπακαρά ποτήρια και τα πορσελάνινα πιάτα πάνω σε λινά τραπεζομάντιλα συμπλήρωναν το μωσαϊκό της πολυτέλειας.

ΤΑ ΕΚΛΕΒΑΝ. Μάλιστα, όταν το προσωπικό ανέφερε ότι τα επίχρυσα σκεύη «εξαφανίζονταν» μετά τις πτήσεις, ο Αριστοτέλης Ωνάσης απαντούσε «ας πετούν με την εταιρεία κι ας κλέβουν όσο θέλουν…».

Βέβαια, για να είμαστε ακριβείς το success story στηρίχθηκε σε μεγάλο βαθμό στις επιδοτήσεις του Δημοσίου. Σήμερα, που η κάνουλα  της χρηματοδότησης στέρεψε, τα πράγματα για τις αεροπορικές εταιρείες είναι πολύ δύσκολα.

Το 1975 ο Ωνάσης μεταβιβάζει την εταιρεία στο Δημόσιο. Δυο χρόνια αργότερα εμφανίζει τα πρώτα ελλείμματα στους ισολογισμούς της. Από εκεί και πέρα η ιστορία είναι λίγο πολύ γνωστή. Το 2004 ξεκινά η διαδικασία πώλησης. Το 2005 το Δημόσιο υπογράφει προσύμφωνο με το επενδυτικό σχήμα York Capital / Olympic Investors αλλά μετέπειτα κηρύσσεται άγονος ο διαγωνισμός.

 Την περίοδο 2006-2007 η ΕΕ επικυρώνει σειρά προστίμων ύψους 701 εκατ. ευρώ για παράνομες κρατικές ενισχύσεις την περίοδο 1998-2004. Το 2008 προκηρύσσονται τρεις διαγωνισμοί για επιμέρους τμήματα της Ολυμπιακής.

Το 2009 και αυτός ο διαγωνισμός κηρύσσεται άγονος και η κυβέρνηση κάνει έκκληση σε έλληνες επιχειρηματίες να αναλάβουν την εταιρεία.