Στην τελική ευθεία μπαίνει η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, με τον κινεζικό ναυτιλιακό κολοσσό της Cosco να διεκδικεί ως φαβορί την απόκτηση του 51% των μετοχών της εταιρείας.
Ο πρόεδρος της Cosco και ισχυρός άνδρας του κινεζικού πολιτικού κατεστημένου Γουέι Τζιαφού έρχεται στην Ελλάδα και θα συναντηθεί στις 27 Ιουνίου με τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, κομίζοντας συγκεκριμένες προτάσεις για την απόκτηση του ΟΛΠ. Ο κινέζος αξιωματούχος φθάνει στις 26 του μηνός στην Αθήνα και επίσημος λόγος της επίσκεψής του είναι τα εγκαίνια του προβλήτα 3 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά.
Πάντως ο φάκελος της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ δεν είναι εύκολη υπόθεση καθώς οι κυβερνητικοί εταίροι δεν συμπλέουν σε ό,τι αφορά το μοντέλο ιδιωτικοποίησης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ έχουν καταστήσει σαφές ότι επιθυμούν αποκρατικοποίηση με συμβάσεις παραχώρησης, όπου προβλέπεται η δυνατότητα εκμετάλλευσης του συνόλου ή και επιμέρους δραστηριοτήτων του ΟΛΠ και όχι η πώλησή του.
Ωστόσο στο Μέγαρο Μαξίμου εκτιμούν, ιδιαίτερα μετά την αποτυχία ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ, ότι πρέπει να πωληθεί το 51% των μετοχών του ΟΛΠ προκειμένου να κερδηθεί το χαμένο έδαφος σε ό,τι αφορά την επίτευξη του στόχου της είσπραξης εντός του 2013 των 2,6 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις.

Η ΑΠΟΦΑΣΗ. Την τελική εισήγηση για το μοντέλο ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ θα κάνει στα τέλη Ιουλίου το ΤΑΙΠΕΔ, που είναι ο βασικός μέτοχος του ΟΛΠ. Πάντως, σύμφωνα με τις πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ προκρίνει το μοντέλο της πώλησης πλειοψηφικού πακέτου.
Ενδεικτική του μοντέλου ιδιωτικοποίησης που φαίνεται να προκρίνει το ΤΑΙΠΕΔ αλλά και της επίσπευσης του διαγωνισμού είναι η χθεσινή δήλωση του προέδρου του Ταμείου Στέλιου Σταυρίδη στη «Wall Street Journal». Δήλωσε ότι η πώληση του 74% των μετοχών του ΟΛΠ που ανήκουν στο ελληνικό Δημόσιο η οποία είχε σχεδιαστεί να γίνει το 2014, μπορεί να επισπευσθεί και να πραγματοποιηθεί φέτος. Πρόσθεσε μάλιστα ότι μπορεί να περιλαμβάνει την παραχώρηση του μάνατζμεντ για περίοδο 30 έως 40 ετών. Ο κ. Σταυρίδης επισήμανε ότι το λιμάνι είναι μια ώριμη εναλλακτική, οι κινέζοι επενδυτές έχουν ήδη παρουσία εκεί και πρόσφατα ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε την Κίνα.

ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΕΕ. Στο πλαίσιο των κυβερνητικών σχεδίων για τον ΟΛΠ εντάσσεται και η επίσκεψη στις Βρυξέλλες του υπουργού Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη την Παρασκευή, ο οποίος θα έχει επαφές με στελέχη της Επιτροπής Ανταγωνισμού προκειμένου να πάρει πράσινο φως από τις Βρυξελλών σε μια νέα πιθανή συμφωνία με τους Κινέζους αλλά και για τις προθέσεις της ΕΕ για το μοντέλο ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.
Η συμφωνία που έχει προτείνει η Cosco για επέκταση της δυτικής πλευράς του προβλήτα 3 αφορά επένδυση που ξεπερνά τα 220 εκατ. ευρώ και η οποία δεν προβλεπόταν από τη σύμβαση παραχώρησης. Σε αντάλλαγμα της επένδυσης αυτής οι Κινέζοι ζητούν το πάγωμα του εγγυημένου ανταλλάγματος μέχρι να υπάρξει επιστροφή στην ανάπτυξη. Με τη λειτουργία και του προβλήτα 3 η ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco στην Ελλάδα, θα μπορεί να διακινεί 4,9 εκατ. teu ετησίως, από 3,7 εκατ. που προέβλεπε η σύμβαση παραχώρησης. Επίσης, μόλις ολοκληρωθεί και η δυτική πλευρά του προβλήτα 3, μέχρι το 2016 η συνολική χωρητικότητα της ΣΕΠ θα φτάσει τα 6,5 εκατ. teu ετησίως.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από