«Μπορείς να το παραγγείλεις σε όποιο χρώμα θέλεις, αρκεί να είναι μαύρο». Η συγκεκριμένη φράση του Χένρι Φορντ για το Model T πέρασε στην ιστορία, όμως το μαύρο όχημα αποτελεί για έναν πολύ σημαντικότερο λόγο σημείο αναφοράς για την αυτοκίνηση και μπορεί να συγκριθεί σήμερα μόνο με το… Διαδίκτυο. Το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής άλλαξε –όπως και το Ιντερνετ –τη ζωή μας, τον τρόπο που εργαζόμαστε και την οργάνωση του ελεύθερου χρόνου μας.

Η χρήση του κυλιόμενου ιμάντα αύξησε κάθετα την παραγωγικότητα του εργοστασίου της Ford στο Χάιλαντ Παρκ του Ντιτρόιτ και μείωσε δραστικά το κόστος παραγωγής. Το αποτέλεσμα ήταν συγκλονιστικό! Τα Ford T Model παραδίδονταν στους ιδιοκτήτες τους το 1911 στην τιμή των 780 δολαρίων, που ισοδυναμούσε με 98 μεροκάματα ενός εργάτη της Ford. Ο Χένρι Φορντ συνέχισε να τελειοποιεί τη διαδικασία παραγωγής της Tin-Lizzy, όπως ήταν το χαϊδευτικό του επαναστατικού μοντέλου του, γι’ αυτό και το 1914 κόστιζε μόλις 490 δολάρια. Η εξάπλωση του Ford Model T ήταν εντυπωσιακή από το λανσάρισμά του το 1908 και μέχρι την ολοκλήρωση της παραγωγής του, οπότε πουλήθηκαν συνολικά 15 εκατομμύρια τέτοια μοντέλα. Το 1908 κυκλοφορούσαν στους αμερικανικούς δρόμους μόνο 900.000 αυτοκίνητα, το 1927 είχε εκτοξευθεί ο αριθμός τους στα 27 εκατομμύρια, κυρίως χάρη στο Model T.

Εννοείται ότι το εργοστάσιο της Ford αναδείχθηκε σε τόπο προσκυνήματος για τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες, από τη Citroen έως την Opel και από τη Fiat έως την Austin. Οι αδελφοί Οπελ επικεντρώθηκαν, για παράδειγμα, το 1923 στη βιομηχανική παραγωγή του μικρού 4/12 PS σε πράσινο χρώμα μόνο, εξού και το παρατσούκλι «βάτραχος». Πουλήθηκαν πάνω από 120.000 τέτοια μοντέλα, ενώ το 1925 λανσάρισε και η Fiat με το 509 το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που μπορούσες να αγοράσεις με δόσεις. Το νερό είχε μπει πλέον στο αυλάκι, ο Χέρμπερτ Οστιν πλημμύρισε την Αγγλία με το Austin Seven και το 1934 ο Χίτλερ ανακοίνωσε την κατασκευή ενός «αυτοκινήτου για τον λαό».

Ο «Σκαραβαίος» έσπασε το 1972 το ρεκόρ πωλήσεων του Ford T Model, ξεπερνώντας τα 15 εκατομμύρια κομμάτια. Σήμερα τον τίτλο του εμπορικότερου μοντέλου όλων των εποχών κατέχει η Toyota Corolla με περίπου 40 εκατομμύρια κομμάτια συνολικά. Η ιαπωνική μάρκα εισήγαγε ήδη το 1936 στην παραγωγή της τη φιλοσοφία «κάι-ζεν», που σημαίνει «αλλαγή προς το καλύτερο», με στόχο τη συνεχή βελτίωση του προϊόντος. Σήμερα, πάντως, η κατασκευή των αυτοκινήτων γίνεται σε μεγάλο βαθμό ρομποτικά.