Η θάλασσα είναι μια έκφραση ήρεμης πολυτέλειας. Και την πολυτέλεια τη γιορτάζουμε βάζοντας πάντα κάτι ιδιαίτερο στην εμφάνισή μας. Αυτή την απλότητα την υπογραμμίζει ένα ολόσωμο μαγιό.

Ποτέ το μπικίνι ή οποιοδήποτε μαγιό δύο κομματιών που χωρίζει σε ημισφαίρια το γυναικείο σώμα και του διασπά την ολότητα της γοητείας του δεν θεωρείται κομψό. Ενώ το ολόσωμο μαγιό τονίζει και άλλες περιοχές καθώς και το σύνολο της σιλουέτας. Μάλιστα, όσο πιο απλό είναι στο κόψιμό του και βαθύ στην απόχρωσή του, το ολόσωμο γίνεται ένα εύχρηστο κομμάτι που φοριέται όχι μόνο στη θάλασσα, αλλά και με τα βασικά κομμάτια της σεζόν ως δροσερός αντικαταστάτης των πουκαμίσων.

Η σκέψη αυτή διαπέρασε τις πασαρέλες των σχεδιαστών, οι οποίοι στις καλοκαιρινές τους συλλογές έδωσαν στο ολόσωμο μαγιό πρωταγωνιστικό ρόλο. Δηλαδή έγινε κεντρικό κομμάτι με στοιχεία ιδιαίτερου ντιζάιν, φτιαγμένο από σύνθετα υλικά και όχι μόνο από ταπεινή, ευλύγιστη lycra. Για παράδειγμα, στη συλλογή των Dolce & Gabbana – που το ύφος της θύμιζε έντονα μεσογειακό Νότο – το ολόσωμο μαύρο μαγιό φορέθηκε με μεσάτη φαρδιά φούστα από print πολύχρωμο ύφασμα, δείχνοντας ποιος είναι ο κομψός τρόπος για πρωινές και απογευματινές βόλτες σε παραθαλάσσιες τοποθεσίες.

Αυτή τη σεζόν το ολόσωμο, χάρη στη Chanel, απέκτησε μια λοξή τιράντα που διαπερνά το καρέ του λαιμού και καταλήγει στη διαγώνιο γραμμή που τονίζει τη μαυρισμένη επιδερμίδα της ωμοπλάτης.

Σε άλλη περίπτωση, το σχέδιό του παραμένει λιτό σαν τα μαύρα κορμάκια του μπαλέτου με τις λεπτές τιράντες. Με τη διαφορά πολλών εκατοστών αποκαλυπτικής πλάτης που δίνει στο μαύρο ολόσωμο το περιθώριο να φορεθεί και βράδυ, με ένα παντελόνι σε φαρδιά γραμμή και πολύχρωμα έθνικ κοσμήματα στον λαιμό και στα αυτιά. Εκτός κι αν είναι το ίδιο στολισμένο στο μπροστινό τμήμα με ημιπολύτιμες πέτρες κομμένες σε γεωμετρικά σχήματα, όπως έδειξε ο Τόμας Μάγιερ στη συλλογή της Bottega Veneta.

Το στράπλες κόψιμο και η εσωτερική ενίσχυση με κορσέ δημιουργεί τη σιλουέτα – κλεψύδρα που στη δεκαετία του ’50 ανέδειξε τον ερωτισμό των λεγόμενων κοριτσιών της πινέζας (pin up) και τον οποίο επανέφερε στη συλλογή της η Μιούτσια Πράντα. Με παστέλ συνδυασμούς χρωμάτων και μερικά κρύσταλλα Swarovski σε σχήμα ροζέτας να στολίζουν το ντεκολτέ του ολόσωμου μαγιό κομμένου σε σχήμα καρδιάς.

Η αντίσταση πολλών γυναικών στο ολόσωμο είναι ότι δεν διευκολύνει το μαύρισμα, όπως συμβαίνει με ένα τριγωνικό μπικίνι. Γι’ αυτό το επιχείρημα τα εξελιγμένα προϊόντα αυτομαυρίσματος έχουν αντιπρόταση.

Αλλά αντεπιχειρήματα προβάλλουν και οι σχεδιαστές όπως ο Μάριος Σγουάμπ, ο οποίος στο μαύρο ολόσωμο με το ψηλό κόψιμο στα πόδια και το πλατύ κόψιμο στους ώμους αφαιρεί ένα μεγάλο τριγωνικό κομμάτι στην κεντρική περιοχή του κορμού. Και δημιουργεί την επιθετική απλότητα ενός μαγιό που με κλειστές γόβες και λιτά μαλλιά μετατρέπεται σε υπερόπλο γοητείας.