«Κυνηγοί κεφαλών» Ενας επαγγελματίας κυνηγός ταλέντων (headhunter) που όμως είναι και ληστής έργων τέχνης έρχεται αντιμέτωπος με έναν επαγγελματία μισθοφόρο που τον βάζει στο μάτι και καταστρώνει την καταστροφή της ζωής του. Η μεγάλη απόδειξη πως η κινηματογραφική υφήλιος έχει πλήρως αφομοιώσει τα καλύτερα στοιχεία της αμερικανικής φιλμικής μηχανής: αυτό εδώ το νορβηγικό θρίλερ σε παίζει στα δάχτυλα, καθώς η μία ανατροπή φέρνει την άλλη, ενώ το απαραίτητο αλατοπίπερο του σεξ (ένα γυμνό εδώ, ένα γυμνό εκεί) λειτουργεί ως το «ευρωπαϊκό» αντίβαρο. Καλοσχεδιασμένα πράγματα κοινώς. Μια ένσταση μόνο: έχω την αίσθηση πως αν πρωταγωνιστούσε, ας πούμε, ο Ματ Ντέιμον και το φιλμ – πλην του γυμνού, ΟΚ – ήταν ακριβώς το ίδιο, η κριτική θα ήταν πολύ πιο εχθρική απέναντί του. Αλλωστε, οι τρύπες στο σενάριο είναι μεγαλύτερες και από αυτές του κρατικού προϋπολογισμού. Βαθμοί: 5

«Νοτόριους» Στην ταινία του Αλφρεντ Χίτσκοκ, μια όμορφη γυναίκα με σπιλωμένο παρελθόν (Ινγκριντ Μπέργκμαν) στρατολογείται από τον αμερικανό πράκτορα Ντέβλιν (Κάρι Γκραντ) να κατασκοπεύσει έναν κύκλο από Ναζιστές στο μεταπολεμικό Ρίο. Η τελειότητα του χιτσκοκικού μοντέλου παραμένει αξιοθαύμαστη και οι δυο πρωταγωνιστές είναι χάρμα οφθαλμών. Με θυμάμαι να το βλέπω μαγεμένος σε γρατζουνισμένη κόπια στον Ζέφυρο – κάντε τον κόπο κι εσείς. Βαθμοί: 9

«Οι άνδρες προτιµούν τις ξανθιές» Μιούζικαλ του 1953, όπου δύο αμερικανίδες τραγουδίστριες (η Μέριλιν Μονρόε και η Τζέιν Ράσελ) σαλπάρουν για τη Γαλλία: η μία αναζητά άνδρες με πλούτο και διαμάντια και η άλλη τον μεγάλο έρωτα. Φούσκες και σε δουλειά να βρισκόμαστε δηλαδή. Ακόμη και ένα τέτοιο θέαμα όμως δείχνει να ζωντανεύει όταν πίσω από την κάμερα βρίσκεται ο μάστορας Χάουαρντ Χοκς! Βαθμοί: 6