Τον Φεβρουάριο του 1894, ο Μιχαήλ Π. Λάμπρος, διανοούμενος και διακεκριμένος επιθεωρησιογράφος, εκφώνησε από το βήμα του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός» ανάγνωσμα με θέμα «Η ρεκλάμα εν Ελλάδι». Πρόκειται για το πρώτο κείμενο που γράφτηκε για την ελληνική διαφήμιση και αποτελεί αφετηρία της βιβλιογραφίας και της σύγχρονης ιστορίας της ενώ ο συντάκτης του, ερευνώντας ενδελεχώς τις αγγελίες, τις ειδοποιήσεις και τις ρεκλάμες της εποχής (από τα χρόνια του Οθωνα ώς τις μέρες του), κατάφερε πρώτος – σημειώνει ο επιμελητής της έκδοσης Κωνσταντίνος Μαρτζούκος – να αποκαλύψει «την αξία της διαφήμισης ως ιστορικής μαρτυρίας και κατ’ επέκτασιν ως μνημείου πολιτισμού».