«Η Βραζιλία πρόκειται να γίνει σαν την Ιταλία: μια χώρα με πολύ στυλ και με αγάπη για τη ζωή. Και έχουν την πρόθεση να πληρώσουν για να έχουν αυτόν τον τρόπο ζωής». Αυτά είναι τα λόγια του αμερικανού σχεδιαστή Ραλφ Λόρεν τον Αύγουστο του 2011. Μια πρόβλεψη που επιβεβαιώνει η Εβδομάδα Μόδας του Ρίο ντε Ζανέιρο παρουσιάζοντας τις συλλογές των βραζιλιάνων σχεδιαστών για τον χειμώνα.

Τι κάνει λοιπόν ξεχωριστή τη βραζιλιάνικη συμμετοχή στο φαινόμενο της μόδας;

«Αρχικά μιλάνε οι αριθμοί ανάπτυξης μιας χώρας που αντιπροσωπεύει το 50% της οικονομίας όλης της Νότιας Αμερικής και ανήκει στις αναδυόμενες παγκόσμιες αγορές. Η Βραζιλία έχει αυξανόμενη μεσαία τάξη που μαθαίνει να καταναλώνει λάιφσταϊλ και της αρέσει να βελτιώνει το επίπεδο ζωής της», λένε οι αναλύσεις των επενδυτών στην εφημερίδα «International Herald Tribune» και στο ειδικό έντυπο βιομηχανίας της μόδας «Women’s Wear Daily».

Σε αυτήν τη χρηματοοικονομική ανάλυση η Βραζιλία προσθέτει άλλο ένα στοιχείο της σημασίας της: τη δημογραφική της δύναμη καθώς το ένα τρίτο του πληθυσμού της είναι κάτω από 30 ετών. Επομένως έχει τη διάθεση να διασκεδάσει μέσα από τις προτάσεις της μόδας.

Το Ρίο Ντε Ζανέιρο έχει μια ιδιαίτερη επίδραση στο ύφος της βραζιλιάνικης μόδας. Το διάσημο καρναβάλι του, τα έντονα χρώματα και η συνήθεια των κατοίκων της περιοχής να μην ενοχλούνται από τα ημίγυμνα σώματα που κυκλοφορούν στα παραλιακά κλαμπ κι εστιατόρια δίνουν τροφή στην αισθητική των νέων σχεδιαστών.

Εξάλλου η Βραζιλία είναι μια χώρα με παράδοση στη λαϊκή χειροτεχνία, είναι ένας τόπος φωτεινός και οι συνδυασμοί των χρωμάτων με τα σχέδια των υφάνσεων στα βαμβακερά ρούχα δημιουργούν τα συστατικά μιας νέας άποψης για τη μόδα, η οποία ακολουθεί τη σύγχρονη πραγματικότητα.

Ετσι η Εβδομάδα Μόδας του Ρίο ντε Ζανέιρο είναι η δεύτερη σημαντική διοργάνωση – μετά την αντίστοιχη του Σάο Πάολο που ξεκινά στο τέλος της εβδομάδας – για τους βραζιλιάνους σχεδιαστές. Η Εβδομάδα του Ρίο προβάλλει 30 νέους σχεδιαστές που οι συλλογές τους παρουσιάζουν ρούχα σε προσιτές τιμές και ένα ξεχωριστό στυλ που τονίζει την έμπνευσή τους από τα στοιχεία της φύσης και τις οργανικές φόρμες. Σε αυτές τις πηγές έμπνευσης προσθέτουμε και την επίδραση του αρχιτεκτονικού έργου του Οσκαρ Νιμάγιερ στις μεγάλες πόλεις της Βραζιλίας. Που ερμηνεύει τα σχήματα και τους όγκους στις συλλογές των Κάρλος Μιέλε, Οσκλεν, Γκλόρια Κοέλιο, Αλεχάντρο Χέρκοβιτς, Μπιάνκα Μαρκές, Πατατσού.