Οικονομία

2011: πιο «αλμυρή» η φοροκλίμακα

2011: πιο «αλμυρή» η φοροκλίμακα
Σχόλια
3 λεπτά
Με αφορολόγητο στα 5.000 ευρώ, λιγότερα κλιμάκια και συντελεστές, ψαλιδισμένες φοροαπαλλαγές και χωρίς αλλαγές στις απαιτούμενες αποδείξεις θα φορολογηθούν τα φετινά εισοδήματα το 2012, με αποτέλεσμα έξτρα φόρους ώς και 700 ευρώ τον χρόνο μόνο και μόνο εξαιτίας της νέας μείωσης του αφορολογήτου.
Οι οδηγίες που έχει δώσει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών Ευάγγ. Βενιζέλος δεν επιδέχονται πολλών ερμηνειών: μειώστε τα κλιμάκια στο μισό και εφαρμόστε τις αλλαγές στα φετινά εισοδήματα. Με τη σημερινή της μορφή η κλίμακα έχει δέκα κλιμάκια και χαρακτηρίζεται από έντονη προοδευτικότητα. Με τις αλλαγές του 2010 όμως, με την καθιέρωση πολλών κλιμακίων και συντελεστών και σε συνδυασμό με το μέτρο των αποδείξεων, τα έσοδα του προϋπολογισμού υπέστησαν καθοριστικό πλήγμα, κάνοντας τη νέα ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών να αναθεωρήσει, αναδεικνύοντας μάλιστα συχνά πυκνά τα «λάθη που πληρώνονται».
Ετσι, τώρα η κλίμακα που σχεδιάζεται θα έχει, σύμφωνα με πληροφορίες, το πολύ έξι κλιμάκια. «Η συρρίκνωση των κλιμακίων θα γίνει με γνώμονα να μη χαθούν έσοδα» λέει αρμόδιο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο σημαντικών επιβαρύνσεων ιδίως για τα μεσαία και ανώτερα εισοδηματικά κλιμάκια.
Για παράδειγμα, η ισχύουσα κλίμακα επιβάλλει συντελεστή 18% για το τμήμα εισοδήματος από 12.000 ώς 16.000 ευρώ και 24% για το επόμενο κλιμάκιο από 16.000 ώς 22.000 ευρώ, οδηγώντας σε φόρο κλιμακίου 720 και 1.320 ευρώ, αντίστοιχα, ή συνολικά 2.040. Αν τα δύο κλιμάκια γίνουν ένα και επιβληθεί ενιαίος συντελεστής – ο υψηλότερος – 24%, αυτό θα σημαίνει ότι στο κλιμάκιο εισοδήματος από 12.000 έως 22.000 ευρώ ο φόρος που αντιστοιχεί θα είναι 2.400 ευρώ ή 360 ευρώ υψηλότερος, χωρίς να υπολογίζονται οι πρόσθετες επιβαρύνσεις από τη μείωση του αφορολογήτου.

Διπλή επιβάρυνση. Οι επιβαρύνσεις που θα προκύψουν από τις αλλαγές στα κλιμάκια έρχονται να προστεθούν στη γενική επιβάρυνση από τη μείωση του αφορολογήτου στα 5.000 ευρώ, που αποτελεί τη βάση.
Σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο, το πρώτο κλιμάκιο της νέας κλίμακας θα ξεκινά από τα 5.000 ευρώ και θα καταλήγει στα 12.000 ευρώ με συντελεστή 10%. Αυτό σημαίνει ότι 2,5 εκατομμύρια φορολογούμενοι οι οποίοι μέχρι σήμερα – με το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ – δεν πλήρωναν καθόλου φόρο, θα κληθούν πλέον να βάλουν το χέρι στην τσέπη και 5,4 εκατομμύρια φορολογούμενοι οι οποίοι δηλώνουν εισοδήματα πάνω από 5.000 ευρώ θα έχουν επιβάρυνση έως και 700 ευρώ τον χρόνο.
Οι επιβαρύνσεις θα μειωθούν ελαφρώς για νέους κάτω των 30 ετών και συνταξιούχους άνω των 65 ετών με μοναδικό εισόδημα τη σύνταξή τους, οι οποίοι θα έχουν αυξημένο αφορολόγητο 9.500 ευρώ. Οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι ενώ μέχρι πέρυσι είχαν αφορολόγητο εισόδημα έως 12.000 ευρώ, φέτος θα κληθούν να καταβάλουν φόρο κλιμακίου 10% για εισόδημα μεταξύ 9.500 και 12.000 ευρώ που αντιστοιχεί σε έξτρα επιβάρυνση ώς 250 ευρώ.
Οι βασικές κατευθύνσεις του φορολογικού σχεδιάζεται να εξεταστούν στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου την Κυριακή.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Αρκάς: Το καυστικό σκίτσο για τη συνωμοσιολογία και την παγίδα του «τι μας κρύβουν»
  2. Επίδομα θέρμανσης 2026-2027: Οδηγός της ΑΑΔΕ για αιτήσεις και πληρωμές
  3. Εορτολόγιο: Τα ονόματα που γιορτάζουν σήμερα 12 Νοεμβρίου

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies