ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ χρόνου, συστηματικό διάβασμα αλλά και τακτά διαλείμματα ξεκούρασης είναι τα μυστικά που, όπως υποστηρίζουν, τους χάρισαν την πρωτιά. Οι «πρώτοι των πρώτων» των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων μιλούν στα «ΝΕΑ» για τις επιλογές που έστεψαν με επιτυχία την τελευταία χρονιά της μαθητικής τους πορείας. Παραδέχονται ωστόσο ότι η οικονομική συγκυρία και οι δυνατότητες επαγγελματικής αποκατάστασης κάθε σχολής έπαιξαν τον ρόλο τους σε αυτή την αναμέτρηση.

Βασίλης Τσουκαλάς

4ος στη Νομική Αθηνών (19.556 μόρια)

Αναπόφευκτο κακό

οι Πανελλαδικές

«Το συστηματικό και ποιοτικό διάβασμα σε συνδυασμό με τις γερές βάσεις που είχα αποκτήσει τα προηγούμενα χρόνια και τη σωστή καθοδήγηση των καθηγητών μου, με βοήθησαν να πετύχω τον στόχο μου. Στις Πανελλαδικές δεν χρειάζονται υπερβολές. Είναι ένα αναπόφευκτο κακό, δεν έχεις άλλη επιλογή οπότε.. προσπαθείς. Το μόνο που στερήθηκα ήταν ο ελεύθερος χρόνος και, από αυτή τη σκοπιά, οι εξετάσεις είχαν αντίκτυπο στη ζωή μου. Το πρόγραμμά μου ήταν: σχολείο – φροντιστήριο – σπίτι. Για να χαλαρώσω, αρκούσε μια βόλτα με τους φίλους μου ή μια συζήτηση με τους γονείς μου».

Γιώργος Παπαροϊδάνης

Ιατρική Θεσσαλονίκης (19.025 μόρια)

Αξιοποίηση

του ελεύθερου χρόνου

«Η Ιατρική ήταν ένας στόχος που έθεσα από την Α’ Λυκείου. Μου αρέσει γιατί είναι επάγγελμα που προσφέρει κοινωνικό έργο. Πέρυσι δεν κατάφερα να εισαχθώ, επομένως προσπάθησα ξανά φέτος. Είναι τελείως διαφορετικό να δίνεις για δεύτερη φορά, έχεις ήδη την εμπειρία των εξετάσεων και τον διαθέσιμο χρόνο ενός απόφοιτου. Ετσι, καθημερινά μελετούσα από το πρωί μέχρι το απόγευμα και μετά συναντούσα τους φίλους μου ή έπαιζα κιθάρα. Η Θεσσαλονίκη είναι ένα μικρό πρόβλημα, γιατί σε μια τέτοια περίοδο δεν θα ήθελα να επιβαρύνω οικονομικά τους γονείς μου».

Λευτέρης Κανδιόγλου

1ος στο Οικονομικό ΣΣΑΣ Θεσσαλονίκης (19.691 μόρια)

Σταμάτησα το μπάσκετ

και αφιέρωσα χρόνο

στο διάβασμα

«Από το γυμνάσιο ήμουν επιμελής μαθητής, δεν είχα κενά και το μόνο που χρειαζόμουν ήταν η σωστή διαχείριση χρόνου και η οργάνωση. Αφιέρωσα πολλές ώρες στο διάβασμα και θυσίασα το αγαπημένο μου χόμπι, το μπάσκετ. Επειτα από επτά ώρες στο σχολείο και τέσσερις ώρες φροντιστήριο, άρχιζα το διάβασμα στις 11 το βράδυ και συχνά ξενυχτούσα μέχρι τις 2 τα ξημερώματα. Επέλεξα τα οικονομικά γιατί μέσα από αυτή την επιστήμη μπορείς να κατανοήσεις πώς λειτουργεί η κοινωνία σε όλες τις εκφάνσεις της. Η επαγγελματική αποκατάσταση και το χαμηλό κόστος που προσφέρει το Οικονομικό ΣΣΑΣ – διαμονή, σίτιση – βοήθησαν ώστε να γίνει η συγκεκριμένη σχολή η πρώτη μου επιλογή. Δεν ήθελα να επιβαρύνω τους γονείς μου και έλαβα υπόψη την ανεργία».

Ελευθερία Στεφανάκη

Νομική Αθηνών (19.085 μόρια)

Το άγχος μειώνει την επίδοση

«Καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς προσπαθούσα να αποβάλλω κάθε μορφή άγχους, γιατί το μόνο που καταφέρνεις έτσι είναι να μειώσεις τις επιδόσεις σου. Στερήθηκα μόνο τον ύπνο. Σίγουρα θα μπορούσα να έχω περισσότερο ελεύθερο χρόνο, ακόμα κι έτσι όμως, το αποτέλεσμα με δικαίωσε. Συνειδητοποίησα από νωρίς ότι οι Πανελλαδικές είναι ένας διαγωνισμός. Εδωσα μεγάλη προσοχή στο σχολείο, εμπιστεύτηκα τους καθηγητές μου και δεν πήγα φροντιστήριο»

Μελίνα Καλφαντή

1η στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου (21.083 μόρια)

Κυνήγησα το όνειρό μου

«Δεν διάβαζα υπερβολικά πολλές ώρες, προσπάθησα να κρατήσω μια ισορροπία και συνέχισα να αθλούμαι για να χαλαρώνω από το διάβασμα. Επέλεξα το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου κυνηγώντας το όνειρό μου να ασχοληθώ με την ταξιδιωτική δημοσιογραφία.Ξλερω ς πως είναι εκείνο που μου ταιριάζει περισσότερο».

Γιώργος Λαοχλάκος

2ος στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ (19.786 μόρια)

Τώρα πάμε για τον στόχο!

«Αρχισα να προετοιμάζομαι ψυχολογικά πολύ νωρίτερα από τους συμμαθητές μου. Κατά τη γνώμη μου, το τελικό αποτέλεσμα κρίνεται από την ψυχολογία του εξεταζόμενου. Από τη Β’ Λυκείου είπα στον εαυτό μου: Τώρα πάμε για τον στόχο! Τελείωσα την ύλη από τον Δεκέμβριο της Γ’ Λυκείου και έκτοτε άρχισα τις επαναλήψεις. Μέχρι τα Χριστούγεννα μελετούσα, κατά μέσο όρο, πέντε ώρες καθημερινά και έπειτα μόνο δύο ώρες.

Δεν διάβαζα από αγγαρεία. Μου άρεσε το αντικείμενο των μαθημάτων του πεδίου μου και μελετούσα με ευχαρίστηση. Αλλωστε, ποτέ δεν ήμουν άριστος μαθητής».