Καρλ Μπαρκς

Το μυστικό της Ατλαντίδας και

οι επτά πόλεις της Τσιμπόλα

(τόμοι 7 και 8 της Μεγάλης Βιβλιοθήκης του Μπαρκς)

Εκδοσεισ Νέα Ακτίνα

Η δημοσίευση της συνέχειας του μεγάλου παραμυθά των κόμικς Ντίσνεϊ, του «καλού σχεδιαστή των παπιών», γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρουσα. Διότι ο Μπαρκς, έχοντας κατακτήσει την τεχνική της κωμωδίας, κάνει τώρα μεγάλες περιπέτειες, με αφορμή ταξίδια του Σκρουτζ και των ανιψιών του, στο κυνήγι μεγάλων θησαυρών. Οι ιστορίες του από το ’60, αγαπιούνται ακόμα με πάθος διότι μοιράζουν εξαίσια την περιπέτεια με τα γκανγκ και μιλάνε με σοφία για την ανθρώπινη συνθήκη, τις σχέσεις, το κυνήγι της δόξας και του χρήματος, τη ματαιότητα των εγκοσμίων…

Υπερήρωες

Michael Turner – Joe Kelly – Talent Kaldwell

Η πτώση ενός θεού

μτφ. Μάρθα Ψυχάκη

Εκδοσεισ Anubis

Ενας από τους τρόπους των εκδοτικών εταιρειών να κρατούν το ενδιαφέρον των αναγνωστών για τις ιστορίες με υπερήρωες είναι η προσπάθειά τους να μιλήσουν, άλλοτε ευθέως και άλλοτε αλληγορικά, για την πραγματικότητα. Αυτή τη φορά, λοιπόν, ο Σούπερμαν εξαφανίζεται από την καθημερινότητα της Μετρόπολις – και είναι σαν να εξαφανίζεται ο από μηχανής θεός που επεμβαίνει λυτρωτικά στην καθημερινότητα των ανθρώπων… Πού πήγε; Ο ίδιος μαθαίνει ξανά απ’ την αρχή τις δυνατότητές του στον πλανήτη Κρύπτον, την πατρίδα του, όπου μυστηριωδώς επέστρεψε. Επιδέξια αφήγηση που, όπως συμβαίνει όλο και πιο συχνά τελευταία, βρίθει κλισέ.

Geoff Johns, Green Lantern

Πέρα απ’ τον φόβο

μτφ. Μάρθα Ψυχάκη

Εκδοσεισ Anubis

Διάσημος υπερήρωας τη δεκαετία του 1960, ο Χολ Τζόνσον, το alter ego του υπερήρωα με την κωδική ονομασία Πράσινο Φανάρι, προσπαθεί να επαναλανσαριστεί στην εποχή των κομπιούτερ. Δεν είναι πάντα τόσο εύκολο – διότι η συνταγή παραμένει πάντα ίδια: εναλλασσόμενη δράση (από πολλούς εικονογράφους, με ομοιόμορφη digital αισθητική) και φτηνή συγκίνηση.

Matt Fraction, Thor

Η εποχή του κεραυνού

μτφ. Μάρθα Ψυχάκη

Εκδοσεισ Anubis

Ο Θορ, ο γιος του θεού Οντίν, αν και κατάγεται από τη βορειοευρωπαϊκή μυθολογία, έχει ενταχθεί ομαλότατα στο σύμπαν της Marvel. Η επιστροφή του στα κόμικς συμπίπτει με μια σύνθετη ματιά στον χαρακτήρα του, που τονίζεται από τη σύγκρουση του υπερήρωα, ο οποίος αυτοδικεί, με τους κοινούς ανθρώπους, με τους οποίους συναντάται – είτε για να τους βοηθήσει είτε για να τους πολεμήσει. Γενικώς, πάντως, η αμφισβήτηση του δικαιώματος των υπερηρώων να σώζουν τους ανθρώπους είναι μια αφηγηματική σύμβαση που μπορεί να γεννήσει απροσδόκητες ανατροπές.