Πώς καταλαβαίνουµε ότι χρειάζεται ένα ελαστικό ζυγοστάθµιση, πότε πρέπει νατα αντικαθιστούµε µε καινούργια και πώς µετράµε σωστά την πίεση του αέρα τους; Αρκετές απορίες για έναευαίσθητο εξάρτηµα του αυτοκινήτου µας, που είναι και ο µοναδικός συνδετικός… κρίκος του µε το οδόστρωµα! 1 ΑΣΦΑΛΈΣ ΒΑΘΟΣ ΠΈΛΜΑΤΟΣ;

Oσο φθείρεται το πέλµα και µειώνεται το βάθος του τόσο αυξάνει η απόσταση φρεναρίσµατος σε βρεγµένη άσφαλτο, ενώ γίνεται µεγαλύτερος ο κίνδυνος υδρολίσθησης (aquaplaning). Μόλις φτάσει το βάθος του πέλµατος τα 1,6 χιλιοστά, εµφανίζονται στην επιφάνεια του ελαστικού ειδικές ενδείξεις φθοράς, όµως εµείς οφείλουµε να αλλάζουµε τα λάστιχα νωρίτερα. Συγκεκριµένα, το κατώτατο όριο ασφαλείας προσδιορίζεται στα δύο χιλιοστά ή στα τρία χιλιοστά αν πρόκειται για φαρδιά ελαστικά χαµηλού προφίλ. Επίσης, στα χειµερινά ελαστικά το όριο ασφαλείας του πέλµατος βρίσκεται στα τέσσερα χιλιοστά!

2 έχουν ΗΛΙΚΙΑ ΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ;

Η γόµα των ελαστικών γερνά µε την πάροδο του χρόνου. Η διαδικασία γήρανσης επιταχύνεται από τις υψηλές θερµοκρασίες, την έντονη ηλιακή ακτινοβολία, αλλά και σε περίπτωση που στέκεται το αυτοκίνητο ακινητοποιηµένο για αρκετά µεγάλο διάστηµα. Την ηµεροµηνία παραγωγής ενός ελαστικού µπορούµε να τη διαβάσουµε χάρη σε ένα τετραψήφιο νούµερο που βρίσκεται στα πλευρά του. Τα δύο πρώτα νούµερα αναφέρονται στην εβδοµάδα καιτα δύο τελευταία στο έτος παραγωγής του ελαστικού. Για παράδειγµα ο αριθµός 0709 σηµαίνει ότι το συγκεκριµένο ελαστικό κατασκευάστηκε την έβδοµη εβδοµάδα του έτους 2009.

3 ποτέ ΧΡΈΙΑΖΈΤΑΙ ΖΥΓΟΣΤΑΘΜΙΣΗ;

Το βασικό σύµπτωµα ενός ελ κού που δενέχει ζυγοσταθµιστεί σωστά είναι το κοσκίνισµα του τιµονιού και ιδιαίτερα στις ταχύτητες µεταξύ 80 και 120 χλµ. /ώρα. Σε αυτές τις περιπτώσεις µειώνεται η άνεση οδήγησης και αυξάνει η φθορά του ελαστικού (συνήθως µονόπλευρα) και εξαρτηµάτων της ανάρτησης. 4 πώσ ΜΈΤΡΑΜΈ την πιέση;

Αν δεν είναι σωστή η πίεση του αέρα, δεν «πατά» τόσο καλά τοελαστικό στην άσφαλτο, φθείρεται γρηγορότερα και καταναλώνει περισσότερα καύσιµα. Γι’ αυτό και ο τακτικός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών πρέπει να γίνεται τακτικά και σύµφωναµε τις οδηγίες του κατασκευαστή, ανάλογαµε το φορτίο του αυτοκινήτου. Σε κάθε περίπτωση µετράµε την πίεση πριν ζεσταθούν πολύ τα λάστιχα, γιατί τότε προκύπτουν λανθασµένες ενδείξεις. Ελέγχουµε επίσης τη στεγανότητα από τα καπάκια των βαλβίδων, τα οποίαπρέπει να ταβιδώνουµε πάντα σφιχτά, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάµε τη ρεζέρβα, φροντίζοντας να έχειπερίπου 0,5 bar υψηλότερη πίεσηαπό τα υπόλοιπα ελαστικά.