ΣΕ Ο,ΤΙ ΑΦΟΡΑ τη διαφάνεια και τη σωστή πληροφόρηση των καταναλωτών, στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται ρυθμίσεις σύμφωνα με τις οποίες οι επιχειρήσεις θα υποχρεούνται να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τις ιδιότητες, τα χαρακτηριστικά και την τιμή πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και τον τρόπο της διαμόρφωσης της τιμής τους. Ανάλογες υποχρεώσεις θα έχουν οι επιχειρήσεις και στις διαφημίσεις που κάνουν στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Στον τομέα των υπηρεσιών π.χ. τα ασφαλιστικά προϊόντα ζωής θα πρέπει να περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με το συνολικό κόστος των προγραμμάτων, την εγγυημένη απόδοση και τον κίνδυνο απώλειας κεφαλαίου, την ενδεχόμενη διακύμανση των επενδύσεων και την ενδεχόμενη αδυναμία εξασφάλισης των μελλοντικών επενδύσεων. Σε περιπτώσεις παροχής ιατρικών υπηρεσιών, αλλά και άλλων υπηρεσιών, οι καταναλωτές θα μπορούν εκ των πρότερων να ζητούν κοστολόγιο και αναλυτική καταγραφή των υπηρεσιών που θα τους παρασχεθούν ώστε να μπορούν να επιλέγουν. Μάλιστα στο νομοσχέδιο προβλέπονται και ιδιαίτερα αυστηρά πρόστιμα για τους παραβάτες, που φτάνουν και το 1 εκατ. ευρώ. Στόχος με τις διατάξεις αυτές είναι η προστασία των καταναλωτών, η διασφάλιση της ενημέρωσής τους και η ενίσχυση της ικανότητάς τους να συγκρίνουν και να επιλέγουν σωστά προϊόντα και υπηρεσίες.