ΣΕ ΑΛΛΑΓΕΣ στο σχέδιο της αγορανομικής διάταξης που αφορά τις προωθητικές ενέργειες, τα δώρα και τις επιπλέον ποσότητες στα ράφια των σούπερ μάρκετ προχωρά η ηγεσία του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

Η ηγεσία του υπουργείου επεξεργάζεται βελτιώσεις στο σχέδιο της αγορανομικής διάταξης που είχε ετοιμάσει η προηγούμενη υπουργός Λ. Κατσέλη με σκοπό τη μη παραπλάνηση του καταναλωτή, αλλά και τη σαφή πληροφόρησή του ως προς το όφελος από την πώληση προϊόντων με δώρα ή επιπλέον ποσότητες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ανάμεσα στις βασικές αλλαγές θα είναι η διενέργεια των προσφορών να γίνεται τέσσερις αντί για τρεις φορές τον χρόνο, όπως αρχικά είχε αποφασιστεί, ενώ καθιερώνονται ενιαία κριτήρια κοστολόγησης όλων των δώρων και λοιπών προσφορών. Επίσης θα απαγορεύονται τα δώρα σε προϊόντα που έχουν υποστεί ανατίμηση πριν από την πάροδο τουλάχιστον τριών μηνών από την προηγούμενη ανατίμησή τους.

Οπως δήλωσε ο υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Ντίνος Ρόβλιας, με την αγορανομική διάταξη επιχειρείται να μπει τάξη στην αγορά προωθητικού δώρου. «Είναι γνωστό ότι οι προωθητικές ενέργειες στη χώρα μας εμφανίζονται σε υπερβολικό βαθμό, περισσότερο από τις άλλες χώρες της Ευρώπης και πολλές φορές από τις ανέλεγκτες προωθητικές ενέργειες ο καταναλωτής αποπροσανατολίζεται. Ο καταναλωτής, όπως είναι σήμερα τα πράγματα, φαίνεται ότι δεν μπορεί να διαπιστώσει τη σχέση αξίας- προϊόντος όταν παρεμβάλλεται η προωθητική ενέργεια. Οι έμμεσες μειώσεις των τιμών δεν καταγράφονται στις τιμές προς τον καταναλωτή, ενώ θα πρέπει να καταγράφονται. Αντί να μειώνονται οι τιμές, προσφέρονται δώρα ή ποσότητες χωρίς να τηρούνται οι αρχές του υγιούς ανταγωνισμού σε πολλές περιπτώσεις. Ολα αυτά τελικά λειτουργούν εις βάρος του καταναλωτή. Με τη ρύθμιση που είναι έτοιμη θα προστατευθούν οι καταναλωτές και θα πληγούν όσοι τους παραπλανούν. Δεν θα απαγορευθούν οι προωθητικές ενέργειες, αλλά θα νομιμοποιηθούν με τρόπο ώστε να προστατεύεται ο καταναλωτής. Θα μπει μία τάξη σε αυτήν την αγορά, έτσι ώστε να ξέρει αυτός που αγοράζει το δώρο ή την πολυσυσκευασία ποιο είναι το πραγματικό όφελός του», είπε ο κ. Ρόβλιας.