ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ αξιολόγησης στα ερευνητικά προγράμματα των πανεπιστημίων θέτει το υπουργείο Παιδείας και δίνει παράταση στους πανεπιστημιακούς που ενδιαφέρονται να χρηματοδοτηθούν μέχρι το τέλος του μήνα, προκειμένου να στείλουν περιλήψεις των προτάσεών τους στα αγγλικά, ώστε να αξιολογηθούν σύμφωνα με δοκιμασμένες πρακτικές της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Απαντώντας χθες στις έντονες διαμαρτυρίες των πανεπιστημιακών και των ερευνητών για μεγάλες καθυστερήσεις στην αξιολόγηση των ερευνητικών προγραμμάτων των ΑΕΙ, χαρακτηρίζει κατανοητές τις διαμαρτυρίες τους, αλλά προσθέτει ότι προτεραιότητα είναι η δημιουργία ενός συστήματος που θα λειτουργεί με αξιοκρατία, έγκυρη, αδιάβλητη και διαφανή αξιολόγηση για μια επένδυση που ξεπερνά τα 120 εκατομμύρια ευρώ.

Το υπουργείο Παιδείας παρουσιάζει πέντε προσαρμογές που κρίθηκαν αναγκαίες ώστε να αξιολογηθούν οι προτάσεις με μεγαλύτερη αντικειμενικότητα:

1Παράταση της υποβολής των περιλήψεων στην αγγλική γλώσσα μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2010.

2Δίνεται η δυνατότητα επικαιροποίησης των υποβληθεισών προτάσεων ώστε να ληφθούν υπόψη όλες οι εξελίξεις που έχουν εν τω μεταξύ προκύψει.

3Η πρώτη φάση της αξιολόγησης θα γίνει με βάση τις περιλήψεις που θα υποβληθούν. Θα προχωρήσουν στη δεύτερη φάση της αξιολόγησης οι προτάσεις εκείνες που θα επιλεγούν από την πρώτη φάση.

4Για όσες προτάσεις προκριθούν θα ζητηθεί να συμπληρωθεί σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα η εκτενής πρόταση στην αγγλική γλώσσα, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ερευνας.

5Η υποβολή των προτάσεων στη δεύτερη φάση θα ολοκληρωθεί σε έναν μήνα από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της πρώτης φάσης.

Σημειώνεται πάντως ότι οι συνδικαλιστικές ηγεσίες πανεπιστημιακών, καθηγητών ΤΕΙ και ερευνητών έχουν καλέσει τους ερευνητές να μην υποβάλουν περιλήψεις των προτάσεων, ζητώντας την επαναφορά στο προηγούμενο καθεστώς αξιολόγησης.

Οι στρατιωτικές σχολές

Ανοιχτό άφησε χθες στη Βουλή ο υπουργός Εθνικής Αμυνας το ενδεχόμενο εισαγωγής των σπουδαστών στις στρατιωτικές σχολές μέσα από ειδική Δέσμη στο Μηχανογραφικό των εισαγωγικών εξετάσεων και όχι με κοινή δήλωση προτίμησης μαζί με άλλες σχολές.