Demis Roussos 2010
Τόση φασαρία πια για να δούμε την Πανσέληνο από την Ακρόπολη; Τόσες έριδες (θα πληρωθούν, δεν θα πληρωθούν οι φύλακες); Προς τι; Για να φτάσουμε στο «παίρνετε, σας παρακαλώ, το ποδάρι σας για να δω το φεγγάρι;», Και γιατί μόνον ντάλα Αύγουστο (που δεν ήταν και τεράστια και εντυπωσιακή φέτος η Πανσέληνος); Μήπως θεωρούμε ότι εξέλιπε πλέον ο ρομαντισμός τις υπόλοιπες ημέρες; Και κάτι ακόμη: δεν φοβίζει κανέναν η επιστροφή (χάρη στο φεστιβάλ) του Demis Roussos το καλοκαίρι του 2010;

ΠΑΥΛΟΣ ΑΓΙΑΝΝΙΔΗΣ Η Στρίγγλα που έγινε... Καρύδη
Η «Στρίγγλα που έγινε αρνάκι»: θύμισε μιούζικαλ παρωδία του σαιξπηρικού έργου διανθισμένο με βωμολοχίες και «σύγχρονες» πινελιές, σαν να ήταν επιθεώρηση. Με την «Κατερίνα»- Σμαράγδα Καρύδη να θυμίζει πανκ φρικιό των 80s παρά ιταλίδα αρχοντοπούλα και το γέλιο να βγαίνει βεβιασμένα.

Υπερβολικό και εν τέλει ακραίο το «Λεωφορείο» του Βαρλικόφσκι με την Ιζαμπέλ Ιπέρ, που λειτούργησε ως δόλωμα.

ΜΑΙΡΗ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ Η γιορτή της Πανσελήνου
Τι να πω για το πρόσφατο full moon «πατείς με- πατώ σε» στους αρχαιολογικούς χώρους ανά την επικράτεια; Αν αυτός ο αρχοντοχωριατισμός πρόκειται να αποτελέσει ένθετο στοιχείο του νεοελληνικού παγανισμού, ας συνοδευτεί τουλάχιστον από το σωστό dress code: ξυρισμένο κεφάλι, πορτοκαλί καμιζόλες, κουδουνίστρες και κραυγές ομ- ομ στον Παρθενώνα. Αλλιώς, με τις πιτζάμες κι από την ταράτσα μας.

ΡΟΥΛΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ Ο μινιμαλισμός του εισιτηρίου
Ο Δ. Σαββόπουλος επέβαλε το φτηνότερο εισιτήριο του καλοκαιριού: 15 ευρώ στο Θέατρο Βράχων. Η Χάρις Αλεξίου οικτίρει όσους δεν μπορούν να ζήσουν με χαμηλά νυχτοκάματα. Δεκτές οι ενστάσεις. Υποβάλλονται, όμως, εκπρόθεσμα, εναρμονισμένες στο κλίμα της λιτότητας, που ψαλίδισε τα μυθικά φτερά του Βοσκόπουλου. Ο πληθωρισμός των θεαμάτων «Το περιβόλι του τρελού- 40 χρόνια μετά» ανήκει προφανώς στο παρελθόν (;)

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΟΥΛΓΕΡΙΔΗΣ Η Πανσέληνος στην Ακρόπολη
Που δεν ήρθε ο Εlvis Costello ειδικά με το φετινό του πρόγραμμα. Τσέκαρα τι παίζει στις συναυλίες του έξω και έπεσα σε μελαγχολία.

Που όλοι τρέχουν να δουν πανσέληνο στην Ακρόπολη (λες και δεν φαίνεται από αλλού και ενώ μόνο με Πανσέληνο θα ξανανέβουν στον Βράχο).

Που για να δούμε καλή νέα ταινία (Ιnception) έπρεπε να περιμένουμε ώς το τέλος Αυγούστου. Γιατί από «σούπες» χορτάσαμε.

ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΚΟΥΛΗ Αριστοφάνης σαν επιθεώρηση
Αριστοφάνης: Και στη «Λυσιστράτη» του Εθνικού (Κακλέας) και στους «Αχαρνής» του ΚΘΒΕ (Χατζάκης) και σε όσους Αριστοφάνηδες έχω δει στη ζωή μου βλέπω τη γνωστή συνταγή της ελληνικής επιθεώρησης. Αναρωτιέμαι: Πόσο μπορεί να μας αφυπνίσει- να μας σοκάρει, να μας ξαφνιάσει, να μας καθηλώσει- ένας Αριστοφάνης που, ουσιαστικά, αντιμετωπίζεται με τον ίδιο τρόπο μέσα στις δεκαετίες;

ΧΑΡΗ ΠΟΝΤΙΔΑ Οι «Αχαρνής» του ΚΘΒΕ
Ο λαϊκισμός και το κιτς με τα οποία έντυσε τους «Αχαρνής» του Αριστοφάνη ο Σωτήρης Χατζάκης στην παράσταση του ΚΘΒΕ εκμεταλλευόμενος τον πληθωρισμό του Στ. Κραουνάκηο Δικαιόπολις της παράστασης: μια μουτζούρα- αχταρμάς που άκριτα εκμεταλλεύεται τα πάντα, από τα ιερά και τα όσια μέχρι τα πιο φτηνά καλαμπούρια της πιάτσας. Θα αντικαθιστούσα την εναρκτήρια ατάκα « Α, πα, πα, πα, πόλεμος» με ένα «Α, πα, πα, πα, κιτς». ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΗΓΙΑΝΝΗΣ Λογοτεχνικό Φεστιβάλ Τήνου
Ηταν κρίμα μια τόσο μεγαλόπνοη διοργάνωση όπως το Λογοτεχνικό Φεστιβάλ Τήνου να πάσχει από τόσον ερασιτεχνισμό. Η απουσία του αυτονόητου, της ταυτόχρονης μετάφρασης που θα έφερνε σε επαφή συγγραφείς από τόσο διαφορετικές κουλτούρες και γλώσσες, μεταξύ τους και με το ελληνικό κοινό, μετέτρεψε αυτό το πολιτισμικό γεγονός σε καπρίτσιο μιας παρέας που θέλει να αυτοεπιβεβαιωθεί ΜΙΚΕΛΑ ΧΑΡΤΟΥΛΑΡΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από