Πριν από 30 και πλέον χρόνια η GΤ 750 της Ducati αποτελούσε έκφραση τολμηρού σχεδιασμού και άπιαστο όνειρο για τους πολλούς. Σήμερα η GΤ 1000 αποτελεί την αναβίωση ενός θρύλου, πιστό αντίγραφο του τότε, αλλά απόλυτα σύγχρονου τεχνολογικά, που ξυπνά μνήμες από τη δεκαετία του ΄70, ενώ παραμένει μια άκρως ευχάριστη μοτοσυκλέτα για κάθε μέρα.


Μπορεί για τους νεώτερους το λογότυπο GΤ να μη λέει και πολλά πράγματα, όμως από το 1975 που πρωτοπαρουσιάστηκε η πρώτη Ducati GΤ 750 και στη συνέχεια GΤ 860 μέχρι και το 1982 που βγήκε και η τελευταία, αποτέλεσε ένα από τα πιο πολυσυζητημένα μοντέλα στην ιστορία της μοτοσυκλέτας. Ο δικύλινδρος V-90 που σχεδίασε ο μηχανικός Fabio Τaglioni αποτελεί από τότε το σήμα κατατεθέν της εταιρείας, έχοντας φυσικά μαζέψει και αρκετά αγωνιστικά τρόπαια.

Η εντελώς νέα στα χαρακτηριστικά της GΤ 1000 ακολουθεί όσο πιο πιστά γίνεται το ύφος και το στυλ τoυ φημισμένου και πολυπόθητου μοντέλου της νοσταλγικής εκείνης περιόδου, φυσικά κρύβοντας στο εσωτερικό της όλη τη σύγχρονη τεχνολογία. Ποιοτικά άψογη, με τον καλοφινιρισμένο δικύλινδρο αεροελαιόψυκτο κινητήρα των σχεδόν 1.000 κυβικών να αποτελεί οπτικά το κέντρο προσοχής της μοτοσυκλέτας. Εάν δει κάποιος μη γνώστης την έκδοση του 1975 και τη σύγχρονη GΤ δίπλα δίπλα, πιθανόν και να μπερδευτεί, οι περισσότερο ειδήμονες όμως θα αναγνωρίσουν αμέσως τον διβάλβιδο κινητήρα των Μultistrada με τα διπλά μπουζί σε κάθε κύλινδρο. Ο κινητήρας φυσικά διαθέτει ψεκασμό, αλλά και αρκετή ιπποδύναμη για τον ρετρό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, αφού οι 92 ίπποι φθάνουν και περισσεύουν σε κάθε περίπτωση. Εκείνο όμως που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι η εξαιρετική ροπή που διαθέτει ο δικύλινδρος κινητήρας, που δουλεύει μεστά και ροπάτα, χωρίς κενά στη γραμμικότητά του μέχρι το «κόκκινο» του μεγάλου αναλογικού στροφόμετρου.

Το πλαίσιο αποτελείται από ατσάλινο χωροδικτύωμα κατά τα συνηθισμένα της Ducati, ενώ μοναδική- καλή- παραφωνία στην κλασική εμφάνιση με το στρογγυλής διατομής ψαλίδι και τα διπλά αμορτισέρ αποτελεί το ανεστραμμένο πιρούνι των 43 χιλιοστών της Μarzocchi.

Ποιοτικά είναι και τα φρένα, με δίσκους 320 χιλιοστών της Βrembo και δαγκάνες δύο εμβόλων εμπρός και δίσκο στο πίσω μέρος. Ολη η εμφάνιση της GΤ είναι αρκετά εντυπωσιακή και δένει με το παρελθόν, συνδυάζοντας κλασικά με μοντέρνα στοιχεία. Τα κλασικά φτερά, οι στρογγυλές απολήξεις των δύο εξατμίσεων, καθώς και η μικρή σέλα, ο στρογγυλός προβολέας με το νίκελ, τα αναλογικά μεγάλα όργανα και το μεταλλικό ρεζερβουάρ με τις εσοχές για τα γόνατα παραπέμπουν άμεσα στην αισθητική τού τότε χωρίς να επηρεάζουν σε τίποτε τη λειτουργικότητα της GΤ. Αυτό που ίσως δεν θα περίμενε κανείς είναι η πολύ καλή και κυρίως εξαιρετικά ευχάριστη οδική συμπεριφορά της GΤ 1000 σε κάθε είδους άσφαλτο. Η ακαμψία του παραδοσιακού στην όψη ατσάλινου πλαισίου σε συνδυασμό με τις σφιχτές αναρτήσεις και τους 17άρηδες τροχούς εμπρός- πίσω της χαρίζουν εξαιρετική σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, ενώ το χαμηλό κέντρο βάρους την κάνει εξαιρετικά ευκολόχρηστη σε συνθήκες πόλης. Οι αναρτήσεις είναι μαλακές στα πρώτα εκατοστά της διαδρομής τους, ενώ σκληραίνουν αρκετά μετά το μισό της διαδρομής τους, τερματίζοντας σε απότομες ανωμαλίες αλλά εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα και οδική συμπεριφορά αντίστοιχη του ονόματος. Το ύψος της σέλας παραμένει χαμηλό και η θέση οδήγησης σχεδόν όρθια, ώστε να μην προβληματίζονται ακόμα και αρχάριοι αναβάτες, ενώ η σέλα, παρά τις φαινομενικά μικρές διαστάσεις της, παραμένει αναπαυτική και ευρύχωρη και για τον συνεπιβάτη. Οσο για την τιμή της, στα 12.200 ευρώ, ακούγεται αρκετά υψηλή σε σχέση με αντίστοιχα κλασικά μοντέλα, όμως η ποιότητά της αποτελεί μια καλή δικαιολογία γι΄ αυτό, ενώ είναι σίγουρα από τις μοτοσυκλέτες που θα άξιζε να την αποκτήσει κανείς ακόμα και μόνο για την ιστορία που σέρνει πίσω της.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Εμφάνιση

● Απόδοση κινητήρα

● Οδική συμπεριφορά

● Φρένα

ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Τιμή αγοράς

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας:Αεροελαιόψυκτος, τετράχρονος, δικύλινδρος V-90, 2βάλβιδος, Κυβικά:

992 Πλαίσιο:Ατσάλινο σωληνωτό Ιπποι:

92/ 8000 Κιβώτιο ταχυτήτων:

6 σχέσεων Τροχοί:

120/70-17- 160/80-17 Φρένα:

2 δίσκοι 320 χλστ.,

δαγκάνα 2 εμβόλων, δίσκος 260 χλστ. πίσω Ανάρτηση:ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλ. εμπρός- δύο αμορτισέρ πίσω Βάρος:

200 κιλά