Η ΒΜW Κ 1300 R εύκολα παίρνει τον τίτλο του απόλυτου streetfighter. Με «κακιά» και «μυώδη» εμφάνιση, ατελείωτη δύναμη, μαζί με πληθώρα ηλεκτρονικών, η ανανεωμένη γυμνή Κ 1300 R δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης, αφού επιβάλλεται με τον πιο αρχαίο νόμο: αυτόν του πιο ισχυρού…
Η προκάτοχός της, Κ 1200 R, αμφισβητήθηκε από πολλούς. Θέλετε η ιδιόμορφη εμφάνιση, θέλετε να έφταιγαν τα «περίεργα» συστήματα της ανάρτησης ή ακόμα και η υπερβολή στην ιπποδύναμη- για μια γυμνή μοτοσυκλέτα – έδωσαν λαβές για πληθώρα κριτικής. Ομως για άλλη μια φορά αποδείχτηκε με τον χρόνο ότι ο πιο ισχυρός είναι εκείνος που επιβάλλει τις απόψεις του. Αν η Κ 1200 R είχε κάποιους λόγους να τις στηρίξει, η ανανεωμένη Κ 1300 R που παρουσιάστηκε πέρυσι διαθέτει ακόμα περισσότερους.

Παρ΄ ότι βασίζεται στην προηγούμενη Κ 1200, οι βελτιώσεις είναι αρκετές με πρώτη και καλύτερη τον υπερκυβισμό του τετρακύλινδρου εν σειρά κινητήρα. Τα 1.293 κυβικά αποδίδουν πλέον 173 ίππους, με το 70% αυτής της δύναμης να είναι διαθέσιμη από τις μόλις 3.000 στροφές. Το μεγάλο όμως ατού δεν είναι τόσο η ιπποδύναμη όσο η θηριώδης ροπή του κινητήρα (14,3 kgm) και η ακαριαία απόκρισή του από οποιονδήποτε αριθμό στροφών.

Οσο για το πλαίσιο, παραμένει αλουμινένιο, περιμετρικό με δύο δοκούς, από το οποίο κρέμεται ο κινητήρας, ενώ παραμένει και το πρωτοποριακό νέο σύστημα ανάρτησης «duolever» με διπλό μπράτσο εμπρός. Πίσω υπάρχει μια εντελώς εξελιγμένη μορφή μονόμπρατσου ψαλιδιού paralever που στο εσωτερικό του φιλοξενεί έναν πανάλαφρο άξονα. Τις ρυθμίσεις του εμπρός και πίσω αμορτισέρ αερίου αναλαμβάνει το σύστημα ΕSΑ ΙΙ, όπου μπορεί να ρυθμιστεί η προφόρτιση αλλά και η απόσβεσή τους ηλεκτρονικά σε τρεις θέσεις με το πάτημα ενός κουμπιού κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Στην πράξη επαληθεύονται όλα αυτά με τον καλύτερο τρόπο. Άψογη οδική συμπεριφορά ανεξαρτήτως αριθμού χιλιομέτρων, παρά τα 243 κιλά, ενώ εξωπραγματική είναι η επιβράδυνση. Το ΑΒS έχει βελτιωθεί και λειτουργεί άψογα, ενώ μας εντυπωσίασε επίσης η αρκετή αεροδυναμική προστασία που προσφέρει η μικρή ζελατίνα εμπρός από τα όργανα. Συνεχείς ταχύτητες κοντά στα 160 είναι απόλυτα εφικτές σε ανοιχτό δρόμο, διατηρώντας τον αναβάτη ξεκούραστο για πολλά- και εξαιρετικά γρήγορα- χιλιόμετρα. Ο συνεπιβάτης ταξιδεύει και αυτός σχετικά άνετα στην υπερυψωμένη σέλα, χωρίς όμως να απολαμβάνει την ίδια προστασία.

Ακόμα μια καινοτομία αποτελεί το σύστημα ΑSC (Αnti Spin Control), που επεμβαίνει- κάπως απότομα- στην ανάφλεξη, μειώνοντας την ιπποδύναμη μόλις αντιληφθεί σπινάρισμα του πίσω τροχού. Η Κ 1300 R μαζεύει χιλιόμετρα με απίστευτη ευκολία, έχοντας αποθέματα ισχύος ακόμα και όταν η βελόνα του λευκού ταχύμετρου διαβάζει προς το τέλος της…τρίτης εκατοντάδας. Μοναδικό μείον οι υψίσυχνοι κραδασμοί που εμφανίζονται μεταξύ 6.000

και 9.000 στροφών.

Βέβαια η ΒΜW δεν ξεχνάει να υπενθυμίζει και τις τουριστικές ιδιότητες της μοτοσυκλέτας, που μπορεί να κινείται με χαλαρούς ρυθμούς όλη μέρα.

Το τίμημα του απόλυτου streetfighter αρχίζει από τα 14.000 ευρώ, χωρίς τα (προαιρετικά) ηλεκτρονικά gadgets.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Η σταθερότητα ανεξαρτήτως χιλιομέτρων

● Η οδική συμπεριφορά

● Τα φρένα

● Η ατελείωτη δύναμη

TI ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Το βάρος στους επιτόπου ελιγμούς

● Οι κραδασμοί μεταξύ 6.000 και 9.000 στροφών

● Το απότομο κόψιμο του ΑSC

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Υδρόψυκτος, τετράχρονος, τετρακύλινδρος εν σειρά 1.293 κ.ε.

Πλαίσιο: Αλουμινένιο 2 δοκών Ίπποι: 173 στις 9.250

σ.α.λ. Κιβώτιο: 6 ταχυτήτων, Μετάδοση: άξονας Τροχοί: 120/70-17, 190/55-17. Φρένα: Δύο δίσκοι 320 χλστ. δαγκάνες 4 εμβόλων, ΑΒS, SΕRVΟ, δίσκος 265 χλστ. πίσω, συνδυασμένα. Ανάρτηση: Duolever, Showa, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη σκληρότητα και αποσβέσεις. Βάρος:

243 κιλά. Ύψος σέλας: 820 χλστ. Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 19 λίτρα