Τo εντυπωσιακό 250άρι της Ηonda εκτός από τα κυβικά ακολουθεί κατά γράμμα τη φιλοσοφία των γνωστών μας μεγάλων VΤR: στυλ που ξεχωρίζει, δυνατός V-2 κινητήρας, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, φιλικότητα και εξαιρετική οδική συμπεριφορά είναι τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν.


Παρότι εμφανίστηκε στη χώρα μας- αλλά και στην λοιπή Ευρώπη- μόλις το προηγούμενο καλοκαίρι, το μικρό VΤR είναι μια μοτοσυκλέτα με αρκετή ιστορία στην πλάτη της, μιας και ως μέλος της γνωστής οικογένειας VΤR κυκλοφορεί στην ιαπωνική αγορά από το 1997. Το κοινό χαρακτηριστικό με το VΤR 1000 που ξέρουμε φυσικά είναι ο δικύλινδρος V κινητήρας με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, ενώ στην εμφάνιση ακολουθεί μια αρκετά διαφορετική προσέγγιση, κυρίως από αισθητική άποψη, θυμίζοντας- πιθανόν όχι τυχαία – το Μonster της Ducati. Πιθανή αιτιολογία αποτελεί το γεγονός ότι οι Ιάπωνες αναβάτες συγκαταλέγονται στους καλύτερες πελάτες της ιταλικής εταιρείας!

Πέρα από όλα αυτά, το VΤR διαθέτει εντελώς ξεχωριστή προσωπικότητα, αφού οι καθαρές, όμορφες γραμμές του και το στυλ του δεν θα περάσουν πουθενά απαρατήρητα, δίνοντας πραγματικά την εντύπωση αρκετά μεγαλύτερης μοτοσυκλέτας. Το αποτέλεσμα είναι άκρως εντυπωσιακό και φυσικά συνοδεύεται από τον αντίστοιχο μπάσο- γουργουριστό- ήχο που παράγει το μονό τελικό της εξάτμισης.

Όσο για το ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα, αυτό δείχνει να αντέχει πολύ μεγαλύτερη ιπποδύναμη από όσο αυτή του εύστροφου, υδρόψυκτου V-90 κινητήρα, που, τηρουμένων των αναλογιών, ούτως ή άλλως εντυπωσιάζει με την απόδοσή του. Άλλωστε μηχανολογικά δεν έχει να ζηλέψει σε ποιότητα από τους μεγαλύτερους της σειράς, αφού διαθέτει διπλούς εκκεντροφόρους και τέσσερις βαλβίδες σε κάθε κεφαλή παράλληλα με ψεκασμό και ΡGΜ-FΙ ηλεκτρονική ανάφλεξη.

Από τη στιγμή που θα ανέβεις στη σέλα, μόνο καλά νέα ανακαλύπτεις. Ο δικύλινδρος κινητήρας δεν παρουσιάζει τον παραμικρό δισταγμό και από τις πολύ χαμηλές στροφές διαθέτει περισσότερη ζωντάνια από τον μέσο όρο της κατηγορίας, επιταχύνοντας γρήγορα μέχρι τα 140 χιλιόμετρα. Με γραμμική απόδοση μέχρι τις 8.000 στροφές και αισθητή αύξηση της δύναμης από εκεί μέχρι και τις περίπου 12.000, οι 30 ίπποι και η ευστροφία του αρκούν για τελική ταχύτητα περίπου 160 χιλιομέτρων, αρκεί να αλλάζεις τις 6 ταχύτητες σε πενταψήφια νούμερα στροφών.

Στις στροφές, ο συνδυασμός σφιχτών αναρτήσεων και στιβαρού πλαισίου δείχνει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, με μόνο παράπονο την υπερβολικά μικρή διαδρομή του πίσω αμορτισέρ, που αποδεικνύεται λίγη στα απότομα σαμαράκια, όταν υπάρχει συνεπιβάτης. Αυτός με τη σειρά του μάλλον δεν θα βολευτεί στο στενό κομμάτι σέλας που του αντιστοιχεί. Παρότι οι αναρτήσεις δεν διαθέτουν ρυθμίσεις (εκτός από προφόρτιση ελατηρίου πίσω), είναι άριστα ταιριασμένες με την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα και προκαλούν για γρήγορη οδήγηση χωρίς να φέρνουν σε δύσκολη θέση τον αναβάτη. Σε ανοιχτό δρόμο η VΤR εντυπωσιάζει με την ακλόνητη σταθερότητά της, ενώ σε συνθήκες πόλης δείχνει ελαφρύτερη από ό,τι είναι, με εξαιρετική ευελιξία και εργονομική θέση οδήγησης. Κανένα παράπονο από τα φρένα, που προσφέρουν αίσθηση και αποτελεσματικότητα σε οποιεσδήποτε συνθήκες χωρίς να φοβίζουν.

Στα συν πρέπει να αναφέρουμε ακόμη την άψογη ποιότητα κατασκευής (made in Japan), την ελάχιστη πραγματικά κατανάλωση (περίπου 4,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα) και τα πολύ καλά φώτα, ενώ στα μείον τη μη ύπαρξη κεντρικού σταντ και την ελαφρά τσιμπημένη τιμή του στα 5.220 ευρώ, που όμως κρίνεται λογική για όσα προσφέρει.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Ελαφριά αίσθηση

● Ροπή από χαμηλά

● Οδική συμπεριφορά

● Δύναμη κινητήρα

TIΔΕΝ ΜΑΣΑΡΕΣΕ

● Η έλλειψη κεντρικού σταντ

● Η σέλα συνεπιβάτη

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Υδρόψυκτος, τετράχρονος, δικύλινδρος V-90 249 κ.ε.

Πλαίσιο: Ατσάλινο χωροδικτύωμα Τροφοδοσία: ψεκασμός Ίπποι: 30 στις 10.500 σ.α.λ. Κιβώτιο: 6 ταχυτήτων Τροχοί: 110/70-17 μπροστά και 140/70-17 πίσω Φρένα: δίσκος 290 χλστ. μπροστά, δαγκάνα 2 εμβόλων, δίσκος 230 χλστ. πίσω Ανάρτηση: Συμβατικό πιρούνι 41 χλστ., μονό αμορτισέρ πίσω Βάρος: 161 κιλά