Αν νομίζετε ότι τα 250 είναι βαρετά και χρησιμεύουν μόνο για απλή μετακίνηση, τότε το Νinja 250R της Κawasaki μπορεί να σας κάνει να αναθεωρήσετε εκ βάθρων τις απόψεις σας.


Eάν δεν υπήρχαν τα αυτοκόλλητα στην ουρά, είναι σίγουρο πως οι περισσότεροι θα περάσουν το Νinja 250R για 600άρι τουλάχιστον, αφού με την πρώτη ματιά δείχνει σχεδόν ίδιο σε διαστάσεις. Μόνον κάποιος παρατηρητικός θα υποψιαστεί από το στενό πίσω ελαστικό, τον μονό δίσκο εμπρός και τον πίνακα οργάνων ότι πρόκειται για κάτι…

μικρότερο. Η Κawasaki φρόντισε αφενός ώστε το ολόσωμο fairing να καλύπτει εξ ολοκλήρου τον μικρό δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 250 κ.ε., αλλά και η συνολική κατασκευή να αποπνέει την ποιότητα των μεγαλύτερων… Νinja. Χαράς ευαγγέλια λοιπόν για τους μικρούς- και μεγαλύτερους- επίδοξους «Rossi», αφού το Νinja 250R χωρίς να είναι πραγματικά μια γνήσια supersport μοτοσυκλέτα δεν έχει να ζηλέψει σε εμφάνιση από τις μεγαλύτερες, ενώ στην πράξη αποδεικνύεται ότι έχει και τα γονίδια…του μαχητή και ως προς τις επιδόσεις αλλά και την οδική συμπεριφορά. Ο υδρόψυκτος κινητήρας, παρ΄ ότι διαθέτει καταβολές από αυτόν της ΖΖR 250, είναι πλήρως ανανεωμένος και ψεκαστός, και οι 33 ίπποι του χαρίζουν στο μικρό Νinja 250R πολύ καλές επιδόσεις που απέχουν αρκετά από τα υπόλοιπα «χρηστικά» 250. Και η επιβεβαίωση όλων των παραπάνω έρχεται με τη λειτουργία του κινητήρα και τη χαρακτηριστική ευστροφία του, δείχνοντας ακόμα και στον κόφτη ότι τα όρια του βρίσκονται ψηλά. Η λειτουργία του ψεκασμού είναι υποδειγματική, ενώ δεν υπάρχουν πουθενά κραδασμοί! Αλλάζοντας συνεχώς ταχύτητες στο μαλακό εξατάχυτο κιβώτιο στον κόφτη, βλέπεις στο ταχύμετρο 140 χιλιόμετρα για πλάκα, ενώ αν επιμείνεις το αναλογικό ταχύμετρο θα φθάσει και στα 170. Παρ΄ότι ελαστικός, ο κινητήρας διψά για στροφές αν θέλει κανείς να κινηθεί γρήγορα, με το κιβώτιο να δουλεύει υπερωρίες για να κρατιούνται σε κάθε περίπτωση οι στροφές ψηλά και να μην μείνει χωρίς δύναμη.

Το πλαίσιο δύο δοκών μπορεί να είναι ατσάλινο, για περιορισμό του κόστους, δείχνει όμως ικανό να φιλοξενήσει αρκετά περισσότερα κυβικά χωρίς κανένα πρόβλημα, ενώ αντίστοιχη ακαμψία έχει και το πίσω ατσάλινο ψαλίδι. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από ένα συμβατικό πιρούνι της Showa χωρίς ρυθμίσεις, ενώ η πίσω διαθέτει μοχλικό σύστημα με δυνατότητα ρύθμισης μόνο της προφόρτισης ελατηρίου. Όσο για τα φρένα, εμπρός ένας ευμεγέθης δίσκος των 290 χιλιοστών και μια διπίστονη δαγκάνα αρκούν και με το παραπάνω για τα 169 κιλά του Νinja 250R.

Όμως οι… υπερεπιδόσεις θέλουν και άλλα προσόντα για να μεταφερθούν ασφαλώς στον δρόμο, και στο σημείο αυτό δεν θα μείνει κανείς παραπονεμένος. Το πλαίσιο καθώς και οι αναρτήσεις δεν γνωρίζουν τι θα πει στρέβλωση, όσο επιθετικά και αν οδηγηθεί το Νinja 250R. Οι αναρτήσεις είναι αρκετά σφιχτές με σωστή απόσβεση, παρότι χωρίς ρυθμίσεις, ενώ με την πολύ καλή εικόνα δεν συμβαδίζει η σκληρότητα των ελαστικών, που δεν αποτελούν την καλύτερη λύση για την ελληνική άσφαλτο.

Στην καθημερινή μετακίνηση το Νinja αποδεικνύεται ευέλικτο και ελαφρύ, με άνετη και ξεκούραστη θέση οδήγησης, αλλά και μικρή κατανάλωση.

Όσο για την τιμή του, τα 4.490 ευρώ δεν είναι ευκαταφρόνητα, αλλά τα αξίζει αποτελώντας μια εξαιρετική επιλογή που δεν πρόκειται να απογοητεύσει κανέναν.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

●Ελαφριά αίσθηση

●Ροπή από χαμηλά

●Οδική συμπεριφορά

●Δύναμη κινητήρα

TI ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

●Η σκληρότητα των ελαστικών

●Η σέλα συνεπιβάτη

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: υδρόψυκτος, τετράχρονος, δικύλινδρος 249 κ.ε.

2ΕΚ, 4 ΒΑΛ Πλαίσιο:ατσάλινο δύο δοκών Τροφοδοσία:ψεκασμός Ίπποι:

33 στις 11.000 σ.α.λ.

Κιβώτιο:

6 ταχυτήτων Τροχοί:

110/60-17 μπροστά και 130/70-17 πίσω Φρένα:δίσκος 290 χλστ. μπροστά, δαγκάνα 2 εμβόλων, δίσκος 230 χλστ. πίσω.

Ανάρτηση:συμβατικό πιρούνι 37 χλστ., μονό αμορτισέρ πίσω Βάρος:

169 κιλά (πλήρης υγρών)