Για ταξίδι και περιπέτεια προκαλεί το μεγάλο on-off της Μoto Guzzi στην έκδοση ΝΤΧ. Αρχοντικό με ακανόνιστη αισθητική, αρκετή δύναμη, εξαιρετικό ζύγισμα και πλούσιο εξοπλισμό, σε καλεί να ξεδιπλώσεις τον χάρτη, βάζοντας μακρινούς προορισμούς
Μετά την κρίση των τελευταίων ετών, που παρ΄ ολίγο να οδηγήσει τη θρυλική φίρμα με την 85ετή ιστορία σε χρεοκοπία, όλα δείχνουν ότι πλέον βρίσκεται σε σωστό δρόμο. Ο άνεμος ανανέωσης και εκσυγχρονισμού είναι εμφανής και η εξάπλωση της γκάμας σε άγνωστα μέχρι πρότινος για τη Μoto Guzzi «μονοπάτια», όπως η κατηγορία των μεγάλων on-off μοτοσυκλετών, καλοδεχούμενη. Και όχι απλά και δοκιμαστικά, αλλά κοιτώντας στα ίσια τον ιαπωνικό και κυρίως τον γερμανικό ανταγωνισμό, αν κρίνουμε από τη Stelvio που είχαμε στη διάθεσή μας. Με εξαιρετικά προσεγμένη και ιδιόμορφη αισθητική, ανταποκρίνεται πλήρως- με τον δικό της (ευρωπαϊκό) τρόποστις σύγχρονες επιταγές σχεδιασμού, τραβά τα βλέμματα όπου και να σταθεί. Φυσικά διαθέτει και την αντίστοιχη ιταλική φινέτσα, ενώ δεν αποχωρίζεται τον «αιωνόβιο» V-2 κινητήρα της εταιρείας που, παρότι δείχνει ίδιος με αυτούς του παρελθόντος, έχει υποστεί πολλές αλλαγές στο εσωτερικό του. Μπιέλες, έμβολα, βαλβίδες, κεφαλές και κιβώτιο ταχυτήτων είναι επανασχεδιασμένα και σημαντικά ελαφρύτερα και ανθεκτικότερα, ενώ ο κινητήρας διαθέτει εκκεντροφόρο επικεφαλής, 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο, ψεκασμό, τριοδικό καταλύτη και προδιαγραφές Εuro 3. Ουσιαστικά είναι πανομοιότυπος με αυτόν της Griso 1150, περιορισμένος στους 105 ίππους. Το μόνο που άλλαξε μέσα στο 2009 είναι η χαρτογράφηση της ανάφλεξης και οι εκκεντροφόροι, βελτιώνοντας τη μειωμένη απόκριση μεταξύ 4.000 και 5.000 στροφών στα μοντέλα πρώτης γενιάς.

Η έκπληξη εμφανίζεται από τα πρώτα κιόλας μέτρα πάνω στη Stelvio. Το φαρδύ τιμόνι και η όρθια θέση οδήγησης μαζί με τα 250 κιλά προϊδεάζουν τον αναβάτη ότι θα αντιμετωπίσει ένα βαρύ σύνολο και ξαφνικά ανακαλύπτει ότι η αίσθηση είναι πανάλαφρη, και η Stelvio αλλάζει κατεύθυνση σχεδόν με τη σκέψη, έχοντας εξαφανίσει το βάρος με μαγικό τρόπο. Όπου υπάρχουν ανοικτές στροφές βρίσκεται κυριολεκτικά στο στοιχείο της, αφού το συνολικό ζύγισμά της και η ποιότητα των αναρτήσεών της χαρίζουν εξαιρετικά φιλική συμπεριφορά και προκαλούν για γρήγορη οδήγηση. Εύσημα και για τα φρένα, τόσο σε αίσθηση όσο και σε αποτέλεσμα, αλλά και το σύνολο μονόμπρατσου ψαλιδιού και άξονα μετάδοσης, που σχεδόν δεν κάνει αισθητή την παρουσία του χάρις στο πατενταρισμένο σύστημα C.Α.R. C που μηδενίζει τις αντιδράσεις του στα ανοιγοκλεισίματα του γκαζιού. Η προσθήκη ΑΒS- που απενεργοποιείται- είναι καλοδεχούμενη και κάνει αισθητή την παρουσία της σχεδόν μόνο στον πίσω, αρκετά ευαίσθητο, δίσκο. Ο φρεσκαρισμένος κινητήρας είναι εύστροφος, και οι 105 ίπποι είναι υπεραρκετοί για σπορ οδήγηση, ενώ η Stelvio μπορεί να οδηγηθεί χωρίς σκορτσαρίσματα και σε χαλαρό ρυθμό βόλτας. Φυσικά δεν λείπουν οι χαρακτηριστικοί- αλλά όχι ενοχλητικοί- κραδασμοί του εγκάρσια τοποθετημένου V2.

Εξαιρετική είναι και η προσφερόμενη άνεση, και από πλευράς θέσης οδήγησης αλλά και από πλευράς προστασίας από τη ρυθμιζόμενη καθ΄ ύψος ζελατίνα. Ακόμα και οι ψηλοί αναβάτες θα βολευτούν με τη θέση χωρίς να έρχονται τα γόνατα σε επαφή με τις κυλινδροκεφαλές. Στην πόλη παραμένει ευκολοδήγητη (χωρίς τις τεράστιες βαλίτσες), ενώ στο χώμα δεν θα πει όχι σε βατούς δρόμους. Στα δύσκολα ο περιορισμός έρχεται από το βάρος και τα ακατάλληλα ελαστικά. Η Stelvio ΝΤΧ διαθέτει εκτός από μοναδικό χαρακτήρα και εντελώς ξεχωριστή προσωπικότητα και αρκετά πλούσιο ταξιδιωτικό εξοπλισμό στην τιμή των 15.600 ευρώ με το ΑΒS.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Η σπορτίβ οδική συμπεριφορά

● Η συνολική ομοιογένεια αναρτήσεων, γεωμετρίας, πλαισίου

● Τα φρένα

● Η άνεση

ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Οι κραδασμοί μεταξύ 4.000-

5.000 στροφών

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Πλαίσιο:ατσάλινο σωληνωτό, μονόμπρατσο αλουμ. ψαλίδι Κινητήρας:

1.151 κ.ε, 4Τ, 2Κ, αερόψυκτος Ισχύς:

105/7.500

(ίπποι/σ.αλ)

Ροπή:

10,8/6.400

(χλγρ./σ.αλ)

Τροφοδοσία:ψεκασμός Μετάδοση:άξονας Μήκος:

2.250 χιλ.

Ύψος σέλας:

840 χιλ.

Μεταξόνιο:

1.550 χιλ.

Βάρος:

214 κ. κενή, 250 κ. γεμάτη Ρεζερβουάρ:

18 λτ.

Φρένα (Ε/Π):

2 δίσκοι, 320 χιλ./282 χιλ.