Πανέμορφη και με νεανική εμφάνιση, η νέα έκδοση του Diversion της Υamaha μπαίνει δυναμικά στη μεσαία κατηγορία και αποτελεί εξαιρετική επιλογή για καθημερινή χρήση συνδυάζοντας ποιότητα, επιδόσεις και εξαιρετικά ελκυστική τιμή.
Όταν το Diversion άρχισε την καριέρα του αρχές της δεκαετίας του ΄90, στόχευε στους αναβάτες που ήθελαν μια όμορφη, γρήγορη, φιλική και χρηστική μοτοσυκλέτα και για τις επτά ημέρες της εβδομάδας σε πολύ προσιτή τιμή. Η συνταγή που ακολούθησε ήταν πολύ απλή: χρησιμοποιώντας υπάρχοντα μέρη από παλαιότερα μοντέλα η Υamaha έφτιαξε μια φθηνή ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα που διέθετε εξαιρετική ομοιογένεια και όλα όσα χρειάζεται ένας μέσος αναβάτης χωρίς να υστερεί πουθενά, δημιουργώντας σχολή στο είδος.

Μόνο που και σήμερα υπάρχουν πια πολλοί στην κατηγορία αυτή, που κατακτά όλο και μεγαλύτερο μέρος του αγοραστικού κοινού τουλάχιστον στην Ευρώπη. Έτσι παράλληλα με το Fazer αποφασίστηκε και η αναβίωση του- ξεχασμένου πλέονDiversion, με μισό φέρινγκ, διατηρώντας μόνο το λογότυπο και φυσικά τη φιλοσοφία. Όπως και να το δει κανείς, το εντελώς νέο Diversion ανήκει στα «μικροκαμωμένα» μοντέλα της κατηγορίας σε ό,τι αφορά τις εξωτερικές του διαστάσεις. Πάνω του τίποτα δεν πρόκειται να ξενίσει τον οδηγό, ο οποίος κάθεται χαμηλά και με μια ελαφριά προς τα εμπρός κλίση, πατώντας με ευκολία και τα δύο του πόδια στο έδαφος. Οι άνω του 1,80 ίσως να θεωρήσουν υπερβολική τη γωνία που σχηματίζουν τα γόνατα λόγω του χαμηλού ύψους της σέλας, ενώ στην πράξη θα διαπιστώσουν ότι τελικά μπορούν να ταξιδεύουν με άνεση για αρκετές ώρες στη σέλα. Ο συνεπιβάτης κάθεται και αυτός με φυσιολογική γωνία στα πόδια, δεν απολαμβάνει όμως την ίδια άνεση λόγω οριακού πλάτους της σέλας που του αντιστοιχεί.

Στον δρόμο η Diversion επιδεικνύει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και ομοιογένεια, παρά το αρκετό βάρος της (211 κιλά) και τις μαλακέςτουριστικές- ρυθμίσεις των συμβατικών αναρτήσεων, που δεν επιδέχονται ρυθμίσεις. Με ελαφριά αίσθηση και αρκετή ευελιξία, της αρέσουν οι επαρχιακοί δρόμοι με στροφές, χωρίς να παρουσιάζονται ελαστικότητες από το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, ενώ σε προκαλεί για παιχνίδια, αφού ο κινητήρας έχει γραμμική απόδοση και εξαιρετική ελαστικότητα, βοηθώντας έτσι τους φρέσκους στην κατηγορία αναβάτες χωρίς προηγούμενη εμπειρία από μεγάλη μοτοσυκλέτα. Οι μετατροπές που έχουν γίνει στον υδρόψυκτο τετρακύλινδρο κινητήρα που κινεί το R6, αλλά και το Fazer έχουν μεν μειώσει την ιπποδύναμη στους 78 ίππους, έχουν δώσει όμως πολύ πιο γεμάτη καμπύλη ροπής σχεδόν από το ρελαντί, που ταιριάζει γάντι στον «allround» χαρακτήρα της ημίγυμνης Diversion.

Άλλωστε πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που δεν σκοπεύει να χαρακτηριστεί ούτε η ταχύτερη, ούτε η πλέον εξεζητημένη, αφού ο σκοπός της είναι η ευκολία και η ευχαρίστηση του αναβάτη σε όλες τις χρήσεις.

Ταλαντώσεις θα εμφανιστούν μόνο με ύπαρξη συνεπιβάτη, λόγω αδυναμίας του πίσω αμορτισέρ, χωρίς να χάνεται ο φιλικός χαρακτήρας και οι προβλέψιμες αντιδράσεις.

Η Υamaha Diversion είναι ομολογουμένως μια πολύ προσιτή μοτοσυκλέτα και όχι μόνο λόγο τιμής (6.750 ευρώ ή 7.530 με ΑΒS, που το προτείνουμε ανεπιφύλακτα), αλλά και λόγω πολλαπλών ικανοτήτων, αφού θα ικανοποιήσει παντού τον αναβάτη της σε καθημερινή μετακίνηση μέσα στην πόλη αλλά και οποιαδήποτε διαδρομή εκτός, αφού η προστασία από το μισό φέρινγκ είναι παραπάνω από ικανοποιητική.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Φιλικότητα, ομοιογένεια

● Ροπή χαμηλά, γραμμικότητα κινητήρα

● Λειτουργία ΑΒS

● Εμφάνιση και τιμή

ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Αδυναμία πίσω αμορτισέρ με συνεπιβάτη

Tεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ- ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Κινητήρας (κ.εκ.):

600, Ισχύς (ίπποι/ σ.α.λ.):

78/10.000,

Ροπή (χλγρ./σ.α.λ.):

6,1/8.5000,

Ύψος σέλας (χιλ.):

785,Βάρος (κιλά):

211,Ρεζερβουάρ (λίτρα):

17,3

ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Μπροστά:

120/70-17, Πίσω:

160/60-17

ΦΡΕΝΑ

Μπροστά:

2 δίσκοι 298 χιλ., δαγκάνες δύο εμβόλων,Πίσω:

1 δίσκος 245 χιλ., δαγκάνα ενός εμβόλου