Η μαζική έξοδος των αδειούχων, κυρίως τα Σαββατοκύριακα, προκαλεί ταλαιπωρία και μακρά αναμονή στα λιμάνια. Αυτή είναι η κατάσταση που επικρατεί από τις αρχές Ιουλίου μέχρι τώρα στον Πειραιά και τη Ραφήνα, σύμφωνα με τους τουριστικούς πράκτορες και τα λιμεναρχεία.


Η κίνηση στα περισσότερα λιμάνια της χώρας είναι μειωμένη συγκριτικά με το 2008, ενώ έχει μικρύνει, αισθητά, η χρονική διάρκεια των διακοπών εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Παράλληλα για τον λόγο αυτό μεγάλη μερίδα εκδρομέων επιλέγει τα συμβατικά πλοία που κοστίζουν φτηνότερα αλλά… ακριβότερα σε ταλαιπωρία. «Προτιμήσαμε τα λεγόμενα αργά, λόγω τιμής. Για τον ίδιο λόγο απορρίψαμε, εξάλλου, το Ιντερσίτι από Θεσσαλονίκη» λέει στα ΝΕΑ μία παρέα τριών νεαρών φοιτητριών που άφησαν το Θερμαϊκό με περιορισμένο προϋπολογισμό και προορισμό τις Κυκλάδες. «Τα έξοδα είναι μοιρασμένα στα τρία και η συμμετοχή των γονιών μας είναι 50-50» εξηγεί η 22χρονη Άννα που μαζί με τις συμφοιτήτριές της Σοφία και Γιώτα αποφάσισε να επισκεφθεί για έξιεπτά ημέρες την Αμοργό.

«Ξεκινήσαμε χθες το βράδυ από Θεσσαλονίκη με το τρένο και φθάσαμε Αθήνα στις πεντέμισι το πρωί. Περιμέναμε περίπου 10 ώρες στην αίθουσα αναμονής των επιβατών στον Πειραιά και σε δύο ώρες, πιστεύω πως θα σαλπάρουμε» τονίζει η Γιώτα. Αντίθετα, η Έφη, η Κανέλλα και η Κωνσταντίνα επέλεξαν να ταξιδέψουν φθηνότερα, ωστόσο με μεγαλύτερη ταλαιπωρία, με το συμβατικό πλοίο από τον Πειραιά στην Πάρο, όπου θα μείνουν μια εβδομάδα.

Γεγονός είναι, όμως, ότι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες της Πάρου και της Νάξου έχουν κάθε καλοκαίρι, περισσότερες κρατημένες θέσεις επιβατών και οχημάτων ενώ όσοι επιλέγουν πιο μακρινούς προορισμούς έχουν εκ των προτέρων και εκ των πραγμάτων λιγότερες πιθανότητες να βρουν εισιτήριο για να ταξιδέψουν τους μήνες αιχμής, δηλαδή Ιούλιο και Αύγουστο.

«Δεν είχες πού να σταθείς».

«Κλείσαμε εισιτήριο επιστροφής από Αστυπάλαια για Πάρο, επειδή δεν βρίσκαμε απευθείας για Πειραιά» λέει ο κ. Θανάσης Δρίβας, ο οποίος ταξίδεψε προ ημερών από Πειραιά με την οικογένειά του για ολιγοήμερες διακοπές. «Φύγαμε την περασμένη Τρίτη από τον Πειραιά με μόλις 10 λεπτά καθυστέρηση στις έξι παρά 20 το απόγευμα. Πιάσαμε Σύρο- Πάρο- ΝάξοΑιγιάλη και φθάσαμε στην Αστυπάλαια στις 5 και 10 το πρωί της Τετάρτης. Η μεγαλύτερη ταλαιπωρία δεν ήταν για μας στο λιμάνι αλλά στο καράβι. Μέχρι την Πάρο δεν είχες πού να σταθείς και μετά τη Νάξο άδειασε».

Οξύτερο είναι το πρόβλημα προσέλευσης των τουριστών και στην Ικαρία, η οποία διαφημίστηκε, φέτος, από το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CΝΝ, όμως οι επίδοξοι επισκέπτες της από Πειραιά ακυρώνουν τα ξενοδοχεία που έκλεισαν, επειδή δεν βρίσκουν ακτοπλοϊκά εισιτήρια τους καλοκαιρινούς μήνες.

«Πέρσι από τον Εύδηλο έφευγαν τέσσερα καράβια, τώρα φεύγει ένα κάθε μέρα εκτός Δευτέρας» επισημαίνει ο κ. Λεωνίδας Πυρούδης ενώ από το Λιμεναρχείο στον Άγιο Κήρυκο έγινε γνωστό ότι φέτος «Θεού θέλοντος και καιρού επιτρέποντος», αποπλέει μόνο ένα καράβι τρεις φορές την εβδομάδα, αφού πιάσει πρώτα στα λιμάνια της Σύρου και της Μυκόνου.

Τελείως διαφορετικά είναι τα προβλήματα στο λιμάνι της Ραφήνας, απ΄ όπου τους καλοκαιρινούς μήνες γίνονται καθημερινά δρομολόγια για τα νησιά των Κυκλάδων και το Μαρμάρι Ευβοίας.

Μισογεμάτα τα καράβια. «Με εξαίρεση τα Σαββατοκύριακα, η κίνηση είναι φέτος υποτονική στο λιμάνι» διαπιστώνει ο τουριστικός πράκτορας κ. Αντώνης Τόγιας. «Τις καθημερινές φεύγουν μισογεμάτα τα καράβια και την Παρασκευή το απόγευμα επικρατεί πανδαιμόνιο, επειδή οι περισσότεροι πιστεύουν ότι θα βρουν χώρο στάθμευσης κοντά στο λιμάνι και θα επιβιβαστούν στην ώρα τους, με όλες τις αποσκευές τους. Αυτοί, πάλι, που ταξιδεύουν με τα οχηματαγωγά έρχονται σχεδόν πάντα δικαιολογημένα καθυστερημένοι λόγω αυξημένης κίνησης στο οδικό δίκτυο κάθε Παρασκευή απόγευμα, με αποτέλεσμα να μένουν στο λιμάνι αναζητώντας είτε μία λύση ανάγκης είτε κουράγιο για την επιστροφή και εισιτήριο για το επόμενο Σαββατοκύριακο!».