Πάθος που πληρώνεται ακριβά


Οι τσάντες έχουν μονοπωλήσει το ενδιαφέρον της μόδας. Και οι τιμές τους ανεβαίνουν στα ύψη
Όλες οι γυναίκες ποθούν μία τσάντα, μεγάλη, ακριβή, με διάσημη υπογραφή. Ακριβώς όπως οι άνδρες επιθυμούν να φοράνε ένα καλό ρολόι. «Η επιθυμία των γυναικών έχει καταντήσει μανία. Όπου και να γυρίσεις το βλέμμα θα δεις μία Chloe, μία Chanel, μία Βalenciaga, μία Υves Saint Laurent. Έχουν παρατήσει το ρούχο, γιατί βολεύονται από τη Ζara. Δεν τις αφορά το ρολόι- κόσμημα, γιατί η τσάντα έγινε το στολίδι τους. Νομίζω ότι σύντομα τελειώνει η μονοκρατορία της μεγάλης τσάντας», προβλέπει ο Λάκης Γαβαλάς. Ο οποίος πρόσφατα έγινε μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας του Ηermes, έχοντας συνεισφέρει με σχέδιά του στον εκσυγχρονισμό της Κέλι. Της τσάντας- θρύλο του παρισινού οίκου πολυτελείας.

Η Κέλι Ηermes του 1956 ήταν η πρώτη τσάντα με ονοματεπώνυμο, που έβαλε τις βάσεις για τις τσάντες σταρ της σεζόν Ελοΐζ, Ματίλντ, Μπεάτα του οίκου Chloe, τις Μαράια, Καμίλα, Έλσα του Μαρκ Τζέικομπς, τη Ρίκι του Ραλφ Λόρεν, τη Σαμουράι του Dior, την Απτάουν του Ιβ Σεν Λοράν- και ο κατάλογος συνεχίζεται. Κάθε σεζόν προσθέτει νέα σχέδια, νέα χρώματα, καινούργια μεταλλικά στοιχεία και άλλα διακριτικά που αποκαλύπτουν στα μάτια των μυημένων γυναικών την ημερομηνία γέννησής τους. Δίπλα στις παραδοσιακά διάσημες τσάντες οίκων όπως οι Chanel, Louis Vuitton, Loewe, Gucci, η μόδα ανοίγει την αγκαλιά της για να υποδεχτεί και νεώτερες εταιρείες που φέρνουν κι άλλο χρήμα και εισάγουν αναγνωρίσιμα πρόσωπα στην κυρίαρχη τάση των τελευταίων ετών. Όπως η γαλλική Longchamp, που πλήρωσε την Κέιτ Μος για την καμπάνια του μοντέλου Legende. Το οποίο από τις αρχές του φθινοπώρου μπήκε σε λίστα αναμονής, μόλις εμφανίστηκαν, τραβηγμένες από πα παράτσι, φωτογραφίες της Μαντόνα και της Κλόντια Σίφερ να κρατάνε την ίδια τσάντα.

Τι γίνεται όμως με την αλματώδη άνοδο των τιμών; Αυτή τη στιγμή λίγες είναι οι εταιρείες και οι οίκοι που ενδιαφέρονται να κρατήσουν το μέτρο στις τιμές τους. Η βιομηχανία της μόδας βλέπει μεγάλα περιθώρια κέρδους στις συλλογές από τσάντες, καθώς η μόδα φέρνει νέα σχέδια για να ταιριάξουν με τις αλλαγές στο στυλ των ρούχων. «Μπορεί οι τσάντες κύρους να είναι περιζήτητες από τις διασημότητες του Χόλιγουντ, αλλά πρόκειται για εφήμερη τάση που αφορά κυρίως νεαρές ηλικίες. Δεν νομίζω ότι τα λογότυπα θα εξαφανιστούν από τις τσάντες», λέει στα «ΝΕΑ» ο Μίκαελ Μικάλσκι, καλλιτεχνικός διευθυντής του γερμανικού οίκου ΜCΜ, στο πέρασμά του από την Αθήνα για τα εγκαίνια του ομώνυμου καταστήματος στο Κολωνάκι. Για τα λογότυπα, που αποτελούν σταθερή αξία πάνω στις τσάντες, αναφέρει το γεγονός «ότι στην Ευρώπη δεν υπάρχουν πολλές οικογένειες, πολλοί θυρεοί και πολλές κλειστές λέσχες με τα δικά τους σύμβολα κύρους. Το λογότυπο είναι το τότεμ που μας κληροδότησε η αμερικανική κουλτούρα. Μία τσάντα με λογότυπο είναι η ένδειξη ότι συμμετέχεις σε μία ομάδα. Και ο περισσότερος κόσμος θέλει να ανήκει στο σύνολο και όχι να διαφέρει».

Όμως, τα γυναικεία μυαλά, εκτός από ακριβοπληρωμένες επιθυμίες, γεννούν και εναλλακτικές λύσεις για να ικανοποιήσουν την αχόρταγη φύση τους για τις περιζήτητες τσάντες της μιας σεζόν. Το starbags. gr είναι μία ηλεκτρονική μπουτίκ που εδώ και δύο χρόνια προσφέρει προς ενοικίαση διάσημες τσάντες σε πολλές Ελληνίδες. Η ιδιοκτήτρια της μπουτίκ Ολιάνα Σπηλιωτάκη υποστηρίζει ότι «πληρώνοντας ένα λογικό ποσό μπορείς να κρατήσεις μία τσάντα για την οποία γίνεται πολύς λόγος ανάμεσα στις γυναίκες. Και η ικανοποίηση ότι κράτησες μία Spy Fendi, μία DownΤown Υves Saint Laurent ή μία Βalenciaga, για μία εβδομάδα ή δύο μήνες χωρίς να υπερχρεώσεις την πιστωτική σου κάρτα είναι μεγάλη.

Νιώθεις ότι συμμετέχεις στο παιχνίδι της μόδας, χωρίς να αιμορραγείς οικονομικά».

Στις βιτρίνες


Το να κρατάτε μία τσάντα, μεγάλου μεγέθους, σε κόκκινο, μοβ σκούρο, μαύρο, μπλε ελεκτρίκ χρώμα, από δέρμα λουστρίνι, και με χερούλια είναι ένας τρόπος για να βάλετε χρώμα στην γκαρνταρόμπα σας. Επιλέξτε να ντυθείτε στα μαύρα ή να φορέσετε κάτι σκούρο και μονόχρωμο, για να τονίσετε το αξεσουάρ σας. Μοβ τσάντα από δέρμα λουστρίνι με εξωτερικές τσέπες, ΜCΜ, Αναγνωστοπούλου 4 και Ξάνθου, Κολωνάκι, 210-7225.910.

Μαλακό μαύρο δέρμα και ασημί αλυσίδα για την κομψή βραδινή τσάντα. Το λογότυπο είναι διακριτικό κι εμφανίζεται ως διακοσμητι- κό στο λουράκι της τσάντας.

Μία επιλογή διαχρονική, που ταιριάζει με κοκτέιλ μαύρο φόρεμα ή με το ανδρόγυνο στυλ της σεζόνανδρικό κοστούμι από ριγέ ύφασμα ή γκρι φανέλα.

Tσάντα Ηugo Βoss, σε ειδική προσφορά πώλησης 140 ευρώ στο www.

starbags.gr.

Τη λένε Μahina. Είναι από δέρμα σουέντ, μαλακό σαν βούτυρο και ανήκει στην οικογένεια του Louis Vuitton. Έχει μεγάλο σχήμα, ζυγίζει λίγα γραμμάρια και ετοιμάζεται για μεγάλη καριέρα με τα περφορέ λογότυπα στην επιφάνειά της. Μahina Louis Vuitton, σε δύο μεγέθη.

Βουκουρεστίου 19, 210-3613.938.

Από 750 έως 30.000 ευρώ οι «επώνυμες»


Η τιμή μιας τσάντας μεσαίου μεγέθους με διάσημο ονοματεπώνυμο και λογότυπο στην ευρωπαϊκή αγορά ξεκινάει από τα 750 ευρώ. Και το μεγαλύτερο μέγεθος, που χωράει και τα ρούχα του Σαββατοκύριακου, καθώς και ένα ζευγάρι παπούτσια πλησιάζει τα 1.200 με 1.800 ευρώ. Αν, μάλιστα, είναι από ιδιαίτερη επεξεργασία δέρματος, όπως λουστρίνι, φίδι, ή κροκόδειλο, τα 2.000 ευρώ είναι μόνον η αρχική τιμή, τα 15.000 ευρώ η μεσαία και τα 30.000 ευρώ το ποσόν που κάνει τη διαφορά μεταξύ πλουσίων και φτωχών. «Η αγορά των ειδών πολυτελείας έχει ξεφύγει. Οι τιμές είναι παράλογες. Είναι πολλές οι τσάντες που κοστίζουν πάνω από 2.000 ευρώ. Τις ονομάζω τσάντες- λιμουζίνες. Δεν έχω όμως τη δυνατότητα για λιμουζίνα», δηλώνει στους «Νew Υork Τimes» η Ελίζαμπεθ Κίστερ, καλλιτεχνική διευθύντρια της εταιρείας LeSportsac. Κι εξηγεί ότι οι τσάντες που θα σχεδιάσει η Στέλα Μακάρτνεϊ για λογαριασμό τους δεν θα ξεπερνάνε τα 350 δολάρια.