Κίνημα εναντίον των λακκουβών δημιουργούν οι οδηγοί. «Μαρκάρουν» στο Διαδίκτυο κάθε επικίνδυνο σημείο των δρόμων της Αττικής. Εμπειρογνώμονες θα αρχίσουν από τη Δευτέρα να επισκέπτονται όλα αυτά τα σημεία.


Αν όντως πιστοποιηθεί ότι πρόκειται για «παγίδες», τότε θα αρχίσει να ασκείται πίεση προς τους δήμους, την πολιτεία και τις αστυνομικές αρχές, έως ότου γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις και πάψει να απειλείται η ασφάλεια των οδηγών.

Όλα τα παραπάνω θα τα οργανώνει το Δίκτυο Εθελοντών για την Οδική Ασφάλεια. Μια οργάνωση που δημιούργησαν από κοινού το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (που δημιουργήθηκε μετά τον άδικο χαμό του 22χρονου φοιτητή Πάνου Μυλωνά σε τροχαίο δυστύχημα πριν από λίγα χρόνια),

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΠΙΕΣΗ

Θα καταγράφονται τα επικίνδυνα σημεία και μετά θα πιέζονται οι υπεύθυνοι για τις απαραίτητες παρεμβάσεις

την ομάδα ΜSFRΕΕ (μέλης της είναι νέοι άνθρωποι που τους ενώνει η αγάπη για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό) και συγκοινωνιολόγοι. Ο πρώην οδηγός αγώνων Τάσος Μαρκουίζος, γνωστός ως Ιαβέρης, αλλά και ο βουλευτής Β΄ Αθηνών Άρης Σταθάκης υποστηρίζουν και βοηθούν ενεργά την προσπάθεια.

«Αφού οι αρμόδιοι δεν κάνουν τίποτα όλα αυτά τα χρόνια, παίρνουμε τη ζωή μας και την ασφάλειά μας στα χέρια μας. Δεν πάει άλλο» λέει ο συγκοινωνιολόγος κ. Νότης Παρασκευόπουλος, μέλος του Δικτύου. «Ωρίμασε η ιδέα μόλις είδαμε πόση επιτυχία είχε η συγκέντρωση που διοργάνωσαν για τις πυρκαγιές στο Σύνταγμα οι bloggers πριν από τρεις μήνες» αναφέρει ο κ. Κώστας Εφήμερος, μέλος της ΜSFRΕΕ. «Τότε καταλάβαμε ότι το Διαδίκτυο έχει δύναμη, οι πολίτες έχουν δύναμη. Και αυτή τη δύναμη οφείλουμε να τη διοχετεύσουμε προς τη σωστή κατεύθυνση» λέει. «Πρέπει κάποτε να συνειδητοποιήσουμε ότι τα τροχαία αποτελούν εθνική τραγωδία» λέει από την πλευρά του ο Ιαβέρης.

Τα στάδια της παρέμβασης

Η παρέμβαση του Δικτύου, που θα αρχίσει να λειτουργεί επίσημα από τη Δευτέρα, περιλαμβάνει ορισμένα στάδια. Στο πρώτο από αυτά, που είναι και το πιο σημαντικό, απαιτείται η συμμετοχή των οδηγών. «Κάθε οδηγός θα μπορεί να επισημαίνει τα επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου στην ιστοσελίδα h ttp://www.msfree.gr/pin. Ήδη, τις δεκαπέντε τελευταίες ημέρες που η σελίδα λειτουργεί πειραματικά, έχουν επισημανθεί από τους οδηγούς 1.490 επικίνδυνα σημεία» επισημαίνει ο κ. Παρασκευόπουλος.

«Μάλιστα ο ίδιος ο οδηγός θα κατατάσσει τα σημεία σε μια από τις τρεις βαθμίδες επικινδυνότητας που έχουν δημιουργηθεί. Έτσι, κάθε σημείο θα αποκτήσει ένα από τα τρία χρώματα που έχουν επιλεγεί». Ο κ. Παρασκευόπουλος υπογραμμίζει ότι τα σημεία τοποθετούνται στον πλέον αναλυτικό και ενημερωμένο χάρτη της Αθήνας. «Τον έχουμε πάρει από την τελευταία έκδοση του Google Εarth.

Στο δεύτερο στάδιο θα γίνεται αυτοψία σε όσα σημεία υποδεικνύονται. Η συντονιστική ομάδα του Δικτύου καθορίσει αυτή την περίοδο τους εθελοντές που θα αρχίσουν από τη Δευτέρα να φωτογραφίζουν και να εξετάζουν τα σημεία.

Μετά την επιτόπια έρευνα το σύμβολο θα μένει ή θα απομακρύνεται από το σημείο. Εκ των υστέρων, ομάδες δράσης σε κάθε δήμο θα «κυνηγάνε» τον δήμαρχο και όλες τις αρμόδιες αρχές. «Θα τους αναγκάζουμε να καλύπτουν τις λακκούβες στους δρόμους, να κλαδεύουν φυτά που καλύπτουν την οδική σήμανση, να βελτιώνουν το οδόστρωμα» λέει ο συγκοινωνιολόγος.

«Από τύχη δεν έχω τραυματιστεί με τη μοτοσυκλέτα»


«ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΥΧΗ δεν έχω τραυματιστεί από τις δεκάδες λακκούβες και τα φρεάτια που προσπερνάω καθημερινά στους δρόμους της Αττικής. Μέχρι στιγμής την έχω γλιτώσει μόνο με μια κατεστραμμένη ζάντα» λέει στα «ΝΕΑ» ο μοτοσυκλετιστής κ. Γιώργος Σαμαλίδης.

Όσοι οδηγοί κινούνται ακόμα και στους πιο κεντρικούς δρόμους της Αττικής είναι αναγκασμένοι να κάνουν ελιγμούς προς αποφυγήν των εμποδίων. Σύμφωνα με στοιχεία του Δήμου Αθηναίων, κάθε χρόνο στην Αθήνα καταγράφονται περίπου 8.000 λακκούβες. «Οι εταιρείες που σκάβουν για το φυσικό αέριο και οι εργολάβοι της ΔΕΗ, του ΟΤΕ και της ΕΥΔΑΠ έχουν δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στους δρόμους της πόλης. Εμείς διαθέτουμε 8 συνεργεία που ασχολούνται αποκλειστικά με τη συντήρηση των λακκουβών, αλλά και πάλι είναι λίγα» σημειώνουν από τον δήμο.

Όπως αναφέρει στα «ΝΕΑ», ο πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Πάνος Παπαδάκος, «η κακή ποιότητα κατασκευής, η ελλιπής συντήρηση, οι ακραίες καιρικές συνθήκες και η μη αποκατάσταση του οδοστρώματος μετά τα έργα που κάνουν οι οργανισμοί», είναι οι κύριες αιτίες που οι δρόμοι είναι επικίνδυνοι «Υπάρχει μπλέξιμο αρμοδιοτήτων για τους δρόμους, ανάμεσα στους δήμους, το ΥΠΕΧΩΔΕ και τη Νομαρχία. Κάθε εβδομάδα έχουμε δύο με τρεις αναφορές από ανθρώπους που έχουν υποστεί κάποια ζημιά από τις λακκούβες» αναφέρει η βοηθός Συνήγορος του Πολίτη κ. Καλλιόπη Σπανού.