Οικονομία

Δίσεκτο το 2007 για μισθωτούς Δημοσίου

Δίσεκτο το 2007 για μισθωτούς Δημοσίου
Σχόλια
3 λεπτά

Το εισόδημα των εργαζομένων δέχεται επίθεση από τις πολιτικές λιτότητας στους μισθούς, από τα φορολογικά μέτρα, αλλά και από την ακρίβεια που επικρατεί στην αγορά.
Aυξήσεις-ψίχουλα της τάξης του 4% θα δώσει και εφέτος η κυβέρνηση στους εργαζομένους στο Δημόσιο και τους συνταξιούχους, οι οποίες στην

ΤΡΙΠΛΟ ΠΛΗΓΜΑ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ

Συμπιεσμένες αυξήσεις, φορολογική καταιγίδα, ακρίβεια στην αγορά

πραγματικότητα θα είναι πολύ χαμηλότερες όχι μόνο λόγω του πληθωρισμού αλλά και της δυσμενέστερης φορολογικής κλίμακας με την οποία θα φορολογηθούν τα χαμηλά εισοδήματα. Το περίφημο νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο, το οποίο ανακοίνωσαν ότι θα εφαρμοστεί από την 1/1/2006 ο ίδιος ο Πρωθυπουργός αλλά και ο υπουργός Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης, παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες.

Προκλητικές διαφορές
Έτσι, το ελληνικό φαινόμενο δημόσιοι υπάλληλοι με τα ίδια τυπικά προσόντα και τα ίδια εργασιακά καθήκοντα να έχουν μισθολογικές διαφορές μεταξύ τους οι οποίες φθάνουν τα 2/3- ή και παραπάνω- των αποδοχών τους, θα συνεχιστεί. Η διαπίστωση ότι μια καθαρίστρια στο Δημόσιο παίρνει (και θα εξακολουθεί να παίρνει) μισθό διπλάσιο από έναν διευθυντή υπουργείου, απόφοιτο πανεπιστημίου, σίγουρα θα συνεχίσει να προκαλεί εντάσεις. Όπως εντάσεις θα προκαλεί και το γεγονός ότι 150.000 δημόσιοι υπάλληλοι παίρνουν επιδόματα από ειδικούς λογαριασμούς εκτός του τακτικού προϋπολογισμού.

Οι αυξήσεις στον ιδιωτικό τομέα
Τα νέα όρια κατώτατων αμοιβών στον ιδιωτικό τομέα προσδιορίζει η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που υπέγραψαν η ΓΣΕΕ και οι εργοδοτικές οργανώσεις και ισχύει και για το 2007. Η σύμβαση προβλέπει αύξηση 5,1% από 1ης Μαΐου 2007, διαμορφώνοντας το κατώτατο ημερομίσθιο στα 29,39 ευρώ και τον κατώτατο μισθό στα 657,89 ευρώ.

Εξάλλου οι υπάλληλοι των ΔΕΚΟ έχουν υπογράψει από την άνοιξη του 2006 διετείς συλλογικές συμβάσεις, οι οποίες προβλέπουν ότι το 2007 οι αυξήσεις στους μισθούς τους θα είναι 4%, υπό την προϋπόθεση ότι η συνολική αύξηση των κονδυλίων της μισθοδοσίας δεν θα ξεπεράσει το 6%.

● Η βασική σύνταξη του ΟΓΑ αυξάνεται από 227,75 ευρώ σε 277,75 ευρώ από 1/1/2007 (ποσοστό αύξησης 22%) και σε 330 ευρώ από 1/1/2008. Το ΕΚΑΣ θα φθάσει τα 195 ευρώ (από 160 ευρώ το 2006) και σε 230 ευρώ από 1/1/2008.


Αύξηση φόρων 8% για τα νοικοκυριά, 2,2% για τις επιχειρήσεις

ΚΑΙ ΕΦΕΤΟΣ μισθωτοί και συνταξιούχοι θα σηκώσουν εκ νέου τα φορολογικά βάρη. Από τα στοιχεία του προϋπολογισμού προκύπτει ότι: ● Η συνολική αύξηση των εσόδων από φόρους θα ανέλθει σε 3,5 δισ. ευρώ το 2007. Το μεγαλύτερο ποσοστό θα κληθούν να πληρώσουν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι.

● Το 2007 θα συνεχισθεί η αναδιανομή των φορολογικών βαρών υπέρ του κεφαλαίου. Ο φόρος στα νοικοκυριά προβλέπεται να αυξηθεί κατά 6,8% το 2007, με τον φόρο στις επιχειρήσεις μόλις κατά 2,2% (αποτέλεσμα της μείωσης φορολογικών συντελεστών για επιχειρήσεις). ● Θα επιδεινωθεί η σχέση έμμεσων/άμεσων φόρων. Η έμμεση φορολογία, που επιβαρύνει χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους, αυξάνεται κατά 2,3 δισ. ευρώ (8,8%), την ώρα που η άμεση φορολογία αυξάνεται κατά 4,8%. Η φοροεπιδρομή μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα και στα φθηνά τσιγάρα, αύξηση τέλους συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας, αύξηση των αντικειμενικών τιμών των ακινήτων.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Κορυδαλλός: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αποκατάστασης στο σύστημα ανίχνευσης αερίων του 1ου ΕΠΑΛ
  2. EuroLeague: Η βαθμολογία μετά τους αγώνες της Πέμπτης για την 11η αγωνιστική
  3. EuroLeague: Η Ζαλγκίρις πέρασε από το Μιλάνο με τρομακτικό Βαλαντσιούνας (83-86), άνετη νίκη για τη Βαλένθια (102-87) και ξέσπασμα της Ρεάλ (105-84)

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies