Σχεδίασε στο μυαλό του την ιδανική πόλη: με συγκοινωνίες, υπηρεσίες για

τους πολίτες, υψηλή αισθητική και πολύ πράσινο και ελεύθερους χώρους. Του πήρε

περίπου τριάντα χρόνια και αμέτρητες ώρες δουλειάς για να δημιουργήσει αυτή

την πόλη, που χωράει τελικά στη… σοφίτα του σπιτιού του.

Οι χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τον

κ. Χρήστο Διακουμή. «Πολύ θα ήθελα και στην Ελλάδα να δούμε τις πόλεις να

αναπτύσσονται με σεβασμό στο πράσινο, την εύκολη κίνηση των πολιτών και τάξη

στο κυκλοφοριακό», λέει ο συνταξιούχος δικαστικός

Ο συνταξιούχος δικαστικός υπάλληλος από τον Βόλο κ. Χρήστος Διακουμής άρχισε

να φτιάχνει την πόλη που φαντάστηκε όταν τα τρία του παιδιά ήταν ακόμη μαθητές

του Δημοτικού. Τώρα, σχεδόν τριάντα χρόνια μετά, ελάχιστες λεπτομέρειες

απομένουν για να ολοκληρώσει την πόλη του, που καταλαμβάνει έκταση 25

τετραγωνικών μέτρων. Θυμίζει περιοχές της Βόρειας και της Κεντρικής Ευρώπης,

που – όπως λέει – είναι για ‘κείνον το πρότυπο της ανθρώπινης πόλης. «Άρχισα

την κατασκευή βλέποντας φωτογραφίες από την Ελβετία, την Αυστρία και τη

Γερμανία», λέει ο κ. Διακουμής. «Ο τρόπος ζωής στις χώρες αυτές είναι

πειθαρχημένος. Τα έργα που κατασκευάζονται δίνουν την αίσθηση της πειθαρχίας.

Γίνονται με προσοχή και η δουλειά είναι καλύτερη. Το αποτέλεσμα είναι

καλύτερο. Πολύ θα ήθελα και στην Ελλάδα να δούμε τις πόλεις να αναπτύσσονται

με σεβασμό στο πράσινο, την εύκολη κίνηση των πολιτών και τάξη στο

κυκλοφοριακό».

Το αρχικό του κίνητρο για το εγχείρημα αυτό ήταν να δείξει στα τρία του παιδιά

πως εκτός από το διάβασμα υπάρχουν και άλλα ενδιαφέροντα. Η κατασκευή της

πόλης όμως εξελίχθηκε σε χόμπι για τον ίδιο. Άρχισε να μαζεύει συστηματικά

υλικά, σπιτάκια, τρένα, βαγόνια, φανάρια, απευθύνθηκε σε εταιρείες εισαγωγής

στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και άρχισε να στήνει τη δική του ιδανική –

ονειρική πόλη.


1.000 κάτοικοι

Το σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελεί τον κεντρικό άξονα της πόλης, η οποία

διαθέτει από πάρκα μέχρι… ξενοδοχεία

Η πόλη έχει υποδομή για να φιλοξενεί περίπου 1.000 κατοίκους στα περίπου 180

σπίτια. «Κάποια από τα σπίτια τα αγόρασα ο ίδιος στη διάρκεια ταξιδιών μου στο

εξωτερικό, τα περισσότερα όμως τα παρήγγειλα μέσω εταιρειών που εισάγουν υλικά

για μακέτες. Η πόλη διαθέτει όλες τις υπηρεσίες και υπάρχουν τα ανάλογα

κτίρια». Στην πόλη του κ. Διακουμή κυριαρχούν ο σιδηρόδρομος και οι κάτοικοί

της. Από τη μακέτα δεν λείπουν τα πολύ μικρά ανθρωπάκια-κουκλάκια, που δίνουν

την αίσθηση της ζωντανής πόλης και που κινούνται περισσότερο με το τρένο, παρά

με το αυτοκίνητο. Τα τρένα είναι σύγχρονα, ηλεκτροκίνητα, περνούν μέσα από

τούνελ και σήραγγες, αλλά και γέφυρες, ενώ δεν λείπει και το τελεφερίκ. Η

κατασκευή άρχισε από τα δύσκολα, ενώ οι λεπτομέρειες είναι εντυπωσιακές. Είναι

ενδεικτικό ότι σε κάθε κτίριο, ανάλογα με τον σκοπό που εξυπηρετεί, υπάρχει

και η ανάλογη ηχητική εγκατάσταση: μουσική ακούγεται στο λούνα παρκ, τα τρένα

σφυρίζουν στον σιδηροδρομικό σταθμό.

Όπως λέει, όλος ο ελεύθερος χρόνος του έχει αφιερωθεί στην «ιδανική πόλη».

Τώρα που κοντεύει να τελειώσει, έχει αρχίσει να σκέφτεται ποια θα είναι η –

ανάλογη – συνέχεια.


Υψηλό κόστος σε χρόνο και χρήμα

Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, εκτός από πολύ χρόνο, κόστισε έως τώρα στον κ. Διακουμή

περίπου 13.000 ευρώ. Όπως λέει, κάθε σηματοδότης κοστίζει 35 ευρώ, ενώ κάθε

βαγόνι τρένου γύρω στα 180 ευρώ. Βέβαια το τρένο έχει και μηχανισμό. Ο κ.

Διακουμής βρίσκεται τώρα στο στάδιο ηλεκτροδότησης της πόλης για να

ολοκληρώσει την κατασκευή του, όπου έχει τοποθετήσει 600 φωτάκια. Ο ίδιος,

όπως εξηγεί, δεν διέθετε γνώσεις ηλεκτρολόγου. «Μαθαίνω μέσω της κατασκευής»

λέει και επισημαίνει ότι μια τέτοια κατασκευή στηρίζεται στη λεπτομέρεια.

«Χρειάζεται μεγάλη ακρίβεια στις κινήσεις κατά την τοποθέτηση των υλικών, ενώ

έπρεπε κάθε αντικείμενο να έχει διάσταση ανάλογη με τα υπόλοιπα για να δείχνει

φυσικό το αποτέλεσμα».