Νέες ανακατατάξεις αναμένονται στον εμπορικό χάρτη του Κέντρου της Αθήνας. H

επιστροφή του Μινιόν στην ενεργό υπηρεσία (τέλη 2006 – αρχές 2007), αλλά και

το άνοιγμα (μέχρι το τέλος του χρόνου) του νέου Public στην Πλατεία

Συντάγματος, υπολογίζεται ότι θα μεγαλώσουν κατά 30.000 τετραγωνικά μέτρα τον

χωροταξικό χάρτη του λιανεμπορίου στο Κέντρο της Αθήνας.

H λειτουργία του πολυκαταστήματος Attica στο CityLink και η αποδοχή που

γνώρισε μέσα σε λίγους μήνες από το καταναλωτικό κοινό, δίνουν το στίγμα της

αγοράς. Ύστερα από μακρά περίοδο στασιμότητας, τα πολυκαταστήματα

αντεπιτίθενται έχοντας βάλει στο στόχαστρο το παραδοσιακό εμπορικό κέντρο της

πόλης, και όχι μόνο. Όπως αποδείχθηκε τους προηγούμενους μήνες με την άφιξη

του Attica, οι καταναλωτές αναζητούν καινούργιες προτάσεις. Σε λιγότερο από

ένα χρόνο λειτουργίας, το πολυκατάστημα του CityLink πραγματοποίησε πωλήσεις

που φτάνουν τα 60 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, ο νέος στόχος της διοίκησης για τις

ετήσιες πωλήσεις του είναι τα 100 εκατ. ευρώ.

Σε σημεία φιλέτα του εμπορικού τριγώνου επιχειρηματικοί όμιλοι παίρνουν θέση

δημιουργώντας πόλους έλξης για τους καταναλωτές που εύκολα μπορούν να τα

προσεγγίσουν.

Με νέο «πρόσωπο»

H μεγάλη επιστροφή του Μινιόν στο λιανεμπόριο ύστερα από μία δεκαετία, έχει

δρομολογηθεί και αναμένεται σε περίπου ένα χρόνο, συγκεκριμένα τη

χριστουγεννιάτικη περίοδο του 2006-2007. Το συγκεκριμένο κτιριακό συγκρότημα,

το οποίο έως και το 1998 οπότε έκλεισε οριστικά αποτελούσε σημείο αναφοράς για

τους καταναλωτές όλης της χώρας, βρίσκεται σε ένα από τα πιο νευραλγικά σημεία

του εμπορικού κέντρου της Αθήνας και εκτιμάται ότι όταν ενεργοποιηθεί εκ νέου

ως πολυκατάστημα, θα επιφέρει σημαντικές ανακατατάξεις στο επιχειρηματικό

τοπίο της περιοχής. Το γκρουπ των επιχειρηματιών που έχει αναλάβει την

πρωτοβουλία να επαναλειτουργήσει το ιστορικό πολυκαταστήματα που βρίσκεται

στην αρχή της οδού Πατησίων στην Ομόνοια, αποτελούν η εταιρεία Elmec Sport με

ποσοστό 85%, ο κ. K. Λαμπρόπουλος με 5%, ενώ το υπόλοιπο 10% ανήκει σε venture

capital.

Το κατάστημα, συνολικής έκτασης 25.000 τετραγωνικών μέτρων, θα έχει τη

φιλοσοφία του Attica, αλλά θα απευθύνεται κυρίως σε μεσαία ή χαμηλότερα

εισοδήματα. Το γεγονός ότι το Μινιόν βρίσκεται σε μικρή απόσταση από το Μετρό

αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα, καθώς δίνει στους καταναλωτές τη δυνατότητα

εύκολης πρόσβασης. Στόχος των επιχειρηματιών που το επαναλειτουργούν, είναι να

προσελκύσουν και πάλι το κοινό που επέλεγε το συγκεκριμένο πολυκατάστημα για

τις αγορές του και στο παρελθόν, προσφέροντας όμως πιο μοντέρνες προτάσεις.

Συγκεκριμένα, θα φιλοξενούνται εταιρείες με τη μέθοδο του shop in shop, οι

οποίες θα διαθέτουν είδη σε πιο οικονομικές τιμές από αυτές που βρίσκει κανείς

στο Attica και θα απευθύνονται σε πιο νεανικό κοινό. Στόχος είναι να δοθεί

έμφαση σε αθλητικά είδη, είδη σπιτιού και παιχνίδια. Ήδη το πολυκαταστήματα

βρίσκεται σε φάση ανακατασκευής, την οποία έχει αναλάβει η εταιρεία Arcon.

Public στο Σύνταγμα

Ακόμη μία δυναμική είσοδος αναμένεται μέχρι το τέλος του 2006, αυτή τη φορά

στην καρδιά της Αθήνας, στην Πλατεία Συντάγματος. Σε ένα νεοκλασικό κτίριο επί

της Πλατείας, συνολικής έκτασης 5.000 τετραγωνικών μέτρων, πρόκειται να

στεγαστεί το πολυκατάστημα πολυμέσων και βιβλίων Public, της Multirama, στην

Αττική. Αυτό τo κατάστημα θα αποτελέσει τη ναυαρχίδα της αλυσίδας Public, το

πρώτο κατάστημα της οποίας άνοιξε τέλη του 2005 στο εμπορικό κέντρο

Mediterranean Cosmos, στην Πυλαία Θεσσαλονίκης.

Νέα Fnac

Ακίνητα, για να δημιουργήσει και νέα καταστήματα, αναζητεί και η αλυσίδα

πολυμέσων και βιβλίων Fnac, το πρώτο κατάστημα της οποίας βρίσκεται στο

εμπορικό κέντρο The Mall στο Μαρούσι. H γαλλική αλυσίδα έχει στόχο πρώτα την

αγορά της Θεσσαλονίκης, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες αμείωτο παραμένει το

ενδιαφέρον για το Κέντρο της Αθήνας, καθώς εκεί τους επόμενους μήνες θα

λειτουργήσει το δεύτερο κατάστημά της η Public που θεωρείται ο ανταγωνιστής

της στην ελληνική αγορά.

Και άλλες αφίξεις

Εκτός Αθήνας, αλλά εντός της Αττικής, αναμένονται και άλλες αφίξεις ισχυρών

εμπορικών ονομάτων. Ήδη η House Market Α.Ε., θυγατρική του Ομίλου Fourlis,

υπέγραψε συμφωνία για τη μίσθωση ακινήτου στη Δυτική Αθήνα όπου θα

λειτουργήσει το δεύτερο κατάστημα IKEA στην Αθήνα (τρίτο στην Ελλάδα) το πρώτο

εξάμηνο του 2007. Το νέο κατάστημα θα είναι ίσου μεγέθους με το πρώτο

κατάστημα IKEA της Αθήνας (στον Διεθνή Αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος»),

δηλαδή συνολικής έκτασης 25.000 τετραγωνικών μέτρων.

«Απλώνεται» η Media Markt

Τέλος, στη δημιουργία δικτύου τουλάχιστον 10-12 υπερκαταστημάτων εντός της

επόμενης πενταετίας, με έμφαση στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, στοχεύει η

γερμανική αλυσίδα ηλεκτρικών – ηλεκτρονικών ειδών Media Markt. Στην Αττική,

έχει δρομολογηθεί και το δεύτερο κατάστημα, συνολικής έκτασης 8.800 τ.μ., της

γερμανικής αλυσίδας το οποίο θα στεγαστεί στο εμπορικό κέντρο Village

Roadshow, στο Δέλτα Φαλήρου, και θα λειτουργήσει εντός των επόμενων μηνών.

Μάλιστα, η γερμανική αλυσίδα βρίσκεται στη φάση της επιλογής προσωπικού.