ΠΡΥΤΑΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ


Τα δημόσια Πανεπιστήμια δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν από τα μη κρατικά,
τονίζει ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Γιώργος Μπαμπινιώτης. Ωστόσο,
μεσούσης της αναταραχής στα ελληνικά ιδρύματα που πάσχουν από
υποχρηματοδότηση, η οποία κορυφώνεται σήμερα με συλλαλητήριο στο κέντρο της
Αθήνας, ο κ. Μπαμπινιώτης δεν βλέπει αντιστοιχίες με την εξέγερση των νέων στη
Γαλλία και τονίζει ότι μια εξέγερση δεν μπορεί να είναι προϊόν μιμητισμού.


Γιατί «κλείνουν» τα Πανεπιστήμια;


Για να ενημερώσουν δημόσια και υπεύθυνα, με αυτή την έσχατη μορφή
διαμαρτυρίας, ότι η Πολιτεία πρέπει να θέσει σε άμεση προτεραιότητα στις
επιλογές της τη σωστή χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων.


Συγκεκριμένα, τι ζητείτε να φροντίσει κατ' αρχήν το κράτος;


Την εξασφάλιση των απαιτούμενων πόρων για υλικοτεχνικές υποδομές, για
διδακτικό προσωπικό και για έρευνα, ανάλογη με τον αριθμό των φοιτητών που
εισάγει η Πολιτεία για να σπουδάσουν στα AEI.


Αναθεώρηση Συντάγματος για ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά Πανεπιστήμια;


Ναι, να αρθεί το συνταγματικό κώλυμα. Δεν υπάρχει καμία άλλη χώρα με τέτοια
δέσμευση.


Τα μη κρατικά Πανεπιστήμια δηλαδή θα βελτιώσουν και τα δημόσια με τον
ανταγωνισμό;


Πρέπει να συνειδητοποιηθεί απ' όλους ότι η ίδρυση μιας ή δύο ιδιωτικών
πανεπιστημιακών Σχολών δεν πρόκειται να λύσει τα προβλήματα της Ανώτατης
Εκπαίδευσης.


Τότε γιατί τα δημόσια AEI δεν θέλουν τα ιδιωτικά, τι «φοβούνται»;


Φοβούνται μόνον την ανεξέλεγκτη επί χρήμασι παραγωγή πτυχίων χωρίς
επιστημονικό και επαγγελματικό αντίκτυπο.


Ορισμένοι πανεπιστημιακοί αντιδρούν όμως και στην αξιολόγηση των AEI...


Θέλουμε να αξιολογούμεθα με σωστό τρόπο και αντικειμενικά κριτήρια.


Υποχρηματοδότηση. Πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα σήμερα;


Καίριο και καθοριστικό. Πολλά Πανεπιστήμια δεν έχουν να πληρώσουν άμεσες
οφειλές τους.


Σε ορισμένες Σχολές έχουν αρχίσει καταλήψεις, βλέπετε ενδεχόμενο
γενίκευσης;


Μια εξέγερση έχει βαθύτερα αίτια και δεν αποτελεί, για υπεύθυνους ανθρώπους,
προϊόν μιμητισμού.


Μυρίζει άρωμα Μάη '68 η σημερινή κατάσταση ή σας θυμίζει επαναστατική
γυμναστική;


Κανένα από τα δύο. Αποτελεί, εκ μέρους των Πανεπιστημίων τουλάχιστον, κραυγή
αγωνίας για επίλυση χρόνιων προβλημάτων.


Οι διδάσκοντες απειλούν με αποχή από την 1η Μαΐου. Διαβλέπετε να φτάνουμε
εκεί;


H Ομοσπονδία τους έχει τη δική της διοίκηση και παίρνει τις δικές της
αποφάσεις. Ωστόσο, είναι φανερό ότι η αγωνία των πανεπιστημιακών είναι
γενικευμένη.


Συμμετοχή των φοιτητών στις εκλογές για τη διοίκηση των AEI. Με τα γνωστά
προβλήματα σχέσεων αλληλεξάρτησης. Τι να αλλάξει;


Να ψηφίζουν όλοι οι φοιτητές με ένα συγκεκριμένο ποσοστό στη διαμόρφωση του
αποτελέσματος.


Προτάσεις πρυτάνεων για αλλαγές στο εξεταστικό. Ποιες βασικές αλλαγές
εισηγείστε;


Να φύγουν οι εξετάσεις από το Λύκειο, να διεξάγονται από το υπουργείο
Παιδείας, σε πρώτη φάση, με ύλη και θέματα που θα καθορίζονται από τα
αντίστοιχα πανεπιστημιακά Τμήματα, με πολύ περιορισμένο αριθμό επιλογών εκ
μέρους των υποψηφίων φοιτητών, ώστε να κατευθύνονται εκεί που θέλουν και
μπορούν.


Αν όμως το Λύκειο δεν έχει πια καμιά συνάφεια με τις εξετάσεις, μήπως
εντέλει αποδυναμωθεί;


Στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια πρέπει να μετρά κατά ένα λογικό ποσοστό και η
όλη επίδοση του μαθητού στις 3 τάξεις του Λυκείου.


Με τη θέσπιση της βάσης του δέκα για την εισαγωγή στα AEI, όμως, χιλιάδες
χαμηλόβαθμοι υποψήφιοι θα αποκλειστούν από την Ανώτατη Εκπαίδευση...


H καθιέρωση βάσης εισόδου στην Ανώτατη Εκπαίδευση, όσο και αν θίξει ορισμένα
TEI, είναι επιβεβλημένη για λόγους εκπαιδευτικής αξιοπρέπειας και αξιοπιστίας
των ίδιων των ιδρυμάτων.


Θεωρείτε ότι αν μια Σχολή δεν επιλέγεται από τους υποψηφίους πρέπει να
κλείνει;


H κάθε Σχολή υπάρχει για να μορφώνει φοιτητές. Δεν δημιουργούνται φοιτητές για
να λειτουργήσει μια Σχολή!


Έχετε ζητήσει επίσης πλήρη κατάργηση των μετεγγραφών. Γιατί;


Για να μην υπερφορτώνονται τα ήδη φορτωμένα Πανεπιστήμια. Ωστόσο, προσωπικά
πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει μέριμνα για αντικειμενικά αδιαμφισβήτητες
περιπτώσεις.


Πανεπιστημιακό άσυλο. Χρειάζεται αλλαγές και ποιες;


Χρειάζεται στήριξη του πανεπιστημιακού ασύλου για τους φοιτητές και προστασία
από αυτούς από τους οποίους πραγματικά κινδυνεύει, από τους ανεξέλεγκτους μη
φοιτητές.


Τι θα προτείνατε στην υπουργό Παιδείας;


Να πάρει τολμηρές, καίριας σημασίας αποφάσεις που έχουν ήδη ωριμάσει στη
συνείδηση του Έλληνα.


Τι θα μπορούσε να αναδείξει τα ελληνικά Πανεπιστήμια;


Χωρίς καθυστέρηση χρειάζεται άμεση συστηματική ενίσχυση της βασικής έρευνας
που έχει άμεση σχέση με τη μόρφωση επιστημόνων.


Σε τι διαφέρει ένα πανεπιστήμιο από ένα κολέγιο;


Σε ό,τι διαφέρει ένα πραγματικό Πανεπιστήμιο από τα Πανεπιστήμια ιδιόχρησης
(franchising) και από τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια «επαγγελματικής σύλληψης».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από