Τους χειρότερους ως προς την ποιότητα του οδοστρώματος δρόμους σε όλη την

Ευρώπη διαθέτει η Ελλάδα: η Εθνική Οδός «ξεφλουδίζει», ενώ οι λεωφόροι της

Αθήνας είναι γεμάτες λακκούβες, μπαλώματα ή ανώμαλα υψώματα!

«Οι δρόμοι – ειδικά οι εθνικές οδοί – οφείλουν να είναι αντιολισθητικοί, να

μην παρουσιάζουν υψώματα ή λακκούβες, να είναι δηλαδή επίπεδοι, να έχουν σωστή

κλίση στις στροφές και να μην παρουσιάζουν αυλακώσεις» είπε στα «NEA» ο

πολιτικός μηχανικός, καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ. Στέλιος

Κόλλιας.

Έρευνες που πραγματοποίησαν επιστήμονες του Πολυτεχνείου έδειξαν ότι η οδική

ασφάλεια που παρέχουν στους οδηγούς οι ελληνικοί κύριοι οδικοί άξονες, η άνεση

– η ποιότητα κύλισης, όπως την ονομάζουν οι ειδικοί – που προσφέρουν

υπολείπονται των ευρωπαϊκών προτύπων. «Στη χώρα μας η συντήρηση και οι

επισκευές των δρόμων δεν αντιμετωπίζονται ούτε με τη σοβαρότητα ούτε με την

υπευθυνότητα που πρέπει» υπογραμμίζει ο συγκοινωνιολόγος κ. Στράτος

Παπαδημητρίου.

Σημειώνεται ότι σε χώρες όπως η Δανία οι ειδικοί έχουν καταφέρει να

καταγράψουν τον συντελεστή ολισθηρότητας του οδοστρώματος σε όλο το εθνικό

οδικό δίκτυο και έχουν εκδώσει μάλιστα και εύχρηστους χάρτες για τους οδηγούς.

Στην Ελλάδα εμφανίζονται φαινόμενα όπως της Κατεχάκη όπου αποκόπτονται

ολόκληρα κομμάτια ασφάλτου, της Ποσειδώνος που παρουσιάζει ανωμαλίες, της

Βουλιαγμένης που είναι γεμάτη τρύπες. Στο τμήμα της E. Ο. Αθηνών – Πατρών, από

τη Κόρινθο έως την αχαϊκή πρωτεύουσα, είναι επικίνδυνες οι κλίσεις των στροφών

ακόμα και με ταχύτητα 60 χιλιομέτρων…

Το 10% των τροχαίων ατυχημάτων

Είναι ενδεικτικό ότι τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας δείχνουν

ότι ο παράγοντας οδόστρωμα αποτελεί σε ποσοστό 10% την κύρια αιτία του συνόλου

των τροχαίων ατυχημάτων. Τα αρχεία της Τροχαίας βεβαιώνουν ότι η σφοδρότητα

των ατυχημάτων στον βρεγμένο δρόμο είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με τα

ατυχήματα σε στεγνό δρόμο. Για τον λόγο αυτό σε όλες τις χώρες – μέλη της

Ευρωπαϊκής Ένωσης χρησιμοποιούνται τα σκληρά αδρανή υλικά για την κατασκευή

των δρόμων, επειδή δεν φθείρονται εύκολα από την επίδραση του κυκλοφοριακού

φόρτου και των καιρικών συνθηκών. Στη χώρα μας η ευρεία χρήση των υλικών αυτών

«σκοντάφτει» στο υψηλό κόστος τους, αλλά και στην έλλειψη πρώτης ύλης.

Κλειστές λωρίδες στον Κηφισό

ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ μποτιλιάρισμα προκάλεσε η καθίζηση του εδάφους και η

διάβρωση του οδοστρώματος στη Λεωφόρο Κηφισού: οι δύο από τις τέσσερις λωρίδες

κυκλοφορίας παραμένουν κλειστές και χθες για πολλές ώρες οι ουρές των I.X.

είχαν μήκος πολλών χιλιομέτρων στο ρεύμα εξόδου και εκτείνονταν από τη

Μεταμόρφωση έως τη Λεωφόρο Αθηνών. Συνεργεία του ΥΠΕΧΩΔΕ εργάζονταν καθ’ όλη

τη διάρκεια της χθεσινής νύχτας αλλά αρμόδια στελέχη απέφευγαν να δεσμευτούν

για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων, έλεγαν απλώς ότι θα γίνει

προσπάθεια να δοθούν «ακόμα και σήμερα αν είναι δυνατόν» όλες οι λωρίδες στην

κυκλοφορία.