Φουντώνει η μάχη μεταξύ Μετρό και Τραμ για το ποιο θα φτάσει… πρώτο στον

λιμάνι του Πειραιά. Χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς ανακοίνωσε αλλαγή

της χάραξης στον Πειραιά και δημοπράτηση του έργου σε έναν μήνα, ενώ η Τραμ

A.E. θα δημοπρατήσει τον Ιούνιο τη δική της επέκταση, που θα περνάει «ξυστά»

από τον τερματικό σταθμό του Μετρό.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ επισήμανε ότι ο σχεδιασμός της επέκτασης άλλαξε λόγω

«σημαντικών τεχνικών δυσκολιών κατασκευής δίπλα στο λιμάνι και του

αναμενόμενου μεγάλου αριθμού αρχαιοτήτων», ενώ για τον νέο σταθμό υπογράμμισε

πως «εξυπηρετεί μια πυκνοκατοικημένη περιοχή του Πειραιά και ταυτόχρονα

διασφαλίζεται η μελλοντική επεκτασιμότητα του έργου». Στη μελλοντική

«επεκτασιμότητα» όμως φαίνεται πως το Μετρό ενδέχεται να κινηθεί «παράλληλα»

προς την μελλοντική επέκταση του Τραμ, το οποίο – σύμφωνα με τις μετρήσεις του

ΟΑΣΑ – «αν δεν επεκταθεί προς Πειραιά, δεν είναι βιώσιμο».

Κι ενώ η μάχη για το λιμάνι του Πειραιά αρχίζει, σ’ ένα άλλο «θερμό» επίσης

παραλιακό μέτωπο του Μετρό, υπάρχει ύφεση. Ο κ. Σουφλιάς ανακοίνωσε χθες ότι η

Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και η ελληνική Δικαιοσύνη έδωσαν πράσινο φως στον

προσωρινό ανάδοχο για το Μετρό της Θεσσαλονίκης και υποσχέθηκε εργοτάξια στη

συμπρωτεύουσα τον Μάιο. H παράδοση του έργου παραπέμπεται στο 2012.

Χθες υπεγράφη η σύμβαση για την επέκταση του Μετρό στο Χαϊδάρι, ενώ ο υπουργός

ανακοίνωσε ότι τον Μάρτιο θα υπογραφεί η σύμβαση με τον προσωρινό ανάδοχο για

την επέκταση προς το Ελληνικό. H ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ δεσμεύθηκε για έναρξη

εργασιών και στο Χαϊδάρι και στο Ελληνικό περί τον Απρίλιο ή τον Μάιο και

παράδοσή τους το 2008 και το 2009 αντίστοιχα. Ωστόσο ορισμένα στελέχη του

Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, όπως και μέλη ενώσεων των εργοληπτικών

εταιρειών θεωρούν «όχι ρεαλιστική» τη δέσμευση των εν λόγω χρονοδιαγραμμάτων.

Οι ίδιοι κύκλοι θεωρούν ότι και τα δύο «θα πάνε έναν χρόνο αργότερα, δηλαδή

από το 2009 το Χαϊδάρι και από το 2010 το Ελληνικό».

Καθυστερήσεις αναμένονται και στην επέκταση του Μετρό προς Ανθούπολη –

Περιστέρι, αλλά και στην παράδοση των σταθμών Χολαργός, Νομισματοκοπείο και

Αγία Παρασκευή, καθώς στην πρώτη μόλις έγινε η δημοπράτηση, ενώ όσον αφορά

τους σταθμούς, ο διαγωνισμός έχει «παγώσει» από τις 14/1/2005 χωρίς να έχει

ολοκληρωθεί ούτε η προεπιλογή. Ο κ. Σουφλιάς ωστόσο εξέφρασε χθες αισιοδοξία

ότι και τα δύο έργα θα έχουν ανάδοχο το καλοκαίρι, υπογραμμίζοντας όμως για

άλλη μια φορά ότι αυτό θα συμβεί υπό την προϋπόθεση να μη γίνουν ενστάσεις και

προσφυγές. Για την επέκταση στην Ανθούπολη η καθυστέρηση στη δημοπράτηση

αποδίδεται στην ανάγκη μετατόπισης του σταθμού στο Περιστέρι κατά 350 μέτρα

λόγω ακαταλληλότητας του εδάφους.




Δείτε αναλυτικά: *Τη μελέτη για την ανάπτυξη δικτύου Τραμ στον Πειραιά στο http:

//www.tanea.gr/docs/trampeireas.pdf * Τον χάρτη του Μετρό στον

Πειραιά στο http:

//www.tanea.gr/docs/metropeiraia.jpg * Τον χάρτη του Μετρό της

Θεσσαλονίκης στο http: //www.tanea.gr/docs/metrothess.jpg