Φουντώνει η «μάχη» των αερομεταφορών, καθώς τουλάχιστον 15 ξένες εταιρείες

ετοιμάζονται να εισβάλουν δυναμικά στην ελληνική αγορά, «χτυπώντας» τα

δρομολόγια της Ολυμπιακής Αεροπορίας που εδώ και καιρό βρίσκεται σε «τυφλή

πτήση».

Δέκα μεγάλοι ξένοι αερομεταφορείς έχουν συμφωνήσει με την εταιρεία του

Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) όχι μόνο να αυξήσουν τις καθημερινές πτήσεις

τους προς την Αθήνα, αλλά και να εγκαινιάσουν και νέα δρομολόγια, διεκδικώντας

ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα της επιβατικής κίνησης από και προς την

Ελλάδα. Πρόκειται για τις εταιρείες British Airways, KLM, Air France, Delta

Airlines, Iberia, Emirates, Qatar Airways, Easy Jet, Swiss και MALEV.

Επανέρχονται

Επίσης, στο στάδιο των διαπραγματεύσεων με το ΔΑΑ βρίσκονται άλλες 5-8 ξένες

αεροπορικές εταιρείες (SAS, Maersk κ.ά.), που σχεδιάζουν να επανέλθουν στην

ελληνική αγορά από την οποία είχαν αποχωρήσει πριν από χρόνια. Μεταξύ άλλων

γίνονται συζητήσεις για την καθημερινή σύνδεση της Αθήνας με τη Στοκχόλμη, το

Όσλο, την Κρακοβία, τη Γλασκώβη και τη Νεάπολη.

«Οι κινήσεις αυτές», αναφέρουν χαρακτηριστικά στελέχη από τον χώρο των

αερομεταφορών, «συνιστούν άμεση απειλή για την Ολυμπιακή, η οποία πέραν των

γνωστών χρόνιων προβλημάτων της, από τα τέλη του ερχόμενου Μαρτίου – που

ξεκινούν τα θερινά προγράμματα δρομολογίων – θα βρεθεί στη δίνη ίσως του πιο

σκληρού ανταγωνισμού των τελευταίων χρόνων».

Οι ίδιοι θεωρούν βέβαιο ότι το μερίδιο αγοράς των Ολυμπιακών Αερογραμμών,

κυρίως στις διεθνείς πτήσεις, «θα απειληθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από τον

ανταγωνισμό» και επισημαίνουν ότι «εάν η εταιρεία – εν όψει και της

αναμενόμενης αύξησης της τουριστικής κίνησης – δεν προετοιμαστεί κατάλληλα, θα

υποστεί ανεπανόρθωτες ζημίες».

«Ψαλίδι» στο θερινό

Πάντως ήδη στα πρώτα σχέδια των αρμοδίων των Ο.A. το θερινό πρόγραμμα

δρομολογίων εμφανίζεται μειωμένο σε σχέση με το 2005, όπως και ο στόλος των

αεροσκαφών. Πηγές της εταιρείας αναφέρουν ότι τα αεροσκάφη που θα

χρησιμοποιηθούν το καλοκαίρι δεν θα ξεπερνούν τα 39. Πέρυσι οι Ο.A. διέθεταν

40 αεροπλάνα και η διοίκηση της εταιρείας αναγκάστηκε να καταφύγει σε

«ευκαιριακές» ενοικιάσεις αεροσκαφών προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες

ανάγκες!

Αδιαφορία για το μεικτό σχήμα

Την ίδια στιγμή, η Ολυμπιακή οδηγείται σε «τυφλή πτήση», καθώς το σχέδιο της

κυβέρνησης για τη δημιουργία ενός νέου μεικτού σχήματος με τη συμμετοχή και

επιχειρηματικών κεφαλαίων, μέχρι στιγμής, συναντά την… παγερή αδιαφορία των

ιδιωτών.

«Τα κυβερνητικά σχέδια για τη νέα Ολυμπιακή βρίσκονται σε σημείο μηδέν»,

αναφέρουν χαρακτηριστικά πηγές από τον χώρο των αερομεταφορών.