Εξίμισι εκατομμύρια ευρώ. Με το Ελληνικό Φεστιβάλ φορτωμένο από τις
προηγούμενες χρήσεις - ειδικά την περσινή... - με ένα χρέος αυτού του ύψους
ξεκινάει ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός του κ. Γιώργος Λούκος το 52ο
Φεστιβάλ Αθηνών και το 52ο Φεστιβάλ Επιδαύρου που χθες ανακοίνωσε τα
προγράμματά τους. Και με τις υποσχέσεις των αρμοδίων υπουργών Οικονομικών και
Τουρισμού κ. κ. Γιώργου Αλογοσκούφη και Δημήτρη Αβραμόπουλου αλλά και του
ίδιου του Πρωθυπουργού και υπουργού Πολιτισμού κ. Κώστα Καραμανλή ότι «το θέμα
θα τακτοποιηθεί».


Τα ξεκινάει όμως και με ένα πρόγραμμα, προϋπολογισμού δέκα εκατομμυρίων ευρώ,
που κομίζει μια καινούργια, ουσιαστικά ανανεωτική ανάσα ζωής στους εν πολλαίς
αμαρτίαις γηράσκοντας θεσμούς. Ένα πρόγραμμα που τολμηρά ο κ. Λούκος έχει
απλώσει, ως προς το Φεστιβάλ Αθηνών, πέραν του Ηρωδείου και του Λυκαβηττού σε
επτά ακόμα χώρους - ανοιχτούς και κλιματιζόμενους κλειστούς - και έχει
περιορίσει τη διάρκειά του σε δύο μήνες «πυκνώνοντας» τις εκδηλώσεις του, που
είναι μάλιστα περισσότερες από πέρσι. Ένα πρόγραμμα που περιορίζει το Φεστιβάλ
Επιδαύρου δραστικά - από δέκα σε έξι διήμερα - προσπαθώντας να του εμφυσήσει
καινούργια πνοή.


Το φρέσκο αεράκι έπνευσε ήδη από τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου που αποτέλεσε ένα
θρίαμβο του κ. Λούκου ο οποίος έδωσε, χωρίς να «μετράει» τα λόγια του, ένα
μάθημα ευφυΐας, ετοιμότητας, ειλικρίνειας, θάρρους, αμεσότητας και χιούμορ,
κερδίζοντας τις εντυπώσεις στο φωτεινό αμφιθέατρο του νέου κτιρίου του
Μουσείου Μπενάκη. Μια συνέντευξη Τύπου που ήταν αποκλειστικά των δημοσιογράφων
και των καλλιτεχνών και όχι, όπως πέρσι, των καλλιτεχνικών πρακτόρων,
ιμπρεσάριων, ατζέντηδων, θεατρικών επιχειρηματιών, παραγωγών...


«Το Φεστιβάλ περνάει το κατώφλι μιας νέας εποχής. Ανανεώνεται και
αναβαθμίζεται» ήταν, μεταξύ πολλών τετριμμένων, το «μότο» του υπουργού
Τουρισμού κ. Δημήτρη Αβραμόπουλου, ο οποίος, στη σύντομη προσφώνησή του,
αναφερόμενος σε ονόματα που θα κοσμήσουν με την παρουσία τους το Φεστιβάλ
διάβασε από τις σημειώσεις του την Σιλβί Γκιλέμ ως Σιλβί... Γκιγιόμ.


Διάρκεια: «Το Φεστιβάλ Αθηνών», είπε ο Γιώργος Λούκος, «είχε γίνει ένα
μαμούθ διάρκειας πέντε μηνών που μπορούσε να χωρέσει μέσα τα Φεστιβάλ της
Αβινιόν, του Εδιμβούργου, του Ζάλτσμπουργκ, του Μπαϊρόιτ και του «Λίνκολν
Σέντερ». Ένα καλό Φεστιβάλ διαρκεί τρεις εβδομάδες, ένα μήνα... Αυτή τη χρονιά
από τους πέντε πάμε στους δύο μήνες και ίσως του χρόνου πάμε στον ενάμιση».


Καλλιτεχνικά γραφεία: Φέτος μόνο για δύο εκδηλώσεις μεσολαβούν. «Αυτό
σημαίνει οικονομία ενάμισι εκατομμυρίου ευρώ. Αυτή η δουλειά - να πηγαίνεις
στα φεστιβάλ, να βλέπεις εκδηλώσεις και να καλείς - είναι δουλειά του
διευθυντή. Μόνο τα φεστιβάλ γκλαμουριάς ή οι κρουαζιέρες για κυρίες από το
Ντάλας απευθύνονται σε καλλιτεχνικά γραφεία. Βέβαια όλα τα καλλιτεχνικά
γραφεία δεν είναι τα ίδια...».


Ανοίγματα: «Φεστιβάλ θα πει γιορτή. Γιορτή σ' όλη την πόλη. Κάνουμε
άνοιγμα "γεωγραφικό" και άνοιγμα κοινωνικό». Και διευκρίνισε ότι μπορεί να
θεωρεί το Ηρώδειο χώρο εμβληματικό και σε θέση μοναδική αλλά εξαιρετικά
«περιορισμένο» - που δεν μπορεί να φιλοξενήσει πολλά καλλιτεχνικά «είδη».


Έτσι, φέτος, με το Ηρώδειο περίπου να διατηρεί το γνωστό μέχρι τώρα «προφίλ»
του και με τρεις μόνο εκδηλώσεις στον Λυκαβηττό, το Φεστιβάλ Αθηνών
επεκτείνεται στον καινούργιο χώρο «Πειραιώς 260» (πρώην εργοστάσιο
Τσαούσογλου) που διαμορφώνεται για να φιλοξενήσει πολλές εναλλακτικές
εκδηλώσεις, αλλά και στο Μέγαρο Μουσικής, στα θέατρα «Κοτοπούλη», «Πόρτα» και
«Τέχνης» (στην Πλάκα), στο «Σχολείον» της Ειρήνης Παπά και στο Μουσείο
Μπενάκη.


Μειωμένες τιμές εισιτηρίων


Για το «κοινωνικό άνοιγμα» ο κ. Λούκος επικαλέστηκε το του Γάλλου
θεατρανθρώπου Αντουάν Βιτέζ «Θέλουμε να κάνουμε ένα θέατρο ελιτίστικο για
όλους» και καταδήλωσε την βούλησή του να προσελκύσει ένα νέο κοινό όχι μόνο με
τα ανοίγματα που κάνει στο πρόγραμμα αλλά και μέσα από τη συνεργασία με τα
πανεπιστήμια και τα σχολεία, μέσα από ανοιχτές πρόβες για σπουδαστές ωδείων,
δραματικών σχολών και σχολών χορού... Έως και μέσα από τη συνεργασία με το
Φόρουμ των μεταναστών ώστε «τα παιδιά των Πακιστανών να μπορούν να ακούσουν τη
μουσική της χώρας τους αν έρθει ένα γκρουπ πακιστανικό». Και - σημαντικότατο
αυτό - με τη μείωση των τιμών των εισιτηρίων.


Ο κ. Λούκος δεν παρέλειψε να αναφέρει το πολύτροπο άνοιγμα προς το εξωτερικό
που επιχειρεί - μέσω και της συμμετοχής στο Δ.Σ. του Φεστιβάλ των διευθυντών
του Φεστιβάλ της Αβινιόν, του «Σάντλερς Γουέλς» και του «Λίνκολν Σέντερ» - με
ανταλλαγές παραστάσεων που ήδη έχουν προγραμματιστεί.


Μικρή Επίδαυρος



* 30/6, 1/7 Εθνικό Θέατρο: «Έρως θηλυκράτης» (σκηνοθ. Δημήτρης Λιγνάδης)


* 7, 8/7 Σταμάτης Κραουνάκης - Σπείρα Σπείρα: «Χορικά - Αιώνια θητεία στο
κάλλος» (K. Γεωργουσόπουλος)


* 14, 15/7 «Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν»: Παράσταση με αποφοίτους και μαθητές
(σκηνοθ. Νίκος Μαστοράκης)


* 21, 22/7 «Θρήνοι γυναικών - Ηρωίδες του Σοφοκλή» του Νίκου Ξυδάκη
(Λαζαρίδου, Παπαδοπούλου, Φωτοπούλου, Αρβανιτάκη)


* 28, 29/7 «Piandaemonium»: Δώδεκα πιανίστες, έξι πιάνα


Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών















Ολόκληρο το πρόγραμμα στο


https://www.tanea.gr/docs/fest06.pdf

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από