Ένα «αυγό» προσπαθεί να ζεστάνει η Λίνα Μπέμπη

Την εποχή της γρίπης των πτηνών, που κοτόπουλα εξολοθρεύονται αλύπητα μπροστά

στις κάμερες, μία έκθεση έρχεται να πλέξει το «εγκώμιο» του αυγού!

Τρυφερό «κοτοπουλάκι», ανυπεράσπιστη κότα που κακαρίζει, ζουμερή γριά κότα,

τραγανή κοτομπουκιά, κότα που γεννά χρυσά αυγά… Την ώρα που η γυναίκα

εξομοιώνεται -δυστυχώς- για την ανδροκρατούμενη κοινωνία με την κότα και στα

αυγά της συνοψίζεται το οντολογικό πρόβλημα «ποιος γεννήθηκε πρώτα, η κότα ή

το αυγό»…

Σε όλα αυτά αναφέρεται η έκθεση «Αυγού εγκώμια», στην οποία εννέα σύγχρονοι

καλλιτέχνες διαπραγματεύονται «τον έπαινο και τον θρήνο, τις συνθήκες ζωής,

παραγωγής και ύφους, αλλά και τη γυναικεία οντότητα στον ρόλο της κότας»,

σημειώνει η επιμελήτρια της έκθεσης ιστορίας της Τέχνης Μαρία Μαραγκού.

H μητρότητα εμπνέει τη Βάλλυ Νομίδου και τη Γιούλα Χατζηγεωργίου. H ισορροπία

του σώματος πάνω σ’ ένα ψεύτικο αυγό απασχολεί τη Λίνα Μπέμπη. Την εικόνα της

γυναίκας-κότας προσεγγίζει η Μαριγώ Κάσση, την ιδέα της βιτρίνας και του

χρυσού αυγού επεξεργάζεται η Βαρβάρα Μαυρακάκη, το αυγό του φιδιού η Ευγενία

Αποστόλου, στον τρόμο των ημερών μας λόγω της ασθένειας των πτηνών

επικεντρώνεται η βιντεοεγκατάσταση της Μαριάννας Στραπατσάκη, η οποία φιλμάρει

έναν νεοσσό που αρνείται να βγει από το αυγό του επειδή φοβάται τη γρίπη και

τα βάναυσα σχέδια των ανθρώπων. H Βίβιαν Δημητρακοπούλου φτιάχνει ένα επίτοιχο

έργο από απαγορευμένα πούπουλα και φτερά, ενώ η Στέλλα Μιμίκου αναφέρεται στο

ορνιθοτροφείο, όπου οι κότες γίνονται «ψηφίδες στο δοξαστικό της καλοπέρασής

μας».

INFO

«Αυγού εγκώμια» στην Αίθουσα Τέχνης «Μέδουσα» (Ξενοκράτους 7, τηλ.

210-7244.552), από 26 Ιανουαρίου έως 4 Μαρτίου.