Από τον ΟΣΕ αρχίζει η κυβέρνηση – ίσως και μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα –

τις ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις των ΔΕΚΟ, θέτοντας σε εφαρμογή τους

σχετικούς νόμους που η ίδια ψήφισε πρόσφατα.

H εταιρική ανασύνταξη στον ΟΣΕ αποτελεί προοίμιο ανατροπών στις εργασιακές

σχέσεις (υπό το βάρος συσσωρευμένου χρέους του Οργανισμού ύψους 5 δισ. ευρώ)

Ο ΟΣΕ θα αποτελέσει το «πρώτο πιάτο» της νέας χρονιάς, όσον αφορά τις

κυβερνητικές παρεμβάσεις στις ΔΕΚΟ. Ταυτόχρονα, θα αποτελέσει και το πρώτο

πεδίο αντιπαράθεσης με τους εργαζομένους. Στόχος των αλλαγών αυτών είναι να

ανοίξει ο δρόμος για την αναδιάρθρωση του Οργανισμού, η οποία επιχειρείται υπό

το βάρος του τεράστιου συσσωρευμένου χρέους του, που υπολογίζεται σε 5 δισ.

ευρώ.

Εταιρεία συμμετοχών

Βάσει του σχεδίου αναδιάρθρωσης, ο ΟΣΕ σε 2-3 μήνες θα πάψει να υφίσταται με

τη σημερινή του μορφή και τη θέση του θα πάρει μια νέα εταιρεία συμμετοχών

(holding), η οποία απλά θα διαχειρίζεται τις συμμετοχές της σε τέσσερις

θυγατρικές της που θα απαρτίζουν τον καινούργιο ΟΣΕ (ΤΡΕΝΟΣΕ, Εταιρεία

Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Υποδομής, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ).

Οι περίπου 7.800 εργαζόμενοι του ΟΣΕ θα ενταχθούν στις νέες εταιρείες, υπό το

εργασιακό καθεστώς που θα διαμορφωθεί το αργότερο ώς τον ερχόμενο Απρίλιο, με

ή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Ομοσπονδίας τους.

H εταιρική ανασύνταξη στον ΟΣΕ αποτελεί προοίμιο ανατροπών στις εργασιακές

σχέσεις, αρχικά για τους νεοπροσλαμβανομένους που θα υπάγονται σε καθεστώς

αντίστοιχο με εκείνο του ιδιωτικού τομέα, κατά το πρότυπο του ΟΤΕ. Επίσης,

στις θυγατρικές, οι προσλήψεις θα γίνονται εκτός ΑΣΕΠ!

Οι 5 αλλαγές

Τα σχέδια της κυβέρνησης για τους εργαζομένους στον ΟΣΕ, μεταξύ άλλων,

προβλέπουν:

1. Μείωση των θέσεων ιεραρχίας (βαθμοφόρων) από 2.000 σε 800.

2. Κατάργηση υπερωριών, με τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας. Το κόστος

που καταβάλλει σήμερα ο ΟΣΕ είναι 60 εκατ. ευρώ. Με την πρόσληψη 300 νέων

υπαλλήλων οι αρμόδιοι του Οργανισμού εκτιμούν ότι το κόστος αυτό θα μειωθεί

περίπου στα 20 εκατ. ευρώ.

3. Σπαστό ωράριο απασχόλησης. Για παράδειγμα, κάποιος εργαζόμενος θα

μπορεί να απασχολείται 3 ώρες το πρωί και 5 το απόγευμα.

4. Με τον νέο νόμο για τις ΔΕΚΟ οι νεοπροσλαμβανόμενοι θα υπάγονται σε

καθεστώς αντίστοιχο με εκείνο του ιδιωτικού τομέα, κατά το πρότυπο του ΟΤΕ.

Στους κανονισμούς εργασίας του ΟΣΕ θα ενσωματωθούν οι διατάξεις του πρόσφατου

νόμου.

5. Αλλαγές στη συμμετοχή εργαζομένων στα Δ.Σ. των εταιρειών του ΟΣΕ.

Ήδη μελετάται ένα σχήμα διορισμών κατόπιν «υπόδειξης» και όχι έπειτα από

ψηφοφορία όλων των εργαζομένων.