«H μαγεία του κινηματογράφου είναι ακριβώς να ανοίγει πόρτες σε ερωτήματα που

το ασυνείδητο θα βρει τη δική του απάντηση», λέει ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Λιντς

«Ο διαλογισμός με βοήθησε στη δουλειά μου. Μου έδωσε μια καινούργια ενέργεια

και μ’ έκανε να ακολουθώ πιο εύκολα το ένστικτο, ενώ το μυαλό μου ερευνά

άλλους δρόμους. Κυρίως όμως μ’ έκανε να απολαμβάνω τη χαρά από αυτό που

δημιουργώ, στιγμή τη στιγμή, χωρίς να ανησυχώ για το αποτέλεσμα και την τελική

επιτυχία». Και όμως, δεν είναι τα λόγια σοφού γκουρού αυτά, είναι μερικές από

τις πρόσφατες δηλώσεις του Ντέιβιντ Λιντς, σκηνοθέτη του «Blue Velvet» και της

«Ατίθασης καρδιάς», του «Twin Peaks», της «Χαμένης Λεωφόρου» και του

«Μαλχόλαντ Ντράιβ» – «ευαγγέλια» όλα του διφορούμενου και του γοητευτικού.

Από τους λίγους που περιέγραψαν το αλλόκοτο της αμερικανικής επαρχίας τόσο

καλά, ο Λιντς τώρα έχει βασικό μέλημα να προωθήσει την ειρήνη σύμφωνα με τα

προγράμματα του Μαχαρίσι Μάχες Γιόγκι για έναν καλύτερο κόσμο και να

υπηρετήσει την τέχνη στα 60 του πια ώριμα χρόνια (τα οποία συμπλήρωσε στις 20

Ιανουαρίου), έτσι όπως εκείνος έχει αποφασίσει. «Θα δούλευα για το Χόλιγουντ»,

λέει, «μόνο αν είχα τον απόλυτο έλεγχο της ταινίας μου». Στο «Μαλχόλαντ

Ντράιβ» παρουσίαζε έναν κινηματογραφικό παραγωγό λίγο έως πολύ σαν γκάνγκστερ.

«Γιατί έτσι τους βλέπω» λέει και δείχνει ακριβώς τι εννοεί.

Όπως και με την προηγούμενη ταινία του, τώρα με το «Inland Empire» οι ιστορίες

των «Λιντσ-ικών» έχουν φουντώσει. Λένε πως έκανε την ταινία χωρίς καν σενάριο.

Έγραφε κάθε σκηνή λίγο πριν τη γυρίσει. Πρωταγωνιστές του είναι η αγαπημένη

του Λόρα Ντερν, ο Τζέρεμι Άιρονς και ακόμη μία σταθερή αξία στις ταινίες του,

ο Χάρι Ντιν Στέντον. Πρόκειται για τη μυστηριώδη ιστορία μιας γυναίκας έξω από

το Λος Άντζελες.

«Όλα εξαρτώνται από την ιδέα που θα έρθει τη συγκεκριμένη στιγμή», λέει ο

σκηνοθέτης από τη Μοντάνα. «Οι ιδέες υπάρχουν έξω από μας, σε έναν αφηρημένο

χώρο και μπορούμε να τις συλλάβουμε με το συνειδητό μέρος του μυαλού. Ανάλογα,

η ιδέα μπορεί να είναι ιδανική για μια ταινία, για έναν πίνακα, για ένα

έπιπλο». Και στις τρεις περιπτώσεις, ο Λιντς θα μπορέσει να την αξιοποιήσει.

«Το Χόλιγουντ έχει μια μανία να θέλει να τα εξηγεί όλα», απαντά όταν τον

ρωτάνε για τα αναπάντητα ερωτήματα που άφηναν οι ταινίες «Μαλχόλαντ» και

«Τουίν Πικς». «Να αναλύει στο κοινό ώς και την τελευταία λεπτομέρεια. Αλλά η

ανθρώπινη ύπαρξη έχει ένα χάρισμα και αυτό είναι το ένστικτο. Οι άνθρωποι το

χρησιμοποιούν στη ζωή, γιατί όχι και στις ταινίες;», λέει.