Πρώτος στα ελλείμματα ο ΟΣΕ, και πώς να μην είναι; Πώς να βρει πελατεία το

αργό, καθυστερημένο, παλιό τρένο; Άδειο πάει κι έρχεται, όπου έχει απομείνει,

και όλοι οι επαΐοντες προτείνουν να κλείσουν κι άλλες γραμμές, να καταργηθούν

κι άλλα δρομολόγια, για να τον εξυγιάνουν. Τι θέλατε να προτείνουν;

Επενδύσεις, καινούργια τρένα, καινούργιες γραμμές, να φεύγουν στην ώρα τους,

να φτάνουν πιο γρήγορα από τα αυτοκίνητα, να θερμαίνονται τον χειμώνα; Άμα

τους πεις τέτοια, ξέρετε τι απαντούν οι επαΐοντες; Ότι και στη Γερμανία και τη

Γαλλία, εκείνα τα σούπερ ταχύτατα, καθαρά, ακριβέστατα και με πυκνά δρομολόγια

τρένα που φτάνουν και στο πιο μακρινό χωριό, σε ώρες που εξυπηρετούν, τα τρένα

που κάνουν τα ταξίδια αξέχαστα, με ευγενικό προσωπικό και με ζεστούς, ωραίους,

φιλόξενους σταθμούς, ελλειμματικά είναι! Διότι ξοδεύουν τόσα πολλά λεφτά για

να είναι τόσο καταπληκτικά, που δεν μπορούν να τα εισπράξουν. Είναι κοινωνική,

προσφερόμενη υπηρεσία στην ουσία. Άρα, τι τις θέλουμε τις προσπάθειες να

βελτιώσουμε τα τρένα, αφού είμαστε ήδη στις ελλειμματικές ευρωπαϊκές

προδιαγραφές; Κοινωνική υπηρεσία προσφερόμενη είναι στην ουσία και τα δικά μας

τρένα. Τώρα, αν όταν μπαίνεις σε ένα ελληνικό τρένο αισθάνεσαι άθλιος και

φτυμένος ως πολίτης, εκτός από τις ώρες που θα χάσεις από τις καθυστερήσεις,

ενώ όταν μπαίνεις σε ένα φραγκικό αισθάνεσαι να ψηλώνεις από εκτίμηση στον

εαυτό σου και στο ανθρώπινο είδος, ε, αυτό δεν είναι η ουσία. Ο καθένας στην

Ενωμένη Ευρώπη, που δεν λέει να ενωθεί, σερβίρει και καταναλώνει τις

κοινωνικές υπηρεσίες με το δικό του στυλ. Μην ξεχνάμε ότι υπερασπιζόμαστε τις

ιδιαιτερότητές μας. Ιδίως άμα είναι τέτοιες ιδιαιτερότητες δεν τις

αποχωριζόμαστε με τίποτα!