Με τη διείσδυση σε μεγάλα έργα του εξωτερικού, δημόσια και ιδιωτικά, επιχειρεί

η Ελληνική Τεχνοδομική να καλύψει τα κενά που προκύπτουν από τη συρρίκνωση της

ελληνικής κατασκευαστικής αγοράς. Το πρώτο μεγάλο βήμα της διεθνοποίησης του

ελληνικού κατασκευαστικού ομίλου είναι η συμφωνία ανάληψης, από κοινού με την

τουρκική Enka, της κατασκευής της πρώτης φάσης του Blue City, το οποίο είναι

ένα από τα μεγαλύτερα πολεοδομικά έργα που πρόκειται να κατασκευαστούν στην

περιοχή της Μέσης Ανατολής και συγκεκριμένα στο Ομάν.

Όπως εκτιμούν στελέχη της χρηματιστηριακής αγοράς, η ανάληψη του συγκεκριμένου

έργου από την Ελληνική Τεχνοδομική δίνει τη δυνατότητα στον όμιλο να

διατηρήσει σε ικανοποιητικά επίπεδα τον ρυθμό ανάπτυξής του. Μέχρι την

ολοκλήρωσή του, το 2012, το έργο εκτιμάται ότι θα προσθέτει στα ετήσια έσοδα

του ομίλου έως και 165 εκατ. ευρώ.

Και στα Βαλκάνια

H έξοδος, όμως, του ομίλου της Ελληνικής Τεχνοδομικής δεν σηματοδοτείται μόνο

από την παρουσία του στο Ομάν. Ήδη, ο όμιλος κατασκευάζει και διεκδικεί έργα

και στις αγορές της Βαλκανίων και ειδικότερα σε Ρουμανία και Βουλγαρία.

Μάλιστα, στην αγορά της Ρουμανίας έχει προχωρήσει από κοινού με την Ιντρακάτ

(εταιρεία του ομίλου της Ιντρακόμ) στη δημιουργία κοινής εταιρείας, η οποία θα

διεκδικήσει δημόσια και ιδιωτικά έργα στη χώρα.

H έξοδος της Ελληνικής Τεχνοδομικής στα μεγάλα έργα συμπίπτει και με την

επιστροφή του επιχειρηματία κ. Λεωνίδα Μπόμπολα στο μετοχικό κεφάλαιο της

Ελληνικής Τεχνοδομικής και, όπως ανακοινώθηκε από τον ίδιο, το σύνολο της

συμμετοχής του στον όμιλο ανέρχεται στο 15,5%. Ο κ. Μπόμπολας είχε πωλήσει

αναγκαστικά το μεγαλύτερο μέρος της συμμετοχής του στον όμιλο λόγω του νόμου

περί βασικού μετόχου, που είναι πλέον ανενεργός λόγω της ασυμβατότητάς του με

το κοινοτικό δίκαιο.

Καλύτερες συνθήκες

Στις χώρες της Μέσης Ανατολής δραστηριοποιούνται, ακόμη, ο κατασκευαστικός

όμιλος Αθηνά, καθώς και η J&Ρ Άβαξ, και ιδιαίτερα ο μητρικός όμιλος της

τελευταίας ο οποίος διατηρεί παραδοσιακές σχέσεις εδώ και πολλά χρόνια με τις

αγορές αυτές. Όπως εκτιμούν στελέχη της ελληνικής κατασκευαστικής αγοράς, οι

συνθήκες στις χώρες αυτές έχουν αλλάξει σημαντικά προς το καλύτερο τα

τελευταία χρόνια, γεγονός που τους κάνει αισιόδοξους σε ό,τι αφορά την

επέκταση των οικονομικών δραστηριοτήτων τους.