Ακολουθώντας το παράδειγμα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, το Παρίσι ετοιμάζεται

να υποδεχθεί πάλι το τραμ, ως λύση για ένα πιο «πράσινο» μέλλον με λιγότερη

κίνηση στους δρόμους.

Πριν από λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε επιτυχώς η πρώτη δοκιμαστική διαδρομή

του νέου τραμ της γαλλικής πρωτεύουσας, που σε περίπου ένα χρόνο θα έχει δοθεί

στην κυκλοφορία.

Το τραμ λειτουργεί με ηλεκτρικό ρεύμα και μετακινήθηκε προχθές στους δρόμους

του Παρισιού, για πρώτη φορά μετά 68 χρόνια. Επρόκειτο για την πρώτη δοκιμή

μιας γραμμής που σκοπό έχει να βοηθήσει στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας

στους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας και να αποκτήσει τους περισσότερους

επιβάτες από όλες τις γραμμές τραμ στην Ευρώπη.

Ο Μπερτράν Ντελανοέ, δήμαρχος του Παρισιού, και άλλοι Γάλλοι αξιωματούχοι ήταν

μεταξύ εκείνων που επέβαιναν στο γυαλιστερό πράσινο και λευκό τραμ, καθώς αυτό

έκανε τη συνολικού μήκους 800 μέτρων διαδρομή του πάνω στις γραμμές που έχουν

κατασκευαστεί στη Δυτική Όχθη. Κατά τη διάρκεια της προχθεσινής δοκιμαστικής

διαδρομής του τραμ, οι οδηγοί των αυτοκινήτων που το έβλεπαν, κόρναραν για να

το χαιρετίσουν και να εκφράσουν την ικανοποίησή τους που επιτέλους τελείωσε η

κατασκευή του, που είχε προκαλέσει κυκλοφοριακή συμφόρηση όσο διαρκούσε.

Έως και 100.000 επιβάτες την ημέρα

Μπερτράν Ντελανοέ. Ο δήμαρχος του Παρισιού

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ της γαλλικής πρωτεύουσας, ο οποίος έχει βάλει το τραμ στο

επίκεντρο των προσπαθειών του για να μειώσει την κίνηση, χαρακτήρισε τη

μετακίνηση με το τραμ ως «μία καταπληκτική ματιά ενός μελλοντικού, καθαρότερου

Παρισιού». Στα τέλη της επόμενης χρονιάς η γραμμή T3 του τραμ στο Παρίσι, η

κατασκευή του οποίου στοίχισε 300 εκατομμύρια ευρώ, θα ανοίξει από τη Γέφυρα

Γκαρλινιάνο στα δυτικά της γαλλικής πρωτεύουσας έως το Πορ Ντ’ Ιβρί, στα

νοτιοανατολικά της πόλης. Καλύπτοντας διαδρομή οκτώ χιλιομέτρων κατά μήκος του

νότιου τμήματος του Μπουλεβάρ ντε Μαρεσό, του γεμάτου κίνηση δρόμου που

βρίσκεται στο κέντρο του Παρισιού, οι 19 σταθμοί του θα συνδέουν το τραμ με το

μετρό και τα λεωφορεία. Τα 21 μεγάλα βαγόνια, το καθένα εκ των οποίων χωράει

300 καθιστούς επιβάτες, αναμένεται να μεταφέρουν έως και 100.000 επιβάτες την

ημέρα. Τα επόμενα χρόνια το δρομολόγιό του αναμένεται να επεκταθεί ώστε να

κάνει τον γύρο της γαλλικής πρωτεύουσας, μέσω της Δεξιάς Όχθης. Το νέο αθόρυβο

και κλιματιζόμενο τραμ που σύντομα θα κοσμεί τους δρόμους του Παρισιού, απέχει

πολύ από τα θορυβώδη τραμ που μετακινούνταν στους δρόμους της γαλλικής

πρωτεύουσας έως το 1937. Εκείνη τη χρονιά, τα δρομολόγιά του καταργήθηκαν για

να ανοίξει δρόμος για τα αυτοκίνητα και τα λεωφορεία.

©The Times, 2005

LINK

* www.tramway.paris.fr/

Επιμέλεια: Αμαλία Νεγρεπόντη