Οι φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

ολοκληρώθηκαν και απομένουν πια για τους ατυχείς μαθητές τα μαθήματα

ενδοσχολικής εξέτασης καθώς και τα Ειδικά Μαθήματα.

Φέτος σε αρκετά μαθήματα ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων ξεπέρασε κάθε

προηγούμενο, αναγκάζοντας τις αντίστοιχες επιστημονικές ενώσεις να εκδώσουν

σκληρές ανακοινώσεις, αλλά και τον Τύπο να αφιερώσει την πρώτη του σελίδα στο

θέμα αυτό. Σε τι αποσκοπεί όμως αυτή η ιστορία που κάθε χρόνο επαναλαμβάνεται

με μεγαλύτερη ή μικρότερη υπερβολή και φέτος ξεπέρασε κάθε όριο καθώς στο

μάθημα της Φυσικής, για παράδειγμα, εννέα στους δέκα μαθητές εκτιμάται ότι

έχουν γράψει κάτω από τη βάση.

Ο βαθμός υπέρμετρης δυσκολίας των θεμάτων υπηρετεί με τρόπο μοναδικό την

υπόθεση της παραπαιδείας που μαστίζει τη χώρα και την κάθε ελληνική

οικογένεια, καταργώντας στην ουσία εδώ και χρόνια την κατάκτηση της δημόσιας

δωρεάν Παιδείας.

Αν αναλογιστούμε δε, ειδικά σε ό,τι αφορά τα μαθήματα Θετικής Κατεύθυνσης,

όπου τα φροντιστήρια ξεκινούν (λόγω δυσκολίας) πολύ πριν από την Γ’ Λυκείου,

ότι τα ποσοστά αποτυχίας κυμαίνονται από 45 % έως 70% και αν συμφωνήσουμε όλοι

πως τα παιδιά μας δεν είναι ανόητα, είναι προφανές ότι ο φαύλος κύκλος

προκύπτει με αριστοτεχνικό σχεδιασμό: βαθμός δυσκολίας εξεταζόμενων μαθημάτων

απρόβλεπτος, υπερβολικός και άρα αντιμετωπίσιμος μόνο με εντατική και μακράς

διάρκειας εξωσχολική προετοιμασία, όσο το δυνατόν υψηλότερα αμειβόμενη, ώστε

να επιτρέπει ελπίδες επιτυχίας. H επιμέλεια, η συνέπεια, η καθημερινή σχολική

συμμετοχή, παρακολούθηση και μελέτη είναι βέβαιο ότι δεν επαρκούν να καλύψουν

τα συχνά εξωπραγματικά και ακραίας δυσκολίας θέματα, στα οποία καλούνται οι

μαθητές να αποδείξουν όχι πλέον τις γνώσεις και την ευφυΐα τους αλλά την

ιδιοφυΐα τους!! Και η πολιτεία παρακολουθεί αυτή την κοινωνική αυθαιρεσία

αμέτοχη ενώ ταυτόχρονα επαγγέλλεται, ως διαρκή της στόχο, χωρίς να πείθει

κανέναν βέβαια, την εξάλειψη της παραπαιδείας και την ενίσχυση του Ενιαίου

Λυκείου.

Το υφιστάμενο εξεταστικό σύστημα με τα εννέα εξεταζόμενα μαθήματα σε συνδυασμό

με τον εξωφρενικό βαθμό δυσκολίας σε πολλά απ’ αυτά αποτελούν το λίπασμα που

καλλιεργεί το μοναδικό σχεδόν παγκοσμίως ελληνικό φαινόμενο της παραπαιδείας.

Θύματα αυτής της φαυλότητας είναι οι Έλληνες μαθητές, που στα 18 τους

είναι ήδη ανώφελα εξαντλημένοι. Ένα ολόκληρο σύστημα εκμετάλλευσης

των ιδίων και των οικογενειών τους συντηρείται αθόρυβα από την ίδια την

πολιτεία που το ξορκίζει μόνο στα λόγια. Δεν ήρθε η ώρα κάποιοι επιτέλους να

λογοδοτήσουν;

H Μιλένα Αποστολάκη είναι βουλευτής του ΠΑΣΟΚ.