H Verizon είναι μία από τις τέσσερις αμερικανικές εταιρείες – κολοσσούς της

κινητής τηλεφωνίας που μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι της προσφοράς νέων

υπηρεσιών στους συνδρομητές

Οι υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας που προσφέρονται αυτό το διάστημα στις ΗΠΑ,

είναι πρωτοποριακές. Στο Πουέμπλο του Κολοράντο, αστυνομικοί που

πραγματοποιούν καταδίωξη στέλνουν πληροφορίες στο αρχηγείο. Στο Τσάντιλι της

Βιρτζίνιας, εταιρεία διανομής μπίρας δοκιμάζει μια νέα υπηρεσία τοποθετώντας

τσιπ σε κάσες με μπίρες Budweiser.

Με τη χρήση των κεραιών κινητής τηλεφωνίας, τα τσιπ ειδοποιούν την εταιρεία

αμέσως μόλις το φορτίο φτάσει στην κάβα. Στο Λος Άντζελες, ένας χρήστης

κινητού τηλεφώνου έστειλε μήνυμα στη διαδικτυακή πύλη Google ζητώντας

πληροφορίες για μια καλή πιτσαρία. Δευτερόλεπτα μετά, η Google απάντησε

προσφέροντας πληροφορίες για τρεις τέτοιες πιτσαρίες εκεί κοντά. Στο

αεροδρόμιο του Σινσινάτι, ένας καθηγητής έβγαλε τον φορητό του υπολογιστή,

συνδέθηκε με το Ίντερνετ και ανανέωσε την προσωπική του σελίδα στο Διαδίκτυο.

Ένα κοινό στοιχείο

Όλες αυτές οι νέες υπηρεσίες έχουν ένα στοιχείο κοινό: για τη μετάδοσή τους

χρησιμοποιούν το δίκτυο κυψελωτής (κινητής) τηλεφωνίας, το οποίο μέχρι σήμερα

χρησιμοποιούνταν μόνο για την πραγματοποίηση απλών τηλεφωνημάτων.

H ανάπτυξη της τεχνολογίας σχεδόν διπλασιάζει τη δυνατότητα που έχει το δίκτυο

αυτό να μεταφέρει πληροφορίες επιτρέποντας τη σύνδεση των χρηστών σε υψηλές

ταχύτητες. Για τον κλάδο των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, που στις ΗΠΑ

αριθμεί 175 εκατ. πελάτες, οι νέες αυτές υπηρεσίες φέρνουν επανάσταση και

δημιουργούν προϋποθέσεις για αύξηση της κερδοφορίας των επιχειρήσεων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Verizon Wireless δηλώνει σίγουρος ότι οι νέες αυτές

υπηρεσίες θα επιδράσουν καταλυτικά στον κλάδο: «Οποιοσδήποτε χρησιμοποιεί τις

υπηρεσίες αυτές, μπορεί να δει ότι έχουν ευρείες εφαρμογές, πράγματα τα οποία

μέχρι σήμερα δεν τα είχαμε σκεφτεί», λέει.

Μεγάλο στοίχημα

Το στοίχημα για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας είναι μεγάλο. Οι παροχείς

υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας προσπαθούν εδώ και χρόνια να πουλήσουν στους

πελάτες τους νέες υπηρεσίες, πέρα από αυτές που επιτρέπουν την πραγματοποίηση

απλών τηλεφωνημάτων.

Από τα 100 δισ. δολάρια που πλήρωσαν πέρυσι οι Αμερικανοί στις εταιρείες

κινητής τηλεφωνίας, το 95% αφορούσε λογαριασμούς απλών τηλεφωνημάτων. Το 5%

που δαπανήθηκε για την αποστολή μηνυμάτων και για άλλες υπηρεσίες μεταφοράς

δεδομένων, είναι πολύ χαμηλό σε σύγκριση με τα διεθνή στάνταρ.

Μόνο για να μιλάνε

Αντίθετα, το 15% των συνολικών δαπανών των Ευρωπαίων αφορούσε μεταφορά

δεδομένων, ενώ το ποσοστό αυτό για τους Ιάπωνες φτάνει το 20%. Οι Αμερικανοί

φαίνεται να μη χρησιμοποιούν τα κινητά τους για τίποτε άλλο παρά μόνο για να

μιλάνε. Και αυτοί που θέλουν να τα χρησιμοποιήσουν για κάτι παραπάνω,

δυσκολεύονται, καθώς οι οδηγίες που παρέχονται είναι υποτυπώδεις και η

εκπαίδευσή τους σχεδόν μηδαμινή.

Οι τέσσερις μεγάλες εταιρείες που ανταγωνίζονται σήμερα για μερίδιο στην αγορά

κινητής τηλεφωνίας των ΗΠΑ, είναι η Cingular (που εξαγόρασε την ΑΤ&Τ

έναντι 41 δισ. δολαρίων και έχει 49 εκατ. πελάτες, κατέχοντας την πρώτη θέση

στην αμερικανική αγορά), η Verizon (που βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 44 εκατ.

πελάτες), η Sprint (που εξαγοράζει τη Nextel έναντι 36 δισ. δολαρίων) και η

Τ-Mobile.

Όμως, σήμερα, η εταιρεία διανομής μπίρας King Wholesale με έδρα τη Βιρτζίνια

είναι ευτυχής που έχει τη δυνατότητα να πληρώνει 80 δολάρια τον μήνα στη

Verizon, ώστε να μπορεί να ενημερώνεται ανά πάσα στιγμή για το πού βρίσκονται

τα φορτηγά της, χρησιμοποιώντας το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας της εταιρείας

τηλεπικοινωνιών.

Το σύστημα αυτό επιτρέπει στην εταιρεία να ελέγχει ανά πάσα στιγμή τα φορτία

σε πραγματικό χρόνο και της προσφέρει τη δυνατότητα να επικοινωνεί άμεσα με

τις εταιρείες διάθεσης οινοπνευματωδών, όταν τα αποθέματα στις αποθήκες, μιας

μπίρας για παράδειγμα, μειωθούν επικίνδυνα.

Πραγματική επανάσταση

Ο Allen Boichot, ο οποίος επέβλεψε την ανάπτυξη του συστήματος αυτού για

λογαριασμό της King Wholesale, πιστεύει ότι πρόκειται για μία από τις

καλύτερες επενδύσεις που έχει πραγματοποιήσει ποτέ η εταιρεία και προβλέπει

πως η νέα αυτή τεχνολογία θα φέρει πραγματική επανάσταση στον τρόπο με τον

οποίο λειτουργούν, όχι μόνο η συγκεκριμένη εταιρεία αλλά και πολλές άλλες

επιχειρήσεις.

Ολόκληρη η βιομηχανία κινητής τηλεφωνίας στις ΗΠΑ, που έχει ετήσιο τζίρο 100

δισεκατομμυρίων δολαρίων, στοιχηματίζει ότι ο Allen Boichot έχει δίκιο.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ