ΗΡΑΚΛΕΙΟ

ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΑΦΕΤΗΡΙΑ βρίσκονται για μια ακόμη φορά οι προσπάθειες για την

υλοποίηση δύο σημαντικών έργων στον Νομό Ηρακλείου: H μετεγκατάσταση του

αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», αλλά και η ολοκλήρωση των δύο κάθετων οδικών

αξόνων που θα συνδέσουν τις περιοχές Βιάννου και Μεσαράς με το Ηράκλειο

μπαίνουν οριστικά στο ψυγείο.

Έπειτα από παλινωδίες δύο δεκαετιών για την επίλυση του προβλήματος του

αεροδρομίου, που είναι το πρώτο σε πτήσεις τσάρτερ στη χώρα και τα αεροσκάφη

πετούν ξυστά από τις ταράτσες των σπιτιών, εξαγγέλθηκε πριν από περίπου έναν

χρόνο η μετεγκατάστασή του στην περιοχή Καστελίου Πεδιάδος, όπου λειτουργεί το

στρατιωτικό αεροδρόμιο της 133ης Σμηναρχίας Μάχης.

«Μελέτες νηπιαγωγείου»

Το νομοσχέδιο για την ίδρυση του νέου αεροδρομίου είχε εγκριθεί από την

αρμόδια επιτροπή της Βουλής, δεν ψηφίστηκε όμως από την Ολομέλεια λόγω

εκλογών. Η νέα κυβέρνηση επισήμως δεν έχει εκφράσει τη θέση της για το θέμα,

ωστόσο διά στόματος του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλη Κεφαλογιάννη,

χαρακτηρίστηκαν «μελέτες νηπιαγωγείου» αυτές που είχαν εκπονηθεί μέχρι σήμερα.

Ο Δήμος Αλικαρνασσού που δέχεται τις συνέπειες από τη λειτουργία του

αεροδρομίου απειλεί με κινητοποιήσεις αν δεν δοθούν άμεσες λύσεις. «Κατ’ αρχήν

θα προσφύγουμε στα δικαστήρια ζητώντας την κατάργηση των νυκτερινών πτήσεων

πάνω από τα σπίτια της Αλικαρνασσού», δήλωσε στα «ΝΕΑ» ο δήμαρχος κ. Βαγγέλης

Σισαμάκης.

Στις ελληνικές καλένδες, όπως όλα δείχνουν, παραπέμπονται και οι δύο κάθετοι

οδικοί άξονες που θα συνδέσουν τα βόρεια με τα νότια παράλια του Νομού

Ηρακλείου. Οι δύο άξονες θα μειώσουν την απόσταση του Ηρακλείου με τις κατ’

εξοχήν αγροτοπαραγωγικές περιοχές του νομού, περιορίζοντας αισθητά το κόστος

μεταφοράς. Η μεγαλύτερη παραγωγή των αγροτικών προϊόντων από τις περιοχές

Βιάννου και Μεσαράς διακινείται μέσω του λιμανιού και του αεροδρομίου στην

αγορά της υπόλοιπης Ελλάδας, αλλά και του εξωτερικού.

30 χρόνια

Ο δρόμος προς τη Μεσαρά, που αποτελεί απαίτηση των κατοίκων της περιοχής εδώ

και 30 χρόνια, δεν έχει εξασφαλισμένες πιστώσεις παρά μόνο για δύο τμήματα που

φθάνουν μέχρι το ήμισυ της διαδρομής.

Η πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Βάσω Παπανδρέου είχε δηλώσει επανειλημμένα στο

Ηράκλειο ότι έχουν διασφαλιστεί 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ για τη συνέχιση της

κατασκευής του έργου, όμως η νέα ηγεσία του υπουργείου δεν έχει δώσει σαφείς

απαντήσεις για το μέλλον του δρόμου.

Σε ό,τι αφορά τον κάθετο άξονα Ηρακλείου – Βιάννου, βρίσκεται σε εξέλιξη η

κατασκευή τριών τμημάτων του δρόμου. Για τα υπόλοιπα τμήματα και τις υπόλοιπες

παρεμβάσεις (παράκαμψη Αρκαλοχωρίου, κυκλοφοριακοί κόμβοι), για τα οποία

απαιτούνται περίπου 30 εκατ. ευρώ, δεν υπάρχει καμία διασφάλιση για την επαρκή

χρηματοδότησή τους.