Χρειάστηκε να περάσουν πολλές δεκαετίες και πολλοί στερημένοι μεγιστάνες,

για να βρει απάντηση ένα από τα πιο βασανιστικά ερωτήματα της ανθρωπότητας:

πώς να πάει κανείς γρήγορα και άνετα για πρωινό στο Πορτοφίνο, για μεσημεριανό

στη Σαρδηνία και από εκεί στο Σεν Τροπέ για δείπνο;

Με ένα γρήγορο αυτοκίνητο; Δεν γίνεται. Τουλάχιστον μέχρι τώρα, οι Φεράρι δεν

επιπλέουν. Με ένα ελικόπτερο, ίσως; «Τότε θα χρειαστεί ελικοδρόμιο», λέει ο

Λούκα Μπασάνι από το κατάστρωμα του δικού του μεταφορικού μέσου, που το θεωρεί

ιδανικό για την περίσταση: μια «αεριωθούμενη» θαλαμηγό μήκους 36 μέτρων, με

καρίνα κοφτερή σαν ξυράφι, που μοιάζει περισσότερο με Κονκόρντ ή με διαστημικό

όχημα παρά με συνηθισμένο σκάφος. Έχει ναυπηγηθεί για να τρέχει 120 χιλιόμετρα

την ώρα, ό,τι πρέπει για να εξυπηρετεί τις ανάγκες του απαιτητικού τζετ σετ

της Μεσογείου.

«Οι άνθρωποι θέλουν ολοένα και περισσότερο να μπορούν να κινούνται ολοένα και

ταχύτερα, αν είναι δυνατόν να μπορούσαν να βρεθούν ταυτόχρονα και στην Ίμπιζα

και στο Σεν Τροπέ και στην Κόστα Σμεράλντα», λέει ο Μπασάνι. Έτσι, η εταιρεία

του Wally ναυπήγησε γι’ αυτόν τον σκοπό το WallyPower-118. Τιμή διάθεσης: 20

εκατομμύρια ευρώ. Δεν είναι και τόσο ακριβό σε σχέση με άλλα σκάφη ανοιχτής

θαλάσσης. Ο Πολ Άλεν, ένας από τους ιδρυτές της Μάικροσοφτ, και ο Σουλτάνος

του Μπρουνέι έχουν σκάφη άνω των 100 μέτρων που αξίζουν εκατοντάδες

εκατομμύρια ευρώ.

Κόστος 20 εκατ. ευρώ


Λούκα Μπασάνι. H θαλαμηγός του είναι κάτι ανάμεσα σε ένα ταχύτατο κρις κραφτ

και ένα… υπερωκεάνιο

Το σκάφος του Μπασάνι είναι μικρότερο, αλλά πιστεύει ότι ο αγοραστής θα του

συγχωρέσει τον κάπως στριμωγμένο χώρο στα υπνοδωμάτια, που μπορούν να

κοιμίσουν 12 ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένου του πληρώματος. Γιατί; Επειδή η

θαλαμηγός του είναι κάτι ανάμεσα σε ένα ταχύτατο κρις κραφτ που δεν έχει χώρο

ούτε για έναν φούρνο για πίτσα (το WallyPower έχει) και ένα υπερωκεάνιο που

μπορεί μεν να μεταφέρει 500 επιβάτες, αλλά με ταχύτητα μόλις 30 χιλιομέτρων

την ώρα. Και επειδή έχει αεροδυναμικό σχεδιασμό, υδροτουρμπίνες, μηχανές που

δίνουν 5.600 ίππους με περίπου 3.750 λίτρα καύσιμα την ώρα στη μεγίστη

ταχύτητα. Στους εσωτερικούς χώρους, η επένδυση από τικ, τα μινιμαλιστικά

έπιπλα και τα φιμέ τζάμια θυμίζουν πολυτελή λιμουζίνα.

Από το περασμένο καλοκαίρι, μόλις τώρα το WallyPower βρήκε τον πρώτον αγοραστή

και ο Μπασάνι περιμένει άλλον έναν που ζήτησε μερικές τροποποιήσεις. «Οι

άνθρωποι θέλουν κάποιον χρόνο ώσπου να αφομοιώσουν τους νεωτερισμούς» λέει,

καθώς το WallyPower περιμένει στον ντόκο του, στη Λα Σπέτσια της Ιταλίας, τον

επόμενο αγοραστή.

LINK:

* www.wally.com/

Επιμέλεια: Ρούσσος Βρανάς