Οικονομία

Αυξάνονται οι αποδοχές

Το λογότυπο ΤΑ ΝΕΑ με σκούρα μπλε γράμματα σε ανοιχτόχρωμο φόντο
Σχόλια
2 λεπτά


Μηνιαίο κέρδος από 16,7 ευρώ έως 147,30 ευρώ θα έχουν οι μισθωτοί και οι
συνταξιούχοι από το νέο έτος.






Τόσο θα αυξηθούν οι μηνιαίες αποδοχές τους από την 1.1.2003 καθώς μειώνεται η
παρακράτηση φόρου εισοδήματος λόγω της εφαρμογής των νέων αυξημένων
αφορολόγητων ποσών εισοδήματος. Πρόκειται για τα αφορολόγητα ποσά που θα
ισχύσουν για τη φορολογία των εισοδημάτων που θα αποκτηθούν το 2003 και τα
οποία αποφασίστηκαν με τη φορολογική μεταρρύθμιση.


Ειδικότερα, το αφορολόγητο ποσό για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους από
8.400 ευρώ φέτος αυξάνεται το 2003 στα 10.000 ευρώ (για τους φορολογούμενους
χωρίς παιδιά), στα 11.000 ευρώ (με ένα παιδί,) στα 12.000 ευρώ (με δύο
παιδιά), στα 20.000 ευρώ (με τρία παιδιά). Το ποσό αυτό θα προσαυξάνεται κατά
1.000 ευρώ για κάθε παιδί πάνω από τα τρία. Με βάση τα νέα αφορολόγητα όρια, ο
φόρος που θα παρακρατείται κάθε μήνα για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους
χωρίς παιδιά μειώνεται κατά 16,7 ευρώ, για τους φορολογούμενους με ένα παιδί
κατά 20,90 ευρώ, για τους φορολογούμενους με δύο παιδιά κατά 22,99 ευρώ και
για τους φορολογούμενους με τρία παιδιά κατά 147,30 ευρώ.


Το υπουργείο Οικονομικών απέστειλε χθες σε όλες τις Εφορίες την εγκύκλιο με
τις οδηγίες για τον τρόπο με τον οποίο τα λογιστήρια των επιχειρήσεων, των
ταμείων και γενικά όλοι οι εκκαθαριστές μισθοδοσίας θα υπολογίσουν την
παρακράτηση φόρου εισοδήματος στους μισθούς και στις συντάξεις που θα
καταβληθούν από 1.1.2003.


Στους σχετικούς πίνακες παρουσιάζεται το ποσό του φόρου που θα παρακρατείται
κάθε μήνα από την 1.1.2003 από τους μισθούς και τις συντάξεις με τα νέα μέτρα,
καθώς και το όφελος που προκύπτει για κάθε φορολογούμενο ανάλογα με το ύψος
του εισοδήματός του και τον αριθμό των παιδιών του. Σημειώνεται ότι για τον
υπολογισμό της μηνιαίας παρακράτησης φόρου εισοδήματος δεν λαμβάνονται υπόψη
οι αφορολόγητες δαπάνες που έχουν οι φορολογούμενοι. Στην εγκύκλιο παρέχονται
διευκρινίσεις τόσο για τα νέα αφορολόγητα όρια εισοδήματος όσο και για τους
συντελεστές παρακράτησης των διαφόρων κατηγοριών αμοιβών. Επισημαίνεται ότι
στις καθαρές αμοιβές για υπερωριακή εργασία, επιχορηγήσεις, επιδόματα, καθώς
και στις κάθε άλλου είδους πρόσθετες παροχές ή αμοιβές ο παρακρατούμενος φόρος
θα υπολογίζεται με συντελεστή 20%. Το ίδιο και στα εισοδήματα που
καταβάλλονται αναδρομικά.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Κίμι Αντονέλι:«Μια μέρα θα μας τον κλέψει η Ferrari»
  2. Ξανά σε λειτουργία τα καταστήματα της Pizza Fan – «Για ποιο λόγο να μην παραγγείλουμε», λένε οι πελάτες
  3. Audi A3: Ανασχεδιασμένο cockpit και νέα πακέτα συστημάτων υποβοήθησης

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies