Η απόφαση. Αναμένεται σήμερα από το Μεταβατικό Εφετείο Καλαμάτας με τεράστιο

ενδιαφέρον τόσο από τους Βρετανούς και Ολλανδούς κατηγορουμένους όσο και από

τους πρεσβευτές των χωρών τους, καθώς και από τα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία

Σήμερα αναμένεται το αποτέλεσμα της δίκης των μελών της Λέσχης Plane Spotters,

των Βρετανών και Ολλανδών τουριστών, των οποίων η υπόθεση έκανε τον γύρο του

ευρωπαϊκού Τύπου.

Η εκδίκαση της υπόθεσης άρχισε χθες στο Μεταβατικό Εφετείο της Καλαμάτας

παρουσία των πρεσβευτών της Βρετανίας Ντέιβιντ Μάντεν και της Ολλανδίας Πολ

Μπρόουντερ, ενώ τη δίκη παρακολούθησαν τρεις ευρωβουλευτές κι ένας βουλευτής.

Όπως δήλωσε ο Άγγλος πρεσβευτής, η παρουσία του στην Καλαμάτα «δείχνει το

ενδιαφέρον της βρετανικής κυβέρνησης για την υπόθεση». Το τελευταίο

εικοσιτετράωρο βρίσκονται στην πόλη ανταποκριτές των βρετανικών μέσων

ενημέρωσης, καθώς και άλλων ξένων ειδησεογραφικών πρακτορείων που

παρακολουθούν με μεγάλο ενδιαφέρον την εξέλιξη της δίκης.

Στη δίκη τους τον περασμένο Απρίλιο στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Καλαμάτας οι

14 κατηγορούμενοι, που καταδικάστηκαν σε ποινές φυλάκισης 1 έως 3 ετών και

αφέθηκαν ελεύθεροι μετά την κατάθεση εφέσεων, είχαν υποστηρίξει ότι ανήκουν σε

διεθνή λέσχη παρατηρητών αεροσκαφών και ότι τα στοιχεία που συγκέντρωναν ήταν

για ικανοποιήσουν το χόμπι τους. Πριν συλληφθούν στην Καλαμάτα οι Άγγλοι και

οι Ολλανδοί είχαν ελεγχθεί και θεωρηθεί ύποπτοι στη βάση της Τανάγρας. Εκεί

είχαν δοθεί εξηγήσεις που δεν έγιναν δεκτές. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν τις

βάσεις της Ανδραβίδας και του Αράξου, ενώ φωτογράφισαν αεροσκάφη και στο

Πολεμικό Μουσείο. Όπως είχε δηλώσει στα «ΝΕΑ» ο επικεφαλής της ομάδας Πολ

Κόπιν, τα μέλη της ενδιαφέρονται για την ιστορία κάθε αεροσκάφους και γι’ αυτό

κρατούσαν σημειώσεις από τα διακριτικά των αεροπλάνων.

Πρώτος κατά τη διάρκεια της χθεσινής δίκης κατέθεσε ο σμηναγός Νεκτάριος

Σαμαράς, υπεύθυνος ασφαλείας του αεροδρομίου της Πολεμικής Αεροπορίας στην

Καλαμάτα. Σύμφωνα με την κατάθεσή του, οι κατηγορούμενοι δεν κατέγραφαν

στοιχεία ή τον αριθμό των αεροσκαφών, αλλά τα σχέδια τής εν γένει ανάπτυξής

τους στα αεροδρόμια της Ελλάδας. Σύμφωνα με την κατάθεση του ετέρου μάρτυρα

κατηγορίας, σμηναγού Ιωάννου Μπαλάκη, οι κινήσεις των ξένων, που

παρακολουθούσαν στην αρχή το αεροδρόμιο με τηλεφακούς και κατόπιν μπήκαν και

στο εσωτερικό του, παρά τις συστάσεις οι οποίες τους έγιναν, παρέμειναν

ύποπτες. Δεν διέθεταν, προφανώς, τα αντανακλαστικά που διαθέτει και ο πιο

άπειρος κατάσκοπος.